Kapcsolatfelvétel

Zöld Energia

A világ legnagyobb energiatároló-hálózatát tervezi Nagy-Britannia

Létrehozva:

|

Amennyiben egyre több áram származik szél- és naperőművekből, úgy egyre bizonytalanabbá válhat az ellátás. Nagy-Britannia éppen ezért a következő években létrehozná a világ legnagyobb energiatároló-hálózatát.

A SPIEGEL birtokába jutott ágazati információk alapján a Pivot Power cég és a National Grid helyi hálózatüzemeltető összesen 45 energiatároló egységet akar felszerelni Anglia, Skócia és Wales áramhálózatának neuralgikus pontjain. Az egyes egységek teljesítménye 50 megawatt lenne. Az első tíz modult a következő 18 hónapban állítják üzembe. A cél egy olyan nemzeti energiatároló-hálózat létrehozása, amelynek a teljesítménye több mint 2 gigawatt, ez két kis méretű atomerőmű teljesítményének felel meg. Az új rendszer lényege az, hogy eltárolja a megtermelt áramból a felesleget, majd amikor szükség van arra, akkor visszatáplálja a hálózatba. Az egységek annyi áramot őriznek majd, amely elegendő 235 000 háztartás egy napig való működésére. Ezáltal biztosítani fogja, hogy az áramellátás mindig biztonságos és stabil maradjon. Emellett a Pivot Power az energiatárolók mellett kiépítené a világ legnagyobb gyorstöltőállomás-hálózatát is az elektromos autók számára. Az 1,6 milliárd fontos projektet többek között energiaipari és autós társaságok finanszírozzák, valamint a Downing LLP nevű befektetőcég, amely egy közösségi finanszírozású platformot üzemeltet.

forrás: alternativenergia.hu

Advertisement
Hozzászólás küldése

A hozzászólás írásához bejelentkezés szükséges Bejelentkezés

Hozzászólás

Zöld Energia

Megoldhatják a napelemes járdák a városi mobilitás és ellátás zöldítését?

Olyan modellt alkottak, amelyben ötvözik a napenergiát, a városi mezőgazdaságot és a 15 perces város koncepcióját.

Létrehozva:

|

Szerző:

Töltse ki a napelem-kalkulátort, és tudja meg, mennyibe kerülhet Önnek! Ingyenes kalkulálás itt (x)

A várostervezés során a napenergia, a városi mezőgazdaság és a 15 perces város koncepciója – ahol jószerivel bármely pont elérhető negyed óra alatt – gyakran különálló, de párhuzamos szempontnak tekinthető, ezekkel környezeti, társadalmi és gazdasági szempontból egyaránt növelhető a fenntarthatóság. A montreali Concordia Egyetem legfrissebb vizsgálata alapján ezeket összekapcsolva lehet a leghatékonyabban zöldíteni egy városon – írja az alternativenergia.hu.

Az új tanulmányban a zöld városi logisztika gerince a napenergia, amelyet a járdába beépített fotovoltaikus panelek révén hasznosul, és elektromos járművekkel működő szállítási hálózatokat lát el. A tetőket, kis telkeket és más hagyományos napenergia-helyszíneket inkább közösségi kertekké és növénytermesztési területekké alakítják.

Napelemes járdák gyártásával egyre több cég foglalkozik, közéjük tartozik a magyar Platio. A vállalat fotovoltaikus térburkolatainak különlegessége az energiatermelés mellett az, hogy elkészítésükhöz újrahasznosított műanyagot használnak fel.

Advertisement

A 15 perces városmodellben az élelmiszerboltok, a termelői piacok és a közösségi kertek egyenletesen oszlanak el, így a lakosok többsége egy kilométeren belül elérhet friss, egészséges élelmiszereket.  „Meg akarjuk vizsgálni, hogyan integrálhatjuk az energiát, a mobilitást, a földhasználatot és a társadalmi funkciókat, hogy a lakosok mindennapi szükségleteit közelebb hozzuk hozzájuk, így csökkentve a fosszilis tüzelőanyagot fogyasztó utazások számát” – nyilatkozta Caroline Hachem-Vermette, a csapat tagja.

A kutatók az ontariói Londonban található West 5 intelligens közösséget használták esettanulmányként annak értékelésére, hogy a tér, a kibocsátás, a gazdaságosság, a földhasználat és a napenergia-teljesítmény miként hatnak egymásra. A vizsgálatban főként a járdákba beépített napelemek hatására összpontosítottak, ezek 600-szor 600 milliméteresek és 15 százalékos hatékonysággal 100 watt energiát képesek termelni.

Advertisement

Az érintett környéken az éves napsugárzás átlagosan 3,69 kWh/m²/nap, ami 286 napsütéses napnak felel meg, így mindössze 98 m²-nyi napelemes járda elegendő energiát termel az egész városi mobilitási rendszer ellátásához, és 98 százalékkal csökkenti az emissziót.

További előny, hogy a tetőfelület 13,8, a homlokzatok 10 és a parkolók 15 százalékának zöldségtermesztésre való felhasználásával a városrész részben önállóvá képes válni. A gyakorlatban a modell szinte úgy működik, mint egy elosztott agrofotovoltaikus rendszer, amelyben a napelemek nem csupán épületekhez kapcsolódó erőforrások, hanem az energia, a mobilitás, a földhasználat és az élelmezésbiztonság összekötő elemei.

Advertisement
Tovább olvasom

Zöldtrend a Facebookon

Címkék

Ezeket olvassák