Zöld Közlekedés
Bioüzemanyaggal repült a Boeing 787 ecoDemonstrator
Túl van az első bioüzemanyagos tesztrepülésén a ZA004-es gyári számú, a berepülési flottát is erősítő Dreamliner, amely az ecoDemonstrator szerepét kapta. Az első repülés célja a biodízel keverékkel való működés megfigyelése és a technológia létjogosultságának bizonyítása volt.
A tesztrepülés során a gép Rolls-Royce Trent 1000 típusú bal hajtóműve 15 százalék biodízel és 85 százalék kerozin keverékével működött.
A Boeing tesztgépének meghajtásához szükséges biodízel nyersanyagot használt sütőolajból és állati zsiradékokból állította elő az EPIC Aviation.
A hulladékból való előállítás fontos adaléka a valóban környezetbarát üzemanyagnak, hiszen az elsődlegesen növényi alapanyagokból történő előállítás nem lenne kellően gazdaságos és hatalmas termőföldeket venne el az élelmiszer növényektől.
A Boeing előzetes számításai szerint mintegy 3 milliárd liter (800 millió gallon) biodízelt lehetne előállítani Európa, Ázsia és az Egyesült Államok területén keletkező használt sütőolajból és állati zsiradékokból, ami az 1 százalékát teszi ki a föld éves repülőgép üzemanyag keresletének.
A Boeing a megfelelő politikai hozzáállás esetén 3 dollár/gallon nagykereskedelmi árral számol, ami igen kedvező a fosszilis üzemanyagok áraihoz képest.
Julie Felgar, a Boeing környezetvédelmi stratégiákért felelős ügyvezető igazgatója:
“A bioüzemanyagok használata hatalmas lehetőséget rejt magában, segítségükkel a partnereink vagyis a légitársaságok gazdaságosabban és ami a legfontosabb, környezetbarát módon üzemeltethetik a gépeiket. A Boeing a fenntartható módon előállított bioüzemanyagok használata mellett teszi le a voksát.”
A repülőgépgyár büszke az elért eredményekre, az ecoDemonstratorban 25 egyéb technológiai újítás is szerepet kapott. A Boeing a sikeres tesztrepülések után a program felgyorsítására törekszik, hogy minél hamarabb kereskedelmi forgalomba kerülhessenek a környezetbarát technológiák.
A programban a Boeingen kívül neves hajtóműgyártók, a Rolls-Royce és a Pratt&Whitney is részt vesz, valamint az üzemanyag szállítója, az EPIC Aviation.
forrás: airportal.hu
Zöld Közlekedés
Plug&Charge: az E.ON egyszerűsíti az elektromos autók töltését Magyarországon
Fejleszti hálózatát az E.ON elektromos töltőállomás üzemeltető cége.
Töltse ki a napelem-kalkulátort, és tudja meg, mennyibe kerülhet Önnek! Ingyenes kalkulálás itt (x)
Az E.ON töltőállomás-üzemeltető vállalata, az E.ON Drive Infrastructure Hungary (EDRI) új funkcióval bővíti az állomásokat elektromos töltőhálózatán, az automatikus Plug&Charge töltésindítással egyszerűsödik az elektromos járművek töltési folyamata – írja az alternativenergia.hu. Az EDRI az MTI-hez eljuttatott közleményében hangsúlyozza: Magyarországon az elsők között teszi elérhetővé ezt a funkciót országos lefedettséggel. Hozzáfűzték: az új funkció bevezetése a cég hosszú távú stratégiának egyik mérföldköve, mivel ambiciózus hálózatbővítési terveinek fő szempontja, hogy az országos lefedettség, a megbízható működés és a töltés kényelmi funkciói egyszerre fejlődjenek. A Plug&Charge funkció lényege, hogy – applikációs, QR-kódos indítás vagy bankkártyás fizetés nélkül – a töltőkábel csatlakozását követően automatikusan indítja el a töltést. Az elszámolás és a fizetés szintén automatikusan történik a háttérben, számla és céges számla ugyanúgy igényelhető, mint az alkalmazással történő töltésnél. A funkció használatához a felhasználónak járművét előzetesen regisztrálnia kell egy e-mobilitási szolgáltatónál. A Plug&Charge funkciót jelenleg több autógyártó támogatja, a kompatibilis járművek köre folyamatosan bővül – ismertették.
Az újítás a töltőállomás-üzemeltető vállalat teljes hazai egyenáramú hálózatán elérhető, több mint száz helyszínen, 50 és 300 kilowatt (kW) közötti töltési teljesítménnyel. Az E.ON Drive Infrastructure Hungary hálózatában már több mint 430 nyilvános töltőpont érhető el Magyarországon, köztük 102 ultragyors töltőpont 150 és 400 kW közötti teljesítménnyel. Az E.ON Grouphoz tartozó E.ON Drive Infrastructure (EDRI) vezető európai töltőállomás-üzemeltető, az általa fejlesztett, kiépített és üzemeltetett nyilvános töltőhálózat bármilyen típusú elektromos jármű számára használható. A vállalat több mint 8300 nyilvános töltőpontot üzemeltet 11 európai országban: Svédországban, Dániában, Németországban, Norvégiában, Lengyelországban, az Egyesült Királyságban, Csehországban, Olaszországban, Romániában, Hollandiában és Magyarországon. A nyilvánosan elérhető cégadatok szerint az E.ON Drive Infrastructure Hungary Kft.-nek 2024-ben 360,88 millió forint volt az árbevétele, és 665,700 millió forint veszteséggel zárt.
-
Zöld Energia3 nap telt el a létrehozás ótaHárom óra ingyen áram naponta – új energiaprogram indul
-
Zöldinfó2 nap telt el a létrehozás ótaTöbb mint 2000 önkormányzat csatlakozott az idei tűzifaprogramhoz
-
Zöldinfó5 nap telt el a létrehozás ótaTartós túlkínálat alakulhat ki, miközben a kereslet növekedése lassul
-
Zöld Energia14 óra telt el a létrehozás ótaHőszivattyú vagy kondenzációs kazán? Melyik a jobb választás a magyar KKV-knak?
-
Zöldinfó6 nap telt el a létrehozás ótaNagy átalakulások előtt áll az energiaszektor

A hozzászólás írásához bejelentkezés szükséges Bejelentkezés