Kapcsolatfelvétel

Zöld Közlekedés

Elektromos kerékpár meghajtás biohulladékból

Létrehozva:

|

Három fiatal kutató olyan megoldást tervez elektromos kerékpárokhoz, amely akár biohulladékkal is működik.

Tony Oehm, Sebastian Durchholz és Tom Hinzmann a Kuraray nevű gyártó segítségével fejlesztik ki a különleges rendszert, amely jelentős mértékben megnövelheti az elektromos biciklik hatótávolságát. Az új meghajtás olyan szuperkondenzátorokat tartalmaz, amelyeket teából, kávéból vagy akár alma- és burgonyahéjból készítenek. Az elektromos kétkerekűek ezáltal nagyobb teljesítményűek és környezetbarátabbak lehetnek. A három fiatal szakember már a benyújtandó szabadalmán dolgozik és mindenekelőtt azt szeretné, ha a megoldás kiforrott lenne. Sebastian Durchholz frankfurti kutató elmondta, hogy azért használnak szuperkondenzátorokat, mert azok sokkal környezetbarátabbak és hatékonyabbak, mint a klasszikus akkumulátorok. Ráadásul az ilyen szuperkondenzátorok legnagyobb előnye, hogy gyorsabban fel is tölthetők. Robert Fuss, a Kuraray új üzleti fejlesztések részlegének vezetője kijelentette, hogy a hagyományos akkumulátorokkal ellentétben a szuperkondenzátorok gyártása során kevesebb szén-dioxid kerül ki. Ráadásul ezeknél a megoldásoknál működik az energia visszanyerése is. Így az elektromos kerékpárok fékezési energiáját visszanyerik és eltárolják. A hagyományos lítiumion-akkumulátorok a folyamat során létrejövő nagy energiamennyiséget nem tudják rövid idő alatt feldolgozni. Ezért ötvözik az akkumulátorokat szuperkondenzátorokkal. Tom Hinzmann hozzátette, hogy az elektromos kerékpár akkumulátorait az új konstrukció sokkal jobban megóvja. Ezeket az egységeket általában 2 évenként kell cserélni, de ez az idő a szuperkondenzátorok alkalmazásával meghosszabbítható.

forrás: alternativenergia.hu

Advertisement
Hozzászólás küldése

A hozzászólás írásához bejelentkezés szükséges Bejelentkezés

Hozzászólás

Zöld Közlekedés

Szürke hidrogénből zöld jövő, a SUSGREEN program és a repülés forradalma

Repülőgépek meghajtását szolgáló szintetikus üzemanyag kifejlesztésében vesznek részt a PTE kutatói.

Létrehozva:

|

Szerző:

Töltse ki a napelem-kalkulátort, és tudja meg, mennyibe kerülhet az Ön rendszere! Ingyenes kalkulálás itt (x)

Egy környezetkímélő, szintetikus repülőgép-üzemanyag kifejlesztését szolgáló, hároméven át zajló nemzetközi programban vesznek részt a Pécsi Tudományegyetem kutatói – közölte a baranyai felsőoktatási intézmény az MTI-vel. A Susgreen elnevezésű kutatási projekt célja, hogy a kőolaj alapú üzemanyagokat zöldebb alternatívákkal váltsa ki, és így csökkentse a repülés ökológiai lábnyomát – írta meg az alternativenergia.hu. E folyamatban kulcsszerep juthat a hidrogénnek, amellyel kapcsolatban a PTE Hidrogén Központjában is tudományos vizsgálatokat folytatnak – olvasható az egyetem közleményében. Mint írták, problémát jelent, hogy a ma használt hidrogén döntő többsége úgynevezett “szürke hidrogén”, amelyet jelentős szén-dioxid-kibocsátás mellett állítanak elő földgázból. A fenntarthatóbb megoldás a “zöld hidrogén”, amelyet vízbontással, megújuló energiaforrások felhasználásával nyernek. Európában azonban ennek aránya jelenleg még 5 százalék alatt van – emelték ki.

A Susgreen projekt célja, hogy a szintetikus üzemanyag előállításba minél több környezetbarát technológiát integráljon, ezért a PTE kutatói a holland, görög, török és spanyol partnerekkel a hidrogén fenntartható felhasználásának lehetőségeit vizsgálják, különösen az üzemanyag előállításához kapcsolódó folyamatokban.
Az Amszterdami Egyetem vezetésével megvalósuló, magyar oldalról a Nemzeti Kutatási Fejlesztési és Innovációs Alapból közel 60 millió forinttal támogatott projekt jelentős lépés lehet afelé, hogy a repülésben is egyre nagyobb teret nyerjenek a fenntarthatóbb üzemanyagok – olvasható a közleményben.

Advertisement
Tovább olvasom

Zöldtrend a Facebookon

Címkék

Ezeket olvassák