Zöld Közlekedés
Ingyenes metróhasználatot szeretnének világszerte
Rengeteg nagyváros küzd a végeláthatatlan dugókkal és a rossz levegővel. A tömegközlekedés széleskörű népszerűsítése mindkét problémára megoldást nyújtana, próbálkozások pedig világszerte történnek.
A leggyorsabb, legtisztább városi tömegközlekedési eszköz a metró. A magas beruházási költség ellenére hosszútávon megtérül a kiépítés, hiszen nem rontja a város látképét, a teljesen elektromos földalatti közlekedés pedig teljesen környezetbarátnak mondható.
Bármelyik város hálózatát szeretnénk használni, az utazás első feltétele a jegyváltás. Különböző kedvezményekkel mindenhol találkozunk, elsősorban a kisgyerekek és nyugdíjasok azok, akik ingyen vehetik igénybe a szolgáltatást. Idén például Londonban nem csak a 6 év alattiak, hanem 11 éves korig terjesztenék ki az ingyenességet, az USA néhány államában testmagasságtól teszik függővé a jogosultságot.
Az utóbbi hónapokban nem sok jót hallunk az orosz kormány intézkedéseiről, pedig vannak építőjellegű ötletek! Az egyik moszkvai metróállomására egy olyan különleges masinát telepítettek, amely egy kis testmozgásért cserébe jeggyel honorálja a sportosabb utasokat. A Vystavochaya állomáson lévő automata 30 guggolást vár el 2 perc alatt, és már jön is az utazásra jogosító szelvény. A kezdeményezés fő célja, hogy rávegye az embereket a sportolásra és népszerűsítse a téli ötkarikás játékokat, melyet idén februárban rendeztek meg Szocsiban. Az orosz olimpiai bizottság elnöke szerint nagyon fontos rámutatni arra, hogy a téli olimpia nem csak egy nemzetközi verseny, amit nézhetünk a tévében, hanem egy olyan esemény is, ami be is vonja az embereket a sportos életmódba.
Pekingben a levegő szennyezettsége tartósan az egészségügyi határérték többszöröse fölött van, ennek következtében az iskolákban tanítási szüntetet rendeltek el, az idősebbeknek pedig azt javasolják, ne hagyják el otthonukat. A város vezetése rengeteg pénzt öl a folyamat visszafordítására, a belvárosi gyárépületeket leállítják, támogatják az elektromos autóvásárlásokat, népszerűsítik a tömegközlekedést. December elején 40 pekingi metróállomáson jelentek meg petpalack-visszaváltó automaták, a műanyaghulladékért cserébe – mennyiségtől függően – akár ingyen jegyhez is juthatunk. A gép 0,05 – 0,1 jüant von le egy palackért, ez a jegy árának 5 százaléka.
Az érintés nélküli kártyákkal (NFC) üzemeltett beléptető rendszerek itthon is kiépítés alatt állnak, San Franciscoban és New Jerseyben már jó ideje használják őket. A dolgot úgy kell elképzelni, hogy ha egy tízes “tömbjegyet” veszünk, kapunk egy chippel ellátott kártyát, a metrókapun való átlépéskor pedig eggyel nő a felhasznált utazások száma. Corey Benninger és Max Sobell biztonsági specialisták, akik könnyedén rámutattak a rendszer sérülékenységére: A beléptető kapu annyit vizsgál, van-e még a 10 lehetőségből hátra valamennyi, ha igen, átengedi az utast. Egy mobilalkalmazás segítségével egyszerűen nullázható a felhasznált utazások száma, így egy kártyával akár életünk végéig utazhatunk. Az akcióról egy videót is készítettek a kutatók, amivel demonstrálják, hogy a hekkelés nem elméleti, hanem valóban újraírhatóak az elektronikus bérletek. A trükközéssel több amerikai nagyvárosban is megkerülhető volt a rendszer, természetesen az “UltaReset” nevű alkalmazást már a felhasználók nem tölthetik le a telefonjukra.
Élete végéig ingyen utazhat a metrón az a mexikói gyermek, akit 22 éves édesanyja az állomás egyik peronján hozott világra. A kismama épp a korházba igyekezett, amikor megkezdődött a szülés, levezetésében metróalkalmazottak, rendőrök és mentők is segédkeztek. Miguel Angel Mancera polgármester a világhálón jelentette be, hogy a gyermeket egész életére felruházza az ingyenes metróhasználat jogával az összes mexikóvárosi vonalon. Egy utazás ára egyébként 3 pezóba – 55 forintba – kerül.
