

Zöld Közlekedés
A közutakon is fontos lehet egy új versenytechnológia
A Hankook lesz a Formula-E hivatalos partnere, új, környezetbarát technológiája pedig a fogyasztók számára is hasznos lehet.
A Hankook forradalmi kerekein futnak 2023-tól a Formula-E versenyautói. A Hankook és a Formula-E összefogásával még inkább fenntartható lesz a versenysorozat. A következő szezontól a Hankook lesz az ABB FIA Formula-E világbajnokság hivatalos technikai partnere és gumiabroncs beszállítója – számol be az Electric & Hybrid Vehicle Technology International. Az elektromos autók rangos versenysorozatának első idénye 2014-ben indult.
A gyártó egy új kereket is kifejlesztett a szériával való együttműködés keretében, a termék kifejezetten azzal a céllal jött létre, hogy megfeleljen a Formula-E fenntarthatósági elvárásainak. A gumi úgy járulhat hozzá a jövő e-mobilitásához, hogy közben nem rontja a sportteljesítményt.
A kereket a Formula-E harmadik generációs versenyautóira szabták, a gumi közel 30 százaléka fenntartható alapanyagokból készült. A csapatok jelenleg egy olyan abroncsváltozathoz férhetnek hozzá, amely száraz és nedves körülmények között egyaránt alkalmazható – a megoldás tovább fokozza a fenntarthatóságot. A kerék további fontos előnye tartóssága: a Hankook minden versenyhétvége után újrahasznosítja a gumiabroncsokat. Az új kerekeket a közönség először a mexikóvárosi futamon, 2023. január 14-én láthatja versenykörülmények között. A szervezők mintegy 40 ezer nézőre számítanak.
„Bő három évvel ezelőtt a Hankooknál úgy döntöttünk, hogy a 2023-as szezontól hivatalos műszaki partnerek és gumiszállítók leszünk a világ vitathatatlanul legprogresszívebb, legmodernebb és legfenntarthatóbb versenysorozatában” – mondta Sooil Lee, a Hankook elnök-vezérigazgatója. Mint hozzátette, a Hankook fenntarthatósági céljai jól illeszkednek a Formula-E lényegéhez. „Együtt haladunk előre, és jelentősen befolyásoljuk a modern motorsport fejlődését az elkövetkező években” – emelte ki.
Jamie Reigle, a versenysorozat vezérigazgatója szerint büszkék az új együttműködésre. Úgy véli, a Hankook tapasztalata, úttörő innovációi és a fenntarthatóság iránti elkötelezettsége miatt tökéletes partner a bajnokság, illetve az új, harmadik generációs versenyautók számára.
A Hankook technológiájából az átlagfogyasztók is profitálnak, hiszen a fejlesztés tapasztalatait a közutakra is bevezetik. A gyártó új, nyári és téli körülmények között használható, környezetbarát, ellenálló, biztonságos és a hatótávot támogató gumijai prémium elektromos autók számára elérhetőek.

Zöld Közlekedés
Hatalmas akkumulátorgyár létesítését tervezi a Porsche
A Porsche, a Volkswagen konszern sportkocsikat gyártó leányvállalata jelentősen növelné kapacitását az elektromos autókban használatos akkumulátorok gyártásában.

A Porsche évi 10-20 gigawattóra áramtároló kapacitással rendelkező akkumulátorcellák előállítására alkalmas üzemberuházást tervez a következő években – jelentette be Lutz Meschke, a Porsche pénzügyi igazgatója szerdán a stuttgarti vállalat féléves eredménybeszámolója alkalmából tartott telefonos konferenciabeszélgetésen. A Porsche befektetőket is toboroz beruházási terve megvalósításához. “Egy 20 gigawattórás akkumulátorcella-üzem 2-3 milliárd eurós beruházást igényel” – mondta Meschke, hozzátéve, hogy a cég számára ez túl nagy pénzügyi terhet jelentene, ezért külső befektetőket is be kíván vonni.
A Porsche májusban teljes egészében átvette a korábban a Customcells vállalattal üzemeltetett Cellforce akkumulátorcellás közös vállalatot. A közös vállalat eredetileg 100 megawattóra kapacitást tervezett létesíteni egy Reutlingen és Kirchentellinsfurt közös ipari területén fekvő üzemben. A Porsche a nagyteljesítményű cellákkal kapcsolatos terveit a Volkswagen konszern akkumulátoros leányvállalatával, a Powerco-val együttműködésben valósítaná meg. A Cellforce és a Powerco együttműködése szinergikus előnyöket kínál – mutatott rá Meschke. Egyrészt a Powerco úgynevezett “egységcellát” tervez a konszern tömegmárkái számára kialakítani, másrészt a Volkswagen konszernnek részesedése van a svéd Northvolt akkumulátorgyártó vállalatban is, amellyel együtt nagyteljesítményű cellákat akarnak gyártani Észak-Svédországban. A Porsche akkumulátorcellákat gyártó üzemének a helyszínéről még nem született döntés – mondta Meschke. Megfogalmazása szerint ehhez “szépségversenyt” rendeznek majd európai országok, valamint az Egyesült Államok és Kanada bevonásával.