Zöld Közlekedés
Ingyenes metróhasználatot szeretnének világszerte
Rengeteg nagyváros küzd a végeláthatatlan dugókkal és a rossz levegővel. A tömegközlekedés széleskörű népszerűsítése mindkét problémára megoldást nyújtana, próbálkozások pedig világszerte történnek.
A leggyorsabb, legtisztább városi tömegközlekedési eszköz a metró. A magas beruházási költség ellenére hosszútávon megtérül a kiépítés, hiszen nem rontja a város látképét, a teljesen elektromos földalatti közlekedés pedig teljesen környezetbarátnak mondható.
Bármelyik város hálózatát szeretnénk használni, az utazás első feltétele a jegyváltás. Különböző kedvezményekkel mindenhol találkozunk, elsősorban a kisgyerekek és nyugdíjasok azok, akik ingyen vehetik igénybe a szolgáltatást. Idén például Londonban nem csak a 6 év alattiak, hanem 11 éves korig terjesztenék ki az ingyenességet, az USA néhány államában testmagasságtól teszik függővé a jogosultságot.
Az utóbbi hónapokban nem sok jót hallunk az orosz kormány intézkedéseiről, pedig vannak építőjellegű ötletek! Az egyik moszkvai metróállomására egy olyan különleges masinát telepítettek, amely egy kis testmozgásért cserébe jeggyel honorálja a sportosabb utasokat. A Vystavochaya állomáson lévő automata 30 guggolást vár el 2 perc alatt, és már jön is az utazásra jogosító szelvény. A kezdeményezés fő célja, hogy rávegye az embereket a sportolásra és népszerűsítse a téli ötkarikás játékokat, melyet idén februárban rendeztek meg Szocsiban. Az orosz olimpiai bizottság elnöke szerint nagyon fontos rámutatni arra, hogy a téli olimpia nem csak egy nemzetközi verseny, amit nézhetünk a tévében, hanem egy olyan esemény is, ami be is vonja az embereket a sportos életmódba.
Pekingben a levegő szennyezettsége tartósan az egészségügyi határérték többszöröse fölött van, ennek következtében az iskolákban tanítási szüntetet rendeltek el, az idősebbeknek pedig azt javasolják, ne hagyják el otthonukat. A város vezetése rengeteg pénzt öl a folyamat visszafordítására, a belvárosi gyárépületeket leállítják, támogatják az elektromos autóvásárlásokat, népszerűsítik a tömegközlekedést. December elején 40 pekingi metróállomáson jelentek meg petpalack-visszaváltó automaták, a műanyaghulladékért cserébe – mennyiségtől függően – akár ingyen jegyhez is juthatunk. A gép 0,05 – 0,1 jüant von le egy palackért, ez a jegy árának 5 százaléka.
Az érintés nélküli kártyákkal (NFC) üzemeltett beléptető rendszerek itthon is kiépítés alatt állnak, San Franciscoban és New Jerseyben már jó ideje használják őket. A dolgot úgy kell elképzelni, hogy ha egy tízes “tömbjegyet” veszünk, kapunk egy chippel ellátott kártyát, a metrókapun való átlépéskor pedig eggyel nő a felhasznált utazások száma. Corey Benninger és Max Sobell biztonsági specialisták, akik könnyedén rámutattak a rendszer sérülékenységére: A beléptető kapu annyit vizsgál, van-e még a 10 lehetőségből hátra valamennyi, ha igen, átengedi az utast. Egy mobilalkalmazás segítségével egyszerűen nullázható a felhasznált utazások száma, így egy kártyával akár életünk végéig utazhatunk. Az akcióról egy videót is készítettek a kutatók, amivel demonstrálják, hogy a hekkelés nem elméleti, hanem valóban újraírhatóak az elektronikus bérletek. A trükközéssel több amerikai nagyvárosban is megkerülhető volt a rendszer, természetesen az “UltaReset” nevű alkalmazást már a felhasználók nem tölthetik le a telefonjukra.
Élete végéig ingyen utazhat a metrón az a mexikói gyermek, akit 22 éves édesanyja az állomás egyik peronján hozott világra. A kismama épp a korházba igyekezett, amikor megkezdődött a szülés, levezetésében metróalkalmazottak, rendőrök és mentők is segédkeztek. Miguel Angel Mancera polgármester a világhálón jelentette be, hogy a gyermeket egész életére felruházza az ingyenes metróhasználat jogával az összes mexikóvárosi vonalon. Egy utazás ára egyébként 3 pezóba – 55 forintba – kerül.