Minnesotában a Timberwolves futballrajongóknak kedveskedik a városvezetés, miszerint a hazai csapat mérkőzéseire ingyenes tömegközlekedést biztosít. Több metró és buszhálózat is használható, csupán a meccsre váltott jegyet kell felmutatni a vezetőnek vagy ellenőrnek. A játék kezdete előtt két órával már igénybe vehető a szolgáltatás, a meccs végeztével további két órán keresztül ingyenes haza utat biztosítanak.
forrás: hir24.hu
Zöld Közlekedés
Magyarországon is bővült az autópiac: robbanásszerűen nőtt az elektromos és plug-in hibrid értékesítés
Az EU-ban 5,8 százalékkal nőtt az új autók eladása októberben.
Töltse ki a napelem-kalkulátort, és tudja meg, mennyibe kerülhet Önnek! Ingyenes kalkulálás itt (x)
Az Európai Unióban 5,8 százalékkal, 916 ezer 609-re nőtt az új autók eladása októberben az előző év azonos hónapjához képest – áll az európai autógyártók szakmai képviseleti szervezete, az ACEA honlapjára fölkerült jelentésben. Az elektromos járművek (BEV) eladása 38,6 százalékkal, 173 ezer 173-ra emelkedett az Európai Unióban októberben – tájékoztatott az alternativenergia.hu. A Volkswagen Csoport eladásai az EU-ban 7,9 százalékkal, a Stellantis-é 6,6 százalékkal, a Renault Csoporté pedig 10 százalékkal nőtt a múlt hónapban. A német luxusautó-gyártó, a BMW AG eladásai 8,7 százalékkal emelkedtek, míg fő versenytársa, a Mercedes-Benz eladásai 2 százalékkal nőttek. A japán Toyota Csoport járműveinek eladásai 10,8 százalékkal estek, a dél-koreai Hyundai Csoporté viszont 0,1 százalékkal nőttek, miközben Ford Motor Company eladásai 8,8 százalékkal csökkentek októberben tavaly októberrel összevetve. A Tesla amerikai elektromos autógyártó 5647 járművet adott el az Európai Unióban a múlt hónapban, ami 48 százalékos csökkenést jelent a tavaly októberi 10 ezer 867-hez. Eközben a kínai BYD Co. eladásai 195 százalékkal, 4525-ről, 13 ezer 350-re ugrottak.
Az idei első 10 hónapban az EU-ban az autóeladások 1,4 százalékkal, 8 millió 974 ezer 26-ra nőttek. Az év elejétől október végéig 1 millió 473 ezer 447 új BEV-autót regisztráltak, ami 25,7 százalékos növekedés. Az uniós piaci részesedés 16,4 százalékát tették ki, a részesedés nagyobb az egy évvel korábbi 13,2 százaléknál. A benzinüzemű autók részesedése 27,4 százalékra zsugorodott az egy évvel korábbi 34 százalékról, a dízelüzeműeké pedig 12,3 százalékról, 9,2 százalékra csökkent. Az ACEA honlapján szereplő adatok szerint Magyarországon 10 ezer 803 új autót helyeztek forgalomba októberben, 7,7 százalékkal többet az egy évvel korábbi 10 ezer 34-nél. A dízeles autók eladása 17,2 százalékkal, 1077-re esett, míg a benzineseké 11,7 százalékkal, 2662-re csökkent. A BEV-autók eladása 48,3 százalékkal, 943-ra emelkedett, a hálózatról is tölthető, plug-in hibrid (PHEV) autóké 62,8 százalékkal, 666-ra ugrott, míg a hibrid-elektromos (HEV) autóké 17,2 százalékkal, 5415-re bővült októberben éves összevetésben.
Az idei első tíz hónapban 106 ezer 755 új autót helyeztek forgalomba Magyarországon, 7,7 százalékkal többet az egy évvel korábbinál. A dízeles autók eladása 1,2 százalékkal, 12 ezer 304-re nőtt, a benzineseké 14,4 százalékkal, 25 ezer 610-re csökkent. A BEV-autók eladása 25,2 százalékkal, 8968-ra, PHEV-autóké 12,8 százalékkal, 5308-ra, a PHEV-autóké pedig 20,2 százalékkal, 53 ezer 995-re emelkedett.
-
Zöld Energia5 nap telt el a létrehozás ótaHőszivattyú vagy kondenzációs kazán? Melyik a jobb választás a magyar KKV-knak?
-
Zöld Energia1 hét telt el a létrehozás ótaHárom óra ingyen áram naponta – új energiaprogram indul
-
Zöldinfó1 hét telt el a létrehozás ótaTöbb mint 2000 önkormányzat csatlakozott az idei tűzifaprogramhoz
-
Zöld Energia3 nap telt el a létrehozás ótaHároméves az energiaválság: a magyar lakosság jelentős része hőszivattyús fűtésre állt át
-
Zöldinfó4 nap telt el a létrehozás ótaA Legionella-kockázat, amit sok épület nem vesz komolyan

A hozzászólás írásához bejelentkezés szükséges Bejelentkezés