Kapcsolatfelvétel

Zöld Közlekedés

Egyre több elektromos cégautó lesz az utakon

Létrehozva:

|

Németországban 2020-ra egymillió e-autó üzembe helyezését célozták meg. Az átállásból az SAP szoftveróriás is kiveszi a részét.

Bejelentésük szerint a vállalatuknál minden ötödik cégautóra jogosult elektromos autót fog vezetni. A flotta átállását 2020-ra tervezik, amely 5 ezer e-autó beszerzését jelenti addigra világszerte. Jelenleg 170 ilyen járművet hajtanak a dolgozóik.

A szoftvergyártónak jelenleg 22 ezres vállalati flottája van, amely a cég összesített szén-dioxid kibocsátásának a negyedéért felelős. Ezt szeretnék lecsökkenteni. A meglévő elektromos autókat egyébként már most megújuló forrásból származó árammal töltik, illetve különböző ösztönzőkkel támogatják a munkatársakat, hogy környezetbarát kocsikat válasszanak.
Az átállást saját fejlesztésű rendszerrel is segítenék, amely a célhoz legközelebb eső, megfelelő e-töltőponthoz navigálja a sofőrt, illetve az alkalmazásuk töltési adatokat is mutat az autósnak.

A német kormány is támogatja az e-autót

A németek 2020-ra egymillió ilyen járművet szeretnének az utakon. Áramfelhasználás szempontjából ez a terhelés megegyezne az ország energiafogyasztásának egy százalékával.

„Ha Németországban a vállalati flották ötöde árammal működne, akkor a jövőben 2,5 millió e-autó járna az utakon” – mondta Henning Kagermann, a Nemzeti Elektromobilitás Platform vezetője, a szoftvercég korábbi vezére.
Munkanap – újratöltés nélkül

Advertisement

A technológia terjedésének egyik legnagyobb akadályaként a korlátozott hatótávolságot szokták említeni. De a vállalat által végzett felmérés megmutatta, hogy a munkavállalóik 90 százaléka egy napon belül kevesebb mint 100 kilométert közlekedik. Ezt a távot pedig a mostani technológiával működő e-autók is simán, újratöltés nélkül teljesítik.

Magyarországon is egyre több az e-töltőállomás

Május végén újabb négy elektromos töltőberendezést helyezett üzembe az ELMŰ-ÉMÁSZ a WestEnd CityCenter parkolóházában, ezzel 39-re bővült a Társaságcsoport által működtetett berendezések száma.

Az egyre kiterjedtebb töltő-infrastruktúrának is köszönhető, hogy a közelmúltban megrendezett eTourEurope elektromosautó-rali útvonalában Budapest is szerepelt.
A hat nemzetet képviselő, Tesla és Peugeot elektromos autókból, valamint egy Fine Mobile TWIKE háromkerekű járműből álló flotta Münchenből indult, és kilenc nap alatt 4200 kilométert tett meg. Az elektromos mobilitást népszerűsítő túra során kilenc fővárost érintettek a résztvevők.

A budapesti állomáson az ELMŰ-ÉMÁSZ ingyenesen bocsátotta az e-autósok rendelkezésére a székházában felállított mobil töltőoszlopokat és a következő szakaszhoz szükséges energiát.

Advertisement

forrás: fn.hir24.hu

Hozzászólás küldése

A hozzászólás írásához bejelentkezés szükséges Bejelentkezés

Hozzászólás

Zöld Közlekedés

Ennél jobb elektromos SUV-ot most keresve sem találni

Létrehozva:

|

Szerző:

A Rivian R1S utakra és terepre egyaránt tökéletes választás.

A Rivian R1S elektromos utcai terepjárójáról (SUV) írt ismertetőt az Inside EVs. A lap összességében nagyon megelégedett a kocsival, amely városi környezetben és terepen egyaránt jól szerepelt a teszteken. Mint írják, az autó egy Range Rover, a Mercedes G osztály és egy Lamborghini Urus legjobb tulajdonságait ötvözi. A SUV 135 kilowattórás lítium-ion akkumulátorral készül, hatótávja 508 kilométer. Az R1S a kezdetekben testvéréhez, az R1T-éhez hasonló 835 lóerős, négymotoros, összkerékhajtású rendszerrel lesz kapható. Ahogy az R1T esetében, úgy a gyártó a SUV-nál is 2024-ben egy olcsóbb, kétmotoros, 600 lóerős verziót is be akar vezetni.

0 Ft-os villanyszámla napelem rendszerrel. Kalkuláljon itt ingyenesen! (x)

Az Inside EVs a hosszú tesztelést követően arra jutott, hogy az új R1S még az R1T-nél is jobb választás a terepre. Ennek fő oka a rövidebb tengelytáv és teljes hossz, miközben a hajtáslánc és teljesítmény azonos. Az R1S könnyebben irányítható, ami off-road környezetben mindenképp komoly előny. A modellhez különböző vezetési módok is tartoznak, amelyek optimalizálják az egyes tényezőket, például a lengéscsillapítást. A vezetési élmény a tesztek alapján inkább egy sporszedánéra emlékeztet.

A Rivian szerint az R1S idővel kisebb akkumulátorcsomaggal is elérhető lesz, ennek teljes kapacitása 105 kilowattóra, ami 418 kilométeres hatótávot tesz lehetővé. Emellett ugyanakkor egy maxi típust is be akarnak vezetni, itt 180 kilowattórás, 643 kilométer feletti hatótávú akkumulátoros rendszerről beszélhetünk. Minden Rivian modell 32 amperes, hordozható töltőkábellel érkezik, ezzel töltve, 240 volt adapterrel óránként 24 kilométer hatótáv érhető el, de persze egyéb módszerek is adottak az akkumulátor töltésére.

Az Inside EVs szerint a teljesítménybeli tulajdonságok mellett az autó megjelenése és a kényelemérzete is kimagasló. A kezelőfelület, a saját operációs rendszer, a vakfoltokra néző kamerák, illetve a fejlett vezetősegítő rendszerek (ADAS) tovább fokozzák a vezetési élményt. A modell az Egyesült Államokban 84 500 dolláros (mintegy 34 millió forintos) ártól érhető el. Később az R1S olcsóbb, kisebb teljesítményű verzióit is bevezetik majd a piacra.

Advertisement
Tovább olvasom

Zöldtrend a Facebookon

Címkék

Ezeket olvassák