Zöld Közlekedés
EVA, a jövő elektromos taxija
A Müncheni Műszaki Egyetem és a szingapúri Nanyang Műszaki Egyetem közös alkotása a karbon karosszériás, 15 perc alatt tölthető EVA taxi.
Több tekintetben is újat mutat a Tum Create nevű felsőoktatási együttműködés keretében megalkotott EVA fantázianevű taxi, hiszen azt valós, jelen esetben a szingapúri közlekedési problémák megoldására fejlesztették ki, és az első vázlattól számítva két éven belül el is készült a teljesen működőképes prototípus – amelyet a Tokiói Autószalonon állítottak ki, írja az automotor.hu. Viszonylag rövid (4316 mm), de széles (1794 mm) és magas (1679 mm) a teljes egészében karbonból készített karosszéria, amelyben 2+1 utasülés található. A tengelytávolság 2602 mm, ennek ellenére csak két teljes értékű utasülés van a második sorban, a vezető melletti helyen egy hátrafelé fordított, 9 hónapostól 3 éves korig használható gyermekülés található.
Az első kerekeket egy 82 LE/223 Nm teljesítményű elektromotor hajtja, az 50 kWh kapacitású lítium-polimer akkumulátor nagyjából 200 kilométer (a szabványos mérés szerint 330 km, de ezt nem tartják reálisnak a fejlesztők) megtételére elegendő energiát tud tárolni – számoltak azzal is, hogy az utas áramot vételez majd a különféle kütyüjeihez, internetezik, satöbbi. Nagy figyelmet fordítottak arra is, hogy az akkumulátorok szempontjából szélsőségesnek számító, forró és nedves klímájú helyeken is zavartalanul működjön az EVA, amelyet egyébként 15 perc alatt tölt fel a hozzá készített villámtöltő.
Zöld Közlekedés
Megérkeztek az új Citarók: modernebb és kényelmesebb buszok járnak a fővárosban
További modern dízel autóbuszok állnak forgalomba.
Töltse ki a napelem-kalkulátort, és tudja meg, mennyibe kerülhet az Ön rendszere! Ingyenes kalkulálás itt (x)
28 új Mercedes-Benz Citaro autóbusz áll forgalomba a fővárosban – közölte a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) az MTI-vel. Az alternativenergia.hu tájékoztatása szerint az ArrivaBus Kft. által üzemeltetett új alacsonypadlós, klimatizált, fedélzeti kamerákkal és korszerű utastájékoztató rendszerrel ellátott autóbuszok Pesterzsébetet, Csepelt, Kőbányát, valamint Soroksárt a belvárossal összekötő vonalakon járnak majd. Az új buszok nemcsak teljesen alacsonypadlós kialakításukkal szolgálják a kényelmes utazást, hanem erőteljes klímaberendezéssel és USB-töltőpontokkal is felszereltek. A járművek a legkorszerűbb közlekedésbiztonsági technológiákkal segítik a sofőröket: holttérfigyelő, tolatókamera, táblafelismerő rendszer és éberségfigyelő, valamint gyalogosvédelmi rendszer is található a járművekben – ismertették.
Közölték azt is, hogy a BKK megrendelésére 2027-ig összesen több mint 300 dízel és elektromos autóbusz áll majd forgalomba. Eddig 65 dízel meghajtású jármű érkezett meg a fővárosba, melyek közül 59 csuklós Mercedes-Benz Citaro G, hat pedig maximidi Mercedes-Benz Citaro K típusú. Az új dízel és elektromos autóbuszokkal 2027-re a fővárosi buszállomány közel 90 százalékát korszerű EURO 5-ös, vagy annál modernebb hajtásrendszerű autóbusz teszi majd ki. Ezzel évente majdnem nyolcezer tonnával kevesebb károsanyag kerül Budapest levegőjébe.
-
Zöld Energia3 nap telt el a létrehozás ótaItt az új akkumulátor-generáció: leválthatják a lítiumot egy új anyagra
-
Zöld Energia4 nap telt el a létrehozás ótaÚj lehetőség a napelemeseknek: az aggregátorokkal akár többszörös bevétel is elérhető
-
Zöld Energia6 nap telt el a létrehozás ótaÁllami támogatás érkezhet a napelemes háztartások számára energiatárolóra
-
Zöldinfó6 nap telt el a létrehozás ótaAranyat érő gomba, pusztuló élőhelyek szigorúbb ellenőrzések jönnek Romániában
-
Zöld Közlekedés22 óra telt el a létrehozás ótaMegérkeztek az új Citarók: modernebb és kényelmesebb buszok járnak a fővárosban

A hozzászólás írásához bejelentkezés szükséges Bejelentkezés