Zöld Közlekedés
Ingyenes metróhasználatot szeretnének világszerte
Rengeteg nagyváros küzd a végeláthatatlan dugókkal és a rossz levegővel. A tömegközlekedés széleskörű népszerűsítése mindkét problémára megoldást nyújtana, próbálkozások pedig világszerte történnek.
A leggyorsabb, legtisztább városi tömegközlekedési eszköz a metró. A magas beruházási költség ellenére hosszútávon megtérül a kiépítés, hiszen nem rontja a város látképét, a teljesen elektromos földalatti közlekedés pedig teljesen környezetbarátnak mondható.
Bármelyik város hálózatát szeretnénk használni, az utazás első feltétele a jegyváltás. Különböző kedvezményekkel mindenhol találkozunk, elsősorban a kisgyerekek és nyugdíjasok azok, akik ingyen vehetik igénybe a szolgáltatást. Idén például Londonban nem csak a 6 év alattiak, hanem 11 éves korig terjesztenék ki az ingyenességet, az USA néhány államában testmagasságtól teszik függővé a jogosultságot.
Az utóbbi hónapokban nem sok jót hallunk az orosz kormány intézkedéseiről, pedig vannak építőjellegű ötletek! Az egyik moszkvai metróállomására egy olyan különleges masinát telepítettek, amely egy kis testmozgásért cserébe jeggyel honorálja a sportosabb utasokat. A Vystavochaya állomáson lévő automata 30 guggolást vár el 2 perc alatt, és már jön is az utazásra jogosító szelvény. A kezdeményezés fő célja, hogy rávegye az embereket a sportolásra és népszerűsítse a téli ötkarikás játékokat, melyet idén februárban rendeztek meg Szocsiban. Az orosz olimpiai bizottság elnöke szerint nagyon fontos rámutatni arra, hogy a téli olimpia nem csak egy nemzetközi verseny, amit nézhetünk a tévében, hanem egy olyan esemény is, ami be is vonja az embereket a sportos életmódba.
Pekingben a levegő szennyezettsége tartósan az egészségügyi határérték többszöröse fölött van, ennek következtében az iskolákban tanítási szüntetet rendeltek el, az idősebbeknek pedig azt javasolják, ne hagyják el otthonukat. A város vezetése rengeteg pénzt öl a folyamat visszafordítására, a belvárosi gyárépületeket leállítják, támogatják az elektromos autóvásárlásokat, népszerűsítik a tömegközlekedést. December elején 40 pekingi metróállomáson jelentek meg petpalack-visszaváltó automaták, a műanyaghulladékért cserébe – mennyiségtől függően – akár ingyen jegyhez is juthatunk. A gép 0,05 – 0,1 jüant von le egy palackért, ez a jegy árának 5 százaléka.
Az érintés nélküli kártyákkal (NFC) üzemeltett beléptető rendszerek itthon is kiépítés alatt állnak, San Franciscoban és New Jerseyben már jó ideje használják őket. A dolgot úgy kell elképzelni, hogy ha egy tízes “tömbjegyet” veszünk, kapunk egy chippel ellátott kártyát, a metrókapun való átlépéskor pedig eggyel nő a felhasznált utazások száma. Corey Benninger és Max Sobell biztonsági specialisták, akik könnyedén rámutattak a rendszer sérülékenységére: A beléptető kapu annyit vizsgál, van-e még a 10 lehetőségből hátra valamennyi, ha igen, átengedi az utast. Egy mobilalkalmazás segítségével egyszerűen nullázható a felhasznált utazások száma, így egy kártyával akár életünk végéig utazhatunk. Az akcióról egy videót is készítettek a kutatók, amivel demonstrálják, hogy a hekkelés nem elméleti, hanem valóban újraírhatóak az elektronikus bérletek. A trükközéssel több amerikai nagyvárosban is megkerülhető volt a rendszer, természetesen az “UltaReset” nevű alkalmazást már a felhasználók nem tölthetik le a telefonjukra.
Élete végéig ingyen utazhat a metrón az a mexikói gyermek, akit 22 éves édesanyja az állomás egyik peronján hozott világra. A kismama épp a korházba igyekezett, amikor megkezdődött a szülés, levezetésében metróalkalmazottak, rendőrök és mentők is segédkeztek. Miguel Angel Mancera polgármester a világhálón jelentette be, hogy a gyermeket egész életére felruházza az ingyenes metróhasználat jogával az összes mexikóvárosi vonalon. Egy utazás ára egyébként 3 pezóba – 55 forintba – kerül.
