Zöld Közlekedés
Ingyen kapják a lakók a kerékpárokat – De hol?

Van egy város Európában, amelyről bizton tudható, hogy minden lakójának ingyen lehet kerékpárja. A helyszín, Franciaország, az aquitaniai régió, Gironde megye. A település pedig Arcachon. A várost megközelítően 12 ezren lakják, és a kisgyerekeket leszámítva a város polgármestere az ott lakóknak juttathat egy-egy ingyen biciklit.
Ámde nem minden feltétel nélkül. Kérvényezni kell a bringát, méghozzá adóigazolással, továbbá orvosi alkalmassági papírral és mint fő szempont: alá kell írnia az igénylőnek egy úgynevezett jómagaviseleti nyilatkozatot, miszerint az ingyen kapott kerékpárt nem adja el és a város polgára marad. Ezt követően adják át számára bringát. Ezek a kétkerekűek csupán a rajtuk lévő számozásban térnek el egymástól, egyébként külső megjelenésükben teljesen egyformák.
A drótszamarak részére több mint 12 ezer kilométer bicikliutat építettek a kis tengerparti üdülőhelyen és külön parkolókat alakítottak ki a városka minden forgalmas pontján. A terraeco.net tájékoztatása szerint, egy helyi kerékpárgyártó cégtől darabonként 137 euróért vette meg a polgármesteri hivatal a bicikliket. Mintegy 400 ezer eurót tett ki a város teljeskörű kerékpár-projektje, de számításaik szerint még így is megérte ilyetén dönteniük, hiszen jóval olcsóbban oldották meg ezen a módon a kerékpárhasználatot, mintha az eredeti elképzelés szerint határoztak volna. Azaz, nem a kölcsönzési rendszert (bár szolid tarifáról lett volna szó!) vezették be, amelynek költségkihatása ennél a megoldásnál igencsak több lett volna.
Választási kampányának részeként az ingyenbicikli tervét hat esztendővel ezelőtt tudatta a városlakókkal a polgármester, de a városvezetés csak tavaly döntött a tényleges megvalósításról. Ezerhétszáz drótszamár átadásáról van szó, de háromezer darab bicikli kiosztásáig biztosan állja a szavát a városi képviselőtestület.

Zöld Közlekedés
Akár 4 millió forint járhat, ha elektromos autóra váltanál
A kormány 30 milliárd forintról 40 milliárd forintra emeli a vállalati e-autó támogatás keretösszegét.

Töltse ki a napelem-kalkulátort, és tudja meg, mennyibe kerülhet Önnek! Ingyenes kalkulálás itt (x)
Czepek Gábor elmondta, a tízmilliárd forint pluszforrásból közel 7 milliárd forint vidéki pályázatokra megy, és ezzel elérhetővé válik, hogy 2020-hoz képest tízszeresére emelkedik a tisztán elektromos meghajtású autók száma – írta meg az alternativenergi.hu.
Eddig 7700 pályázat érkezett be, amely tovább emelkedhet, így akár 4 millió forint támogatáshoz is juthat egy sikeres pályázó – jegyezte meg. A pályázat a kormány zöldpolitikájának újabb jelentős eleme, amelyre decemberig várják a jelentkezőket – tette hozzá.
-
Otthon7 nap telt el a létrehozás óta
Épületeink energiahasználata a technológiai szemléletváltáson múlik
-
Zöldinfó4 nap telt el a létrehozás óta
Nem fogod elhinni, milyen felszereltségű kukásautók járnak már a Tisza-tónál
-
Zöldinfó1 hét telt el a létrehozás óta
Elektromos járművek és szigorú szabályok: így lett Hollandia uniós zöldpélda
-
Zöldinfó5 nap telt el a létrehozás óta
Egyre több bolt csatlakozik: új lendületet kap a visszaváltás vidéken is
-
Zöld Közlekedés1 hét telt el a létrehozás óta
Csehországban építi első elektromosautó-üzemét Európában a Toyota
A hozzászólás írásához bejelentkezés szükséges Bejelentkezés