Kapcsolatfelvétel

Zöld Energia

A világ legnagyobb energiatároló-hálózatát tervezi Nagy-Britannia

Létrehozva:

|

Amennyiben egyre több áram származik szél- és naperőművekből, úgy egyre bizonytalanabbá válhat az ellátás. Nagy-Britannia éppen ezért a következő években létrehozná a világ legnagyobb energiatároló-hálózatát.

A SPIEGEL birtokába jutott ágazati információk alapján a Pivot Power cég és a National Grid helyi hálózatüzemeltető összesen 45 energiatároló egységet akar felszerelni Anglia, Skócia és Wales áramhálózatának neuralgikus pontjain. Az egyes egységek teljesítménye 50 megawatt lenne. Az első tíz modult a következő 18 hónapban állítják üzembe. A cél egy olyan nemzeti energiatároló-hálózat létrehozása, amelynek a teljesítménye több mint 2 gigawatt, ez két kis méretű atomerőmű teljesítményének felel meg. Az új rendszer lényege az, hogy eltárolja a megtermelt áramból a felesleget, majd amikor szükség van arra, akkor visszatáplálja a hálózatba. Az egységek annyi áramot őriznek majd, amely elegendő 235 000 háztartás egy napig való működésére. Ezáltal biztosítani fogja, hogy az áramellátás mindig biztonságos és stabil maradjon. Emellett a Pivot Power az energiatárolók mellett kiépítené a világ legnagyobb gyorstöltőállomás-hálózatát is az elektromos autók számára. Az 1,6 milliárd fontos projektet többek között energiaipari és autós társaságok finanszírozzák, valamint a Downing LLP nevű befektetőcég, amely egy közösségi finanszírozású platformot üzemeltet.

forrás: alternativenergia.hu

Hozzászólás küldése

A hozzászólás írásához bejelentkezés szükséges Bejelentkezés

Hozzászólás

Zöld Energia

Mi kell a jó napelemes autókhoz?

2030-ra 60 százalékkal csökkenhetnek a napelemes autók költségei.

Létrehozva:

|

Szerző:

A Nemzetközi Energiaügynökség által 110 napelemes és autóipari szakértő körében végzett felméréssel olyan technológiákat és területeket azonosítottak, amelyek fontosak lehetnek a személygépkocsik esetében a járműbe integrált fotovoltaika (VIPV) bevezetésében – számol be a PV Magazine. A vizsgálat többek között arra is kitér, hogy a szakértők mit hajlandóak feladni a napelemes hozam tekintetében a jármű esztétikájának javítása érdekében.

A VIPV-k cellatechnológiájának megválasztásánál a kristályos szilícium (c-Si) dominált, és egyértelműen a látható fém nélküli, üveges és polimeres technológiát részesítik előnyben a résztvevők. A felmérés válaszadói azonban 2030-ra a tandem- és a vékonyréteg-technológia növekedését várják.

A napelemes autók már megtalálhatóak a kereskedelmi forgalomban, és prototípusokat is fejlesztenek, a tanulmányban ezeket vették alapul. Számos rendszerjellemzőt, köztük a színt, a töltési gyakoriságot és a költségeket rangsorolták, a legfontosabbak a hatékonyság, az évi többletkilométerek és a jármű hatótávolságának meghosszabbítása voltak.

A 3 négyzetméteres rendelkezésre álló területre vetített hatékonyságot vizsgálva a válaszadók egyetértettek abban, hogy a minimális energiaátalakítási hatékonyság legalább 20-22 százalék legyen 600 és 660 watt közötti teljesítmény mellett, míg egy nagy csoport, 29 százalék szerint meg kell haladni a 25 százalékot 750 wattos teljesítmény mellett. A megkérdezettek szerint a modulok élettartamának legalább 10-15 évnek kell lennie. A szakértők úgy vélik, hogy 2030-ra akár 60 százalékkal is csökkenhetnek a VIPV-rendszerek költségei, ami elősegítheti, hogy a napelemes autók a mainstreamet is elérjék.

Anna J. Carr, a munkacsoport társvezetője szerint a kutatás legmeglepőbb eredménye, hogy a résztvevők hajlandóak feláldozni a teljesítményt a kívánt színekért. „Azon válaszadók körében, akik szerint a fekete vagy sötétkék színnél nagyobb színválasztékra van szükség, átlagosan 24,2 százalékos teljesítményveszteséget jelöltek meg elfogadhatónak” – nyilatkozta.

Advertisement

A kutatók következő célja, hogy újabb felmérést végezzenek, ezúttal még több iparági szakértő bevonásával. Emellett a fókuszt is bővítenék, hogy bevonják a VIPV-s nehéz- és haszongépjárműveket is.

Tovább olvasom

Zöldtrend a Facebookon

Címkék

Ezeket olvassák

© 2022 zoldtrend.hu | Minden jog fenntartva!