Kapcsolatfelvétel

Zöld Közlekedés

Hogyan legyen Bubi bringád havi 333 forintért?

Létrehozva:

|

Tavasztól őszig biciklivel közlekedek, meg is vettem álmaim városi bringáját, ami nagyon remélem, hogy évtizedekig kiszolgál, szóval a Bubi jelenséggel a városképformáló jellegen túl nem is foglalkoztam.

Pedig előfordult, hogy tudtam volna használni. Például amikor autóval elvittek valameddig, tök jó lett volna, ha visszafelé biciklire pattanva hazajöhettem volna. Vagy amikor BKV-val mentem el a város valamelyik pontjára, ahonnan már sokkal egyszerűbb lett volna Bubival tovább menni, de nem vettem bérletet, hiszen volt nekem saját bringám: nem ért meg fél évre nyolcezer forintot a használati jog, az árat egyébként mindig is magasnak találtam kicsit.

Aztán beszélgetni kezdtem a bubizó Jankával, és kiderült egy trükk. Pontosabban nem is trükkről, mert egy tök nyilvános szolgáltatásról van szó, amiről viszont kevesen tudnak:

Egy hozzáférési kóddal egyszerre akár négy bringát is kivehetsz a tárolókból.

Advertisement

A város négy pontján, függetlenül egymástól.

Megvan, mit jelent ez?

Advertisement

Hát hogy a Bubi bérlet igazából nem egy, hanem négy embernek szól.

Így nézve már csak 2 ezer forint fejenként fél évre a bérlet, ami 333 forint havonta. Ez az összeg még nekem is megéri, hiába van bringám. Bármikor elvihetek egy biciklit anélkül, hogy egyeztetni kéne a többiekkel, és ha külföldi, vagy távoli városból, országból érkező vendégek jönnek, csak fel kell hívnom a másik három bérlőt, hogy akarnak-e bringázni a következő fél órában, és ha nem, az egész csapat együtt tekerhet be a városba.

Advertisement

A teljes cikk itt olvasható.

Advertisement
Hozzászólás küldése

A hozzászólás írásához bejelentkezés szükséges Bejelentkezés

Hozzászólás

Zöld Közlekedés

A Chery a leggyorsabban növekvő kínai autóexportőr

A kínai Chery autógyártó új, nemzetközi növekedési szakaszba lépett.

Létrehozva:

|

Szerző:

Töltse ki a napelem-kalkulátort, és tudja meg, mennyibe kerülhet az Ön rendszere! Ingyenes kalkulálás itt (x)

A Chery Group az idén január és október között 2 288 929 járművet adott el, ami 13 százalékos éves növekedés; a vállalat globális felhasználói bázisa már meghaladja a 18 milliót, köztük több mint 5,56 millió külföldi vevővel, ezzel a Chery egy új minőségű, nemzetközi növekedési szakaszba lépett – ismerteti a vállalat közleményében, amelyet magyarországi importőr partnere, a Grand Automotive Central Europe Kft. juttatott el az MTI-hez. Októberben a Chery Group 281 161 járművet adott el, ami 3,3 százalékos éves növekedés – írja az alternativenergia.hu. Az új energiával hajtott járművek (NEV) értékesítése 110 346 darabra emelkedett, ez 54,7 százalékos növekedés az előző év azonos időszakához képest. A külföldi szállítások elérték a 126 434 járművet, ami 13 százalékos éves növekedés – immár hat egymást követő hónapban haladta meg az export a 100 000 darabot. Az összesített export jelenleg 1 062 862 járműnél tart, amivel a Chery kínai autógyártóként a leggyorsabban érte el egy naptári éven belül az egymillió exportált járművet – írták.

A közleményben kiemelik, hogy a vállalat áttörést ért el az új energiahajtású üzletág méretében és növekedési ütemében, sikeresen alakítva ki egy népszerű, piacképes modellportfóliót. A folyamatos technológiai innovációnak tulajdonítják, hogy a Chery Group január és október között 697 891 NEV-et értékesített, ami 73,1 százalékos éves növekedés. Ezzel megerősítette pozícióját a legjobb öt autógyártó között a NEV-ek értékesítési volumene alapján – mutattak rá. A Chery dinamikusan halad előre Európában globális stratégiájának megvalósításában. A vállalat felgyorsította európai terjeszkedését: az év első tíz hónapjában 171 147 járművet értékesített az EU és az Egyesült Királyság piacain, ami 2,4-szeres növekedés az előző évhez képest. Emlékeztettek: a Chery az első kínai márka, amely helyi gyártást valósított meg Európában, már működik Spanyolországban, Olaszországban és az Egyesült Királyságban, most pedig Franciaországban és Németországban terjeszkedik.

A Chery autómárka piacra lépését Magyarországon az idén áprilisban jelentette be a Grand Automotive vállalat, amellyel a vezérképviseleti feladatokról kötött megállapodást a kínai Chery Automobile. Az értékesítés az év második felében megkezdődött, október végéig eddig több mint 750 autót adtak el Magyarországon. A Chery márkával már rövid távon a top 10 eladott márka közé kívánnak bekerülni Magyarországon, középtávon pedig ennél is ambiciózusabb terveik vannak – közölték az MTI kérdésére. Jelenleg 14 értékesítési pontot érhetők el a kínai márka modelljei. A Grand Automotive tájékoztatása szerint december közepéig további 5 márkakereskedés nyílik, és a jövő év során folytatják a hálózat bővítését. Jelenleg a márka kínálatában három hibrid és két benzin meghajtású modell szerepel, a paletta novemberben egy újabb tölthető hibriddel egészül ki. A tájékoztatás szerint a Chery egyelőre nem hoz Magyarországra tisztán elektromos autót, hanem vagy hagyományos belső égésű motorra szerelt, vagy az úgynevezett új energiahajtású (tölthető hibrid, öntöltő hibrid) modelleket. Az eddigi eladásokban a NEV modellek értékesítési aránya meghaladta az 50 százalékot.

Advertisement
Tovább olvasom

Zöldtrend a Facebookon

Címkék

Ezeket olvassák