Kapcsolatfelvétel

Zöldinfó

Így védekezhetünk stílusosan a szmog ellen

Létrehozva:

|

Az előrejelzések szerint a következő napok időjárása sem fogja elősegíteni a hazai levegő tisztulását, így talán érdemes beszerezni egy-két védőmaszkot. Megoldani ugyan nem fogja a helyzetet, de legalább némi védelmet nyújt.

Azoknak különösen ajánlott, akiket a szmogos levegő sem riaszt el a kerékpár használatától. A szmogban bringázás kérdéskörében eléggé megoszlanak a vélemények, vannak, akik ilyenkor inkább a tömegközlekedést javasolják, míg mások szerint lassabb tempóval (hogy ne lélegezzünk be több káros anyagot) így sem rosszabb biciklizni, mint máskor. A legtöbb hatékony légszűrő maszk azonban kényelmetlen és finoman szólva is túl feltűnő utcai viseletre, hiszen leginkább extrém munkakörülmények között szokás használni. Vannak azonban, akik ebben is lehetőséget látnak, és a maszkok „designosodásával” talán az emberek is könnyebben motiválhatók a viselésre. Az olasz Seletti cég színes mintákat nyomott maszkjai elejére, amitől leginkább egy arcunk elé tekert sálra hasonlítanak. Egy argentin ipari formatervező, Maximiliano Baudrix, ennél tovább ment, és egyetlen termékbe sűrítve kínál megoldást modern világunk több problémájára. BlueMask névre keresztelt porvédő maszkja a nevével ellentétben szinte teljesen átlátszó, és kompatibilis a legtöbb bluetooth eszközzel, hogy ilyenkor se kelljen lemondani zenehallgatásról, mobilozásról. A vékony, rugalmas pántokkal illeszkedő maszk 0,3 mikron alatti por esetében is hatásos.

forrás: alternativenergia.hu

-

Advertisement
Hozzászólás küldése

A hozzászólás írásához bejelentkezés szükséges Bejelentkezés

Hozzászólás

Zöldinfó

A környezetvédelem természetes része a tudatos pénzkezelésnek

Egy magatartáskutatás alapján, aki takarékos, az zöldebben él.

Létrehozva:

|

Szerző:

Töltse ki a napelem-kalkulátort, és tudja meg, mennyibe kerülhet Önnek! Ingyenes kalkulálás itt (x)

A pénzügyileg takarékos emberek nagyobb valószínűséggel viselkednek környezettudatosan. Aki viszont imád vásárolni, az hajlamos kevésbé figyelni a környezeti szempontokra – derült ki a Budapesti Corvinus Egyetem friss tanulmányából, amely részleteit olvashatjuk az alternativenergia.hu. A kutatás szerint a pénzügyi tudatosság nemcsak a pénztárcának, hanem a bolygónak is jót tesz: a pénzügyi takarékosság ugyanis közvetlenül hozzájárul a zöld viselkedéshez, és azok, akik odafigyelnek kiadásaikra, hajlamosabbak takarékosan bánni a természeti erőforrásokkal is, legyen szó energiafogyasztásról, hulladéktermelésről vagy a vásárlási szokásaikról. A takarékossági attitűd a legerősebb előrejelzője a környezettudatos magatartásnak, és ez fontosabb, mint az, hogy környezettudatosnak vallja-e magát az illető – áll a Corvinus kutatóinak tanulmányában. Ezzel szemben a vásárlásorientált szemlélet – az, hogy valaki szeret költeni, új termékeket vásárolni – gyengíti a környezetbarát viselkedés iránti hajlandóságot, bár ez a kapcsolat nem erős, mégis statisztikailag kimutatható: minél inkább a fogyasztás áll valaki életében a középpontban, annál kevésbé valószínű, hogy környezettudatos döntéseket hoz.
A tanulmány szerint a környezetvédelmi és környezettudatos magatartást ösztönző üzenetek önmagukban nem elegendőek, mert erősebb a hatásuk a gazdasági növekedésre és fogyasztásra buzdító narratíváknak.

A kutatás egyik legfontosabb következtetése, hogy a környezetvédelem nem feltétlenül igényel külön erőfeszítést, hanem a tudatos pénzügyi magatartás természetes velejárója. Másképp fogalmazva: aki figyel a pénzére, az a bolygóra is jobban figyel, de a környezettudatos viselkedést nem lehet pusztán oktatással vagy információval formálni. A szerzők szerint a kognitív ösztönzőkön túl kell lépni, mert legalább ennyire meghatározóak a szokások (például a takarékosság) és az érzelmi attitűdök (mint például a vásárláshoz való viszony). Példaként említik, hogy a túrázás a természetben élménye a gyermekkorban később a felnőtt életben erősebb környezetvédelmi attitűdök kialakulásához vezethet, mint a közvetlen környezetvédelmi oktatás. A kutatók szerint a cégek is sokat tehetnek azzal, ha a takarékos és fenntartható viselkedést támogatják, akár belső képzésekkel, akár ösztönzőprogramokkal, ilyen lehet az energiahatékonysági tréning, a hulladékmegelőzési ötletpályázat vagy az otthoni környezettudatos viselkedés jutalmazása.

A környezet védelme érdekében a vállalatoknak érdemes mellőzniük a felesleges vásárlást ösztönző üzeneteket, és népszerűsíteniük javítási, újrafelhasználási lehetőségeket és a közös használatú szolgáltatásokat, mint például az autómegosztást vagy a közösségi kerékpározást – áll a kutatásban.

Advertisement
Tovább olvasom

Zöldtrend a Facebookon

Címkék

Ezeket olvassák