Kapcsolatfelvétel

Zöld Közlekedés

Elektromos autókat tölt fel a kínai napelemes autópálya

Létrehozva:

|

Egyelőre 1 kilométer hosszú tesztszakasz két sávját látták el napelemekkel. A projekt még tavaly december végén indult el és most a Qilu Transportation Development nevű gyártó nyilvánosságra hozta az első eredményeket.

Mint kiderült, a napelemeket 1080 méter hosszan két sávban integrálták az autópályába. A tesztszakaszon naponta 45 000 autó halad át. Minden napelemet egy olyan átlátszó réteggel fedtek le, amelynek az aszfalthoz hasonló tulajdonságai vannak és az élettartama 15 év. A Qilu tájékoztatása alapján a napelemek annyi energiát termelnek, amely elegendő 800 lakóház és a közvilágítás áramellátásának a biztosítására. Emellett a termelt áram segítségével olyan fűtőtesteket is működtetnek, amelyek télen hó- és jégmentesen tartják a tesztszakaszt. A mesterséges aszfaltréteget úgy alakították ki, hogy a jövőben alkalmas legyen az elektromos autók feltöltésére is. Egyelőre azonban a tesztszakasz még túl rövid ahhoz, hogy észszerű legyen ilyen célokra alkalmazni. Emellett még nincsenek sorozatgyártásra alkalmas elektromos gépkocsik, amelyek támogatnák az induktív feltöltést. Ettől függetlenül a Qilu Transportation Development már tárgyalásokat folytat a járműgyártókkal.

A kísérleti útszakaszba olyan szenzorokat építettek be, amelyek mérik a hőmérsékletet, a forgalmat és az áthaladó autók súlyát. Az utóbbit arra használják, hogy megkülönböztessék egymástól a személy- és a tehergépkocsikat. A megszerzett adatokat a kínai kormány elképzelései alapján egy intelligens közlekedési rendszer létrehozására használnák fel. A kínai úthálózat ugyanis már elérte a terhelhetősége határait és az új intelligens rendszer segíthet a jövőben az óriási dugók elkerülésében. Ahhoz, hogy mindez megvalósulhasson a járművek egymás között is megosztanák az adatokat. Ideális esetben pedig mind a napelemes autópálya, mind az önállóan közlekedő autók adatait közösen értékelnék ki, hogy egymáshoz igazíthassák az útvonaltervezéseket és a forgalmat ellenőrző intézkedéseket. A tesztszakasz létrehozása átszámítva 5,2 millió euróba került, ez négyzetméterenként körülbelül 900 eurós árnak felel meg. Amennyiben megvalósulhat a teljes napelemes autópálya, akkor a költségek lecsökkenhetnek négyzetméterenként 387 euróra.

forrás: alternativenergia.hu

Advertisement
Hozzászólás küldése

A hozzászólás írásához bejelentkezés szükséges Bejelentkezés

Hozzászólás

Zöld Közlekedés

Változó trendek a Volkswagen nemzetközi értékesítéseiben

A Volkswagen AG (VW) német autógyártó 1 százalékkal, 2,2 millióra növelte járműkiszállításait az idei harmadik negyedévben az egy évvel korábbiakhoz képest.

Létrehozva:

|

Szerző:

Töltse ki a napelem-kalkulátort, és tudja meg, mennyibe kerülhet Önnek! Ingyenes kalkulálás itt (x)

A Nyugat-Európába irányuló szállítások 8 százalékkal, Közép- és Kelet-Európába 13,7 százalékkal, Dél-Amerikába 9,7 százalékkal, Ázsiába (Kínán kívül) 9,2 százalékkal, a Közel-Keletre pedig 3 százalékkal nőttek – írja az alternativenergia.hu. Az Észak-Amerikába irányuló szállítások 9,8 százalékkal, Kínába pedig 7,2 százalékkal csökkentek. A VW globális járműkiszállításai az idei első kilenc hónapban 1,2 százalékkal, 6,6 millióra nőttek. Elektromos járműkiszállításait az autógyártó 33 százalékkal, 252 100-ra növelte a harmadik negyedévben, az év eleje óta pedig 42 százalékkal, 717 500-ra. Az elektromos járművek aránya a VW kiszállításaiban az idei első kilenc hónapban 11 százalék volt az egy évvel korábbi 8 százalék után. A cég elektromos járművei iránti kereslet jelentősen, 78 százalékkal nőtt Európában, 85 százalékkal az Egyesült Államokban, miközben 43 százalékkal csökkent Kínában.

Tovább olvasom

Zöldtrend a Facebookon

Címkék

Ezeket olvassák