Zöld Közlekedés
CES okosságok – elektromos “görkori”

A mai delikvensünk, az IO Hawk a Segway trónjaira tör. Bár ez eredeti olyan mellette, mintha egy bálnát és egy sellőt tennénk egymás mellé… Az 1.800 dolláros “személyi szállító eszköz” 10 kilót nyom, de cserébe 10 km/h-ás tempóval “sétálhatunk” a városban. Egy feltöltéssel akár 20 km-t is megtehetünk.
A kütyü lelke egy 36V-os rendszer, melyet a testsúlyunk áthelyezésével irányíthatunk. Az újságírók pár perc gyakorlás után lazán, zsebredugott kézzel így száguldoztak:
forrás: hatszel.hu

Zöld Közlekedés
Magyarország nem támogatja az uniós javaslatot a tíz évnél idősebb autók éves műszaki vizsgájáról
Nem támogatja Magyarország az Európai Bizottság jogszabálymódosítási kezdeményezését, amely a tíz évesnél idősebb autók esetében évente írná elő az időszakos műszaki vizsgálatot.

Töltse ki a napelem-kalkulátort, és tudja meg, mennyibe kerülhet Önnek! Ingyenes kalkulálás itt (x)
A magyar álláspontot Nagy Bálint közlekedési államtitkár a Közlekedési Tanács múlt heti ülésén hivatalosan is megerősítette – írja az alternativenergia.hu. A tájékoztatás szerint az Európai Bizottság új, átfogó módosítási javaslatot mutatott be a gépjárművek és pótkocsijuk időszakos műszaki vizsgálatáról szóló 2014/45/EU irányelv módosítására. A javaslat egyik célja a technológiai fejlesztések – így például az elektromos és hibrid gépkocsik vizsgálatának – átvezetése a vizsgálati technológiákba. Az irányelv módosítása mindemellett a tagországok számára előírná a tíz évnél idősebb M1 (személygépkocsi) és N1 (kistehergépkocsik) kategóriájú gépjárművek éves időszakos műszaki vizsgálatát. A tervezetet a Közlekedési Tanács június 5-i ülésén tárgyalta első alkalommal. Nagy Bálint, az Építési és Közlekedési Minisztérium közlekedésért felelős államtitkára az ülésen elmondta, Magyarország támogatja a közlekedésbiztonság fokozása és a környezetvédelmi célok megerősítése érdekében tett uniós intézkedéseket, azonban a tíz évnél idősebb személygépkocsik és könnyű tehergépkocsik kötelező éves műszaki vizsgálata aránytalan anyagi és adminisztratív terhet róna az állampolgárokra és a vizsgálatokért felelős hatóságokra, különösen azokban a tagállamokban, ahol a járműállomány jelentős része az érintett korcsoportba tartozik.
Az állampolgárok terheinek növekedésével pedig nem áll arányban az intézkedéstől várható közlekedésbiztonsági és környezetvédelmi haszon, ezért Magyarország nem támogatja az időszakos műszaki vizsgálatok rendszerének tervezett változtatását – írták. A gépjárművek és pótkocsijuk időszakos műszaki vizsgálatáról szóló irányelv módosításával kapcsolatban Magyarország mellett több tagállam is jelezte aggályait, az uniós jogalkotási folyamat a Tanács illetékes munkacsoportján belül folytatódik – áll a közleményben.
-
Zöld Energia1 nap telt el a létrehozás óta
Pályázat indul energiatárolókra és napelemekre, részletek!
-
Zöld Energia1 hét telt el a létrehozás óta
Minden lakóházat érint az EU napelem szabályozása
-
Zöld Energia6 nap telt el a létrehozás óta
Megérkezett a hiányzó láncszem a fenntartható napelemes értékláncban
-
Otthon1 hét telt el a létrehozás óta
A könnyűszerkezetesek gyorsaságával épült a betontechnológiás mintaház
-
Zöldinfó1 hét telt el a létrehozás óta
A Balaton már nem ugyanaz a tó – melegszik, algásodik, és szúrós hínárok lepik el
A hozzászólás írásához bejelentkezés szükséges Bejelentkezés