

Zöldinfó
Hatodszor választották a Fjällrävent Svédország legfenntarthatóbb márkájává
A Fjällräven 2025-ben immár hatodik alkalommal nyerte el iparága legfenntarthatóbb vállalatának címét Svédországban.
Spóroljon a villanyszámláján! Kérje ingyenes napelem kalkulációnkat itt! (x)
Európa legnagyobb fenntarthatósági felmérése nyolc ország 80 000 vásárlójának véleményét összesítve értékelte 36 iparág 1 600 márkáját. A svéd fogyasztók a „ruházat- és divatmárkák” kategóriában ezúttal is az outdoor céget találták a legjobbnak a környezeti szempontok érvényesítésében.
Hatalmas megtiszteltetés, hogy immár hatodik éve nekünk ítélik oda ezt az elismerést, ami egyben egy fontos visszajelzés számunkra arra nézve, hogy a csapatunk által a fenntarthatóság érdekében végzett, kemény munka meghozza a gyümölcsét. A fogyasztók ezúttal is úgy látták, hogy a Fjällräven a legfenntarthatóbb ruházati márka, ez is jól mutatja hosszú távú elkötelezettségünket a környezet védelme iránt. Ahogy növekszünk, a fenntartható működés egyre nagyobb kihívást jelent, de továbbra is azon dolgozunk, hogy minimalizáljuk az ellátási láncunk környezeti hatását, s eközben meghosszabbítsuk termékeink élettartamát. Nemcsak a tartós ruházat és felszerelés gyártása fontos számunkra, hanem az is, hogy ösztönözzük az embereket termékeink tudatos használatára. Arra
bátorítjuk vásárlóinkat, hogy gondoskodjanak felszereléseikről, javítsák és hosszú éveken át használják azokat, ahelyett, hogy minden szezonban újat vásárolnának – mondta Martin Axelhed, a Fjällräven vezérigazgatója.
A Fjällräven régóta vallja, hogy a fenntarthatóság nemcsak a gyártás során keletkező környezeti hatás csökkentéséről szól. Egy termék valódi ökológiai lábnyomát annak teljes élettartama határozza meg: minél tovább használják, annál fenntarthatóbb. Ezért a svéd outdoor márka hat alapelvre építi fejlesztéseit:
- Strapabíró anyagok és kialakítás: ellenállnak az időjárás viszontagságainak és a mindennapos használatnak.
- Funkcionalitás: a ruházat és felszerelés az adott tevékenységhez igazodik, biztosítva a maximális teljesítményt.
- Kényelem: a megfelelő illeszkedés és komfort elengedhetetlen a természetben töltött idő élvezetéhez.
- Időtálló dizájn: nem csak esztétikus, de a felhasználási idő meghosszabbításához is hozzájárul.
- Javíthatóság: a termékeket úgy tervezték, hogy könnyen javíthatók legyenek, ehhez a márka javítási szolgáltatásokat is kínál.
- Felszerelés gondozása: a Fjällräven tanácsokkal segíti a vásárlókat a termékek karbantartásában és élettartamuk meghosszabbításában.
Úgy látszik, a svéd fogyasztók értékelik az általuk vásárolt márkák fenntarthatósági erőfeszítéseit, mi pedig örömmel fogadjuk az iparágunkra nehezedő nyomást, amely folyamatos fejlődésre ösztönöz – mondta Aiko Bode, a Fenix Outdoor fenntarthatósági igazgatója.
Akkor is a tudományos innovációra törekednénk, ha nem figyelne ránk a közvélemény. Már 2009-ben elkezdtük eltávolítani a PFAS-t a termékeinkből – évekkel azelőtt, hogy a jogszabályok erre köteleztek volna minket –, mert úgy éreztük, ez a helyes lépés. Büszkék vagyunk rá, hogy a svéd fogyasztók elismerik ezt az elhivatottságot.

Zöldinfó
Több időt kaptak a cégek az ESG folyamatok kiépítésére
Az Európai Tanács elhalasztotta a fenntarthatósági kötelezettségek teljesítésének kezdetét.

Spóroljon a villanyszámláján! Kérje ingyenes napelem kalkulációnkat itt! (x)
Az Európai Tanács áprilisi döntésének értelmében a nem tőzsdén jegyzett nagyvállalatok számára a 2026-ról 2028-ra, a tőzsdén jegyzett kis- és középvállalkozásoknak (kkv-k) 2027-ről 2029-re kerül át kötelezettség kezdete. A tanácsadó cég szerint az STC irányelv csökkentheti az adminisztratív terheket és növelheti a beruházási hajlandóságot. Az EY az irányelvről szervezett tájékoztatóján megjelent 50 magyar vállalati vezető körében végzett felmérése azt mutatta ki, hogy csaknem 40 százalékuk nem készül fenntarthatósági jelentést készíteni 2025-ről. Többségük pedig a fenntarthatósági jelentésekről szóló (CSRD) irányelv szerint kívánja elkészíteni a fenntarthatósági jelentését a 2025-ös évről. A résztvevők töredéke gondolkodik más piaci szabványban vagy abban, hogy megvárja a kkv-k számára kialakított önkéntes fenntarthatósági jelentési szabvány (VSME) megújított változatát.
A vezetők csaknem fele saját bevallása szerint még csak ismerkedik a CSRD követelményeivel, amelyek célja, hogy a vállalatok átlátható és részletes módon számoljanak be ESG teljesítményükről. A válaszadók közel 25 százaléka készített eddig próbajelentést, ötöde kettős lényegességi (DMA – pénzügyi és társadalmi hatásokra fókuszáló) elemzést, és hasonló arányban vannak azok, akik már konzultáltak a könyvvizsgálójukkal a lehetőségekről. A hatályba lépett uniós jogszabályt a tagállamoknak legkésőbb 2025. december 31-ig kell átültetniük a nemzeti jogrendjükbe – tette hozzá az EY.
-
Zöldinfó6 nap telt el a létrehozás óta
Megnyílt a Fertő tó északi kikötője
-
Zöldinfó6 nap telt el a létrehozás óta
Feleannyi idő alatt kelnek el a fővárosi panelek
-
Zöldinfó13 óra telt el a létrehozás óta
Áll a bál a Borussia Dortmund napelemes projektje körül
-
Zöldinfó1 hét telt el a létrehozás óta
Állatokról szóló választható tantárgy bevezetését tervezik Romániában
-
Zöld Közlekedés6 óra telt el a létrehozás óta
Ezer új autóbusszal válik még korszerűbbé és versenyképesebbé a Volán-flotta