Kapcsolatfelvétel

Zöld Közlekedés

Futurisztikus töltőről rántotta le a leplet a Tesla

A CyberVaultot nem titkolt módon a Tesla Cybertruckja inspirálta, a termék egyelőre csak Kínában érhető el.

Létrehozva:

|

A Tesla piacra dobta a CyberVaultot, egy, a futurisztikus Cybertruck pickup által ihletett dobozt, amelyhez integrált otthoni elektromosautó-töltő tartozik – számol be az okodrive.hu. A Cybertruck korábban sok Tesla-rajongót ámulatba ejtett, nem csoda, hogy a dizájnhoz visszanyúlt a gyártó. Meglepő módon úgy tűnik, hogy az új termék egyelőre csak Kínában lesz elérhető, noha más régiókban, így az Egyesült Államokban is lehetne kereslet iránta.

A Tesla a CyberVault nevű új eszközét múlt héten már reklámozta Kínában, április elején pedig az autógyártó teljes egészében bemutatta a terméket. A cég szerint a CyberVault egy otthoni töltőcsomag, amelyet kifejezetten a kínai piacra szabtak. A berendezés tömege 13 kilogramm, és elég egyértelműen a Cybertruck dizájnjára épül. A termékhez egy külső védődoboz és egy töltőrendszer tartozik, a berendezés egyszerre felel meg a biztonságra, a gazdaságosságra, a szépségre és a tartósságra vonatkozó igényeknek.

Valójában a CyberVault új eleme egyedül a külső doboz, a borításon belül a már jól ismert Tesla Wall Connector nevű töltőrendszer található. A Tesla a terméket teljes otthoni töltőcsomagként árusítja, a vállalat a telepítést is biztosítja. A teljes csomag része a Tesla CyberVault töltőoszlop, a kábelek, a telepítéshez tartozó felmérés, tervezés és ajánlattétel, a töltő telepítése és energiaátviteli hibakeresése, az akár 12 hónapos garancia a telepítésre, valamint a kábelezéshez szükséges anyagok beszerzése. A Tesla a teljes terméket 5500 jüenért árulja, ez nagyjából 276 ezer forintnak felel meg. Ez nemcsak a vállalat minőségét ismerve, hanem más gyártók otthoni töltőállomásait figyelembe véve sem számít kiugró összegnek.

Advertisement

Az otthoni töltés egyre több eleketromosautó-tulajnak válik fontossá, hiszen jóval kényelmesebb megoldás, mint a nyilvános állomások használata. Amennyiben az adott háztartáshoz napelemes rendszer is tartozik, az otthoni töltéssel rengeteget lehet spórolni.

Advertisement

Zöld Közlekedés

A Toyota új modelloffenzívára készül: 2026-ban nyolc új hibrid és elektromos autó érkezik

A Toyota mintegy 14 ezer autót adott el az idén október végéig a magyarországi újautó-piacon.

Létrehozva:

|

Szerző:

Töltse ki a napelem-kalkulátort, és tudja meg, mennyibe kerülhet Önnek! Ingyenes kalkulálás itt (x)

Az év végéig eladásai elérhetik a 17 ezret is, ezzel várhatóan megtartja első helyét a márkák között. A jövő évben elektromos és hibrid modellek sorával támogatja meg az új energiával hajtott járművek térnyerését az európai utakon – írja az alternativenergia.hu. A Toyota Central Europe tájékoztatása szerint a magyarországi új személyautók és kishaszongépjárművek kategóriájában a világelső autómárka január és október között 13 933 új autót értékesített, a Magyarországon is mintegy 75 százalékban részben vagy teljesen elektrifikált autókat értékesítő japán autómárka piaci részesedése így 11,1 százalékos. A teljes magyarországi személyautó- és kishaszongépjármű-piacon az idén október végéig 125 819 új autó talált gazdára. Az importőr cég közlése szerint a személyautók szegmensében a márka 11 590 új autó eladásával, 10,9 százalékos piaci részesedést ért el, míg a kishaszonjárművek között 2333 új autó értékesítésével, 12,2 százalékos részesedéssel áll jelenleg a második helyen.

A flottapiacon a Toyota a második 9250 darabbal, ez 0,49 százalékos csökkenés az előző évhez képest, részesedése 10,2 százalék. Magyarországon az idén folytatódott a hajtásmix átalakulása: a személygépkocsik és kishaszonjárművek értékesítésében a benzin meghajtású autók aránya 30-ról 24 százalékra esett, a dízel üzemanyagot használóké 12 százalék maradt – ismertette a cég. Közben a mild hibrid járművek (MHEV) aránya 31-ről 36 százalékra nőtt, a hibrid elektromosaké (HEV) 15 százalék maradt, a plug-in hibridek (PHEV) 5 százaléka szintén nem változott, míg a teljesen elektromos járműveké (BEV) 7-ről 8 százalékra emelkedett. Adataik szerint Magyarországon ma már több mint 82 ezer elektrifikált jármű fut az utakon.

Az importőr emlékeztetett arra: piacvezető pozíciójának megtartása mellett célkitűzése volt, hogy növeli a BEV- és PHEV-értékesítést. Az idén ezt elsősorban modellfrissítések szolgálták, de a 2026-os évben a modellpaletta drasztikusan megújul, nyolc új Toyota modell érkezik, öntöltő hibridek és elektromos modellek. Magyarországon a teljes személyautó-piacon a tisztán elektromos járművek aránya eltérő a különböző szegmensekben, a D-SUV-ok kategóriájában a legmagasabb, októberig már elérte a BEV-arány a 21 százalékot, a közép- és felsőközép-kategóriában 12 százalék, a B-SUV-ok eladásainál például 8 százalék. Új modelljeivel a Toyota elsősorban ezekben a szegmensekben erősíti a termékpalettát.

Advertisement

A Toyota Central Europe – Hungary Kft. régiós importőr cég, az idén november közepéig 141 ezer Toyota és 17,1 ezer Lexus eladásában működött közre, ezzel a Toyota európai eladásaiból 13,5 százalékkal, a Lexus eladásaiból 22 százalékkal vette ki a részét. Éves árbevétele 2024-ben a nyilvános cégadatok szerint meghaladta a 207 milliárd forintot. A Toyota japán autógyártó szeptember végével mintegy 7,13 millió jármű értékesítésével vezette a világszintű eladásokat, csoportszinten pedig – a Toyota, a Lexus, a Daihatsu és a Hino márkákat is beleértve – 8,4 millió darabot meghaladó értékesítéssel globálisan az első számú autógyártó volt.

Advertisement
Tovább olvasom

Ezeket olvassák