Kapcsolatfelvétel

Zöld Közlekedés

Hogyan legyen Bubi bringád havi 333 forintért?

Létrehozva:

|

Tavasztól őszig biciklivel közlekedek, meg is vettem álmaim városi bringáját, ami nagyon remélem, hogy évtizedekig kiszolgál, szóval a Bubi jelenséggel a városképformáló jellegen túl nem is foglalkoztam.

Pedig előfordult, hogy tudtam volna használni. Például amikor autóval elvittek valameddig, tök jó lett volna, ha visszafelé biciklire pattanva hazajöhettem volna. Vagy amikor BKV-val mentem el a város valamelyik pontjára, ahonnan már sokkal egyszerűbb lett volna Bubival tovább menni, de nem vettem bérletet, hiszen volt nekem saját bringám: nem ért meg fél évre nyolcezer forintot a használati jog, az árat egyébként mindig is magasnak találtam kicsit.

Aztán beszélgetni kezdtem a bubizó Jankával, és kiderült egy trükk. Pontosabban nem is trükkről, mert egy tök nyilvános szolgáltatásról van szó, amiről viszont kevesen tudnak:

Egy hozzáférési kóddal egyszerre akár négy bringát is kivehetsz a tárolókból.

Advertisement

A város négy pontján, függetlenül egymástól.

Megvan, mit jelent ez?

Advertisement

Hát hogy a Bubi bérlet igazából nem egy, hanem négy embernek szól.

Így nézve már csak 2 ezer forint fejenként fél évre a bérlet, ami 333 forint havonta. Ez az összeg még nekem is megéri, hiába van bringám. Bármikor elvihetek egy biciklit anélkül, hogy egyeztetni kéne a többiekkel, és ha külföldi, vagy távoli városból, országból érkező vendégek jönnek, csak fel kell hívnom a másik három bérlőt, hogy akarnak-e bringázni a következő fél órában, és ha nem, az egész csapat együtt tekerhet be a városba.

Advertisement

A teljes cikk itt olvasható.

Advertisement
Hozzászólás küldése

A hozzászólás írásához bejelentkezés szükséges Bejelentkezés

Hozzászólás

Zöld Közlekedés

A Toyota új modelloffenzívára készül: 2026-ban nyolc új hibrid és elektromos autó érkezik

A Toyota mintegy 14 ezer autót adott el az idén október végéig a magyarországi újautó-piacon.

Létrehozva:

|

Szerző:

Töltse ki a napelem-kalkulátort, és tudja meg, mennyibe kerülhet Önnek! Ingyenes kalkulálás itt (x)

Az év végéig eladásai elérhetik a 17 ezret is, ezzel várhatóan megtartja első helyét a márkák között. A jövő évben elektromos és hibrid modellek sorával támogatja meg az új energiával hajtott járművek térnyerését az európai utakon – írja az alternativenergia.hu. A Toyota Central Europe tájékoztatása szerint a magyarországi új személyautók és kishaszongépjárművek kategóriájában a világelső autómárka január és október között 13 933 új autót értékesített, a Magyarországon is mintegy 75 százalékban részben vagy teljesen elektrifikált autókat értékesítő japán autómárka piaci részesedése így 11,1 százalékos. A teljes magyarországi személyautó- és kishaszongépjármű-piacon az idén október végéig 125 819 új autó talált gazdára. Az importőr cég közlése szerint a személyautók szegmensében a márka 11 590 új autó eladásával, 10,9 százalékos piaci részesedést ért el, míg a kishaszonjárművek között 2333 új autó értékesítésével, 12,2 százalékos részesedéssel áll jelenleg a második helyen.

A flottapiacon a Toyota a második 9250 darabbal, ez 0,49 százalékos csökkenés az előző évhez képest, részesedése 10,2 százalék. Magyarországon az idén folytatódott a hajtásmix átalakulása: a személygépkocsik és kishaszonjárművek értékesítésében a benzin meghajtású autók aránya 30-ról 24 százalékra esett, a dízel üzemanyagot használóké 12 százalék maradt – ismertette a cég. Közben a mild hibrid járművek (MHEV) aránya 31-ről 36 százalékra nőtt, a hibrid elektromosaké (HEV) 15 százalék maradt, a plug-in hibridek (PHEV) 5 százaléka szintén nem változott, míg a teljesen elektromos járműveké (BEV) 7-ről 8 százalékra emelkedett. Adataik szerint Magyarországon ma már több mint 82 ezer elektrifikált jármű fut az utakon.

Az importőr emlékeztetett arra: piacvezető pozíciójának megtartása mellett célkitűzése volt, hogy növeli a BEV- és PHEV-értékesítést. Az idén ezt elsősorban modellfrissítések szolgálták, de a 2026-os évben a modellpaletta drasztikusan megújul, nyolc új Toyota modell érkezik, öntöltő hibridek és elektromos modellek. Magyarországon a teljes személyautó-piacon a tisztán elektromos járművek aránya eltérő a különböző szegmensekben, a D-SUV-ok kategóriájában a legmagasabb, októberig már elérte a BEV-arány a 21 százalékot, a közép- és felsőközép-kategóriában 12 százalék, a B-SUV-ok eladásainál például 8 százalék. Új modelljeivel a Toyota elsősorban ezekben a szegmensekben erősíti a termékpalettát.

Advertisement

A Toyota Central Europe – Hungary Kft. régiós importőr cég, az idén november közepéig 141 ezer Toyota és 17,1 ezer Lexus eladásában működött közre, ezzel a Toyota európai eladásaiból 13,5 százalékkal, a Lexus eladásaiból 22 százalékkal vette ki a részét. Éves árbevétele 2024-ben a nyilvános cégadatok szerint meghaladta a 207 milliárd forintot. A Toyota japán autógyártó szeptember végével mintegy 7,13 millió jármű értékesítésével vezette a világszintű eladásokat, csoportszinten pedig – a Toyota, a Lexus, a Daihatsu és a Hino márkákat is beleértve – 8,4 millió darabot meghaladó értékesítéssel globálisan az első számú autógyártó volt.

Advertisement
Tovább olvasom

Zöldtrend a Facebookon

Címkék

Ezeket olvassák