Minnesotában a Timberwolves futballrajongóknak kedveskedik a városvezetés, miszerint a hazai csapat mérkőzéseire ingyenes tömegközlekedést biztosít. Több metró és buszhálózat is használható, csupán a meccsre váltott jegyet kell felmutatni a vezetőnek vagy ellenőrnek. A játék kezdete előtt két órával már igénybe vehető a szolgáltatás, a meccs végeztével további két órán keresztül ingyenes haza utat biztosítanak.
forrás: hir24.hu
Zöld Közlekedés
Repülőrajtot vett a tavalyi piacvezető Toyota 2024 első két hónapjában hazánkban
A tavaly globálisan és Magyarországon is minden idők legsikeresebb évét záró Toyotánál 2024-ben is kitart a lendület: a környezettudatos japán autómárka február végéig 3.198 új autót értékesített hazánkban, így 14,3%-is piaci részesedéssel őrzi első helyét a magyarországi új személyautó és kishaszongépjármű piacon.
A világelső autógyártó prémium márkája, a Lexus pedig valósággal szárnyal: a február végéig Magyarországon gazdára találó 274 új modell 67%-os bővülést jelent az előző év azonos időszakához képest, így a teljes piacon a márka történelmi, 1,5%-os piaci részesedést szerzett (ami egyben ugyancsak rekordszintű, 7,4%-is prémium piaci részesedést jelent).
A tavaly rekordértékesítéssel második egymást követő évben hazánk legkedveltebb autómárkájának bizonyuló Toyota az idei év első két hónapjában legközelebbi versenytársához képest tekintélyes, közel 500 darabos előnnyel, 3.198 új autó értékesítésével őrizte meg első helyét a magyarországi személyautó és kishaszongépjármű piacon. A Toyota a személyautó piacot külön-külön vizsgálva az előbbin 2410 új autó értékesítésével, 12,8%-os részesedéssel, utóbbin pedig 788 új autó értékesítésével, 21,8%-os részesedéssel áll a második helyen. Még látványosabb a Lexus menetelése: a közel 100%-ban elektrifikált autókat értékesítő japán luxusautómárka magyarországi történetében először ért el 7% fölötti (egészen pontosan 7,4%-os) prémium piaci részesedést, miután a tavaly év azonos időszakához képest mintegy 67%-al növelte értékesítéseit. Ezzel totál darabszámban a Lexus számos ismert hagyományos középkategóriás tömegmárka eladásait is túlszárnyalta.
Az év hátralévő részében sosem látott modellinvázió támogatja a két márka további piaci előretörését
A Toyota és a Lexus 2024-ben elképesztő modellinvázióval igyekszik még tovább erősíteni piaci pozícióját és megőrizni szerepét a magyarok kedvenceként: a Toyota 15, a Lexus pedig 5, a két márka tehát összesen 20 vadonatúj vagy frissített modellt mutat be az idei évben Magyarországon.
2024-ben bemutatkozó vadonatúj Toyota modellek:
- C-HR
- Camry
- Land Cruiser
- Proace MAX (áruszállító és személyszállító kivitelben)
- új, akkumulátoros elektromos B-SUV (az Urban Crossover Concept sorozatgyártott változata)
2024-ben megújuló Toyota modellek:
- Yaris
- GR Yaris
- Yaris Cross
- Yaris Van
- Proace City
- Proace City Verso
- Proace
- Proace Verso
- Hilux
2024-ben bemutatkozó vadonatúj Lexus modellek:
- LBX
- LM
2024-ben megújuló Lexus modellek:
- UX
- NX
- LC
A páratlan modelloffenzíva értékesítési volumen fronton is meghatározó vadonatúj modelljei a Toyota esetében a C-HR és a Camry, valamint a Proace MAX, amely a kishaszongépjármű piac egy olyan meghatározó, a haszongépjármű eladások 33%-át kitevő szegmensbe érkezik, ahol a Toyota eddig nem volt jelen. Izgalmas vadonatúj modell lesz emellett a Yaris Cross méretosztályában érkező vadonatúj akkumulátoros elektromos kompakt crossover, amelynek előfutára a tavaly decemberben leleplezett Urban Crossover Concept.
A Lexus esetében a két legfontosabb újdonságot az LBX és az LM jelenti, előbbivel a környezettudatos japán luxusautómárka belép a prémium kompakt crossover szegmensbe, míg utóbbival gyakorlatilag új kategóriát teremt, léteznek ugyanis a prémium márkák kínálatában több személy szállítására alkalmas buszok, ám az LM-hez fogható, a repülők első osztályát idéző luxus személyszállító nincs a piacon.
Tarolhat az elektromos autó programban a Toyota bZ4X
A vadonatúj modellek mellett kiemelt szerepet kap majd a piaci hódításban a Toyota bZ4X, a márka első dedikáltan akkumulátoros elektromosnak fejlesztett modellje, amely idéntől rendkívül jó rendelkezésre állással, akár készletről elérhető lesz. A modell februártól a vállalatok számára meghirdetett elektromos autó program egyik favoritja lehet a támogatás levonása utáni 12.999.999 Ft-os indulóárral. A programban egyébiránt a Toyota jeleneg 5 (bZ4X, Proace Electric, Proace Verso Electric, Proace City Electric, Proace City Verso Electric, a Lexus pedig 2 (UX 300e és RZ) modellel vesz részt.
Forrás: Toyota Central Europe – Hungary Kft.
A hozzászólás írásához bejelentkezés szükséges Bejelentkezés