Minnesotában a Timberwolves futballrajongóknak kedveskedik a városvezetés, miszerint a hazai csapat mérkőzéseire ingyenes tömegközlekedést biztosít. Több metró és buszhálózat is használható, csupán a meccsre váltott jegyet kell felmutatni a vezetőnek vagy ellenőrnek. A játék kezdete előtt két órával már igénybe vehető a szolgáltatás, a meccs végeztével további két órán keresztül ingyenes haza utat biztosítanak.
forrás: hir24.hu
Zöld Közlekedés
Bővül a magyar elektromos buszflotta: évente további 850 tonnával csökkenhet a szén-dioxid-kibocsátás
A MÁV-csoport hat településen állít forgalomba elektromos meghajtású buszokat.
Töltse ki a napelem-kalkulátort, és tudja meg, mennyibe kerülhet az Ön rendszere! Ingyenes kalkulálás itt (x)
A Zöld Busz Program folytatásaként hat településen, 20 darab környezetkímélő, tisztán elektromos meghajtású, Ikarus 120e típusú autóbusz érkezik a MÁV-csoport flottájába idén az Energiaügyi Minisztérium (EM) és a HUMDA Magyar Mobilitás-fejlesztési Ügynökség Zrt. támogatásával – közölte a MÁV-csoport az MTI-vel. Hozzátették, hogy az első hét e-busz Keszthelyen, Komáromban, Hajdúszoboszlón, illetve Balatonfüreden már forgalomba állt, a következő hat jármű pedig Tatán korszerűsíti a helyi flottát, hamarosan pedig Komlón is zöldül a helyi buszállomány – írja az alternativenergia.hu. A teljes hosszban alacsonypadlós Ikarus 120e elektromos buszok 30 ülő és 55 álló utas egyidejű szállítására alkalmasak. Egy feltöltéssel akár 350 kilométert is képesek megtenni. A járművek kerekesszék, illetve babakocsi elhelyezésére kialakított hellyel, a felszállást segítő rámpával, elektronikus utastájékoztató rendszerrel, fedélzeti kamerarendszerrel, légkondicionálóval, valamint USB-töltőpontokkal is el vannak látva.
Az e-buszok üzemanyag-ellátását a Mobiliti VOLÁNBUSZ Kft. által telepített nagy teljesítményű töltőberendezés biztosítja Tatán. Kiemelték, hogy a tatai fejlesztés mintegy nettó 950 millió forintból valósult meg, amelyből 928 millió forint a támogatás összértéke. Felidézték, hogy a MÁV Személyszállítási Zrt.-be 2024-ben beolvadt Volánbusz és a Mobiliti VOLÁNBUSZ Kft. konzorciuma tavaly több mint 4,4 milliárd forintos támogatást nyert a HUMDA Magyar Mobilitás-fejlesztési Ügynökség Zrt. pályázatán, így – az Energiaügyi Minisztérium és a HUMDA 100 százalékos támogatásával – Balatonfüredre 3, Hajdúszoboszlóra 1, Keszthelyre 1, Komáromba 2, Komlóra 7, Tatára pedig 6 darab, új, tisztán elektromos meghajtású autóbusz érkezik. Az autóbuszokhoz szükséges töltőinfrastruktúra kiépítésére 80 százalékos hozzájárulást nyert a pályázaton a közlekedési társaság konzorciumi partnere, a Mobiliti VOLÁNBUSZ Kft., amely az MVM Mobiliti Kft. és a Volánbusz közös vállalataként jött létre.
A HUMDA által koordinált Zöld Busz Programban a Volánbusz eddig 100 elektromos autóbuszt állított forgalomba a főváros vonzáskörzetében, valamint Székesfehérvár, Zalaegerszeg, Győr, Eger, Szolnok és Szeged helyi közlekedésében. A társaság e-buszokból álló flottája – a dízelüzemű járművek kiváltásával – jelenleg évente mintegy 5500 tonna szén-dioxidtól mentesíti az érintett települések levegőjét. Az újabb 20 darab elektromos busz beszerzésével az e-flotta 20 százalékkal bővül, ami évente további 850 tonna szén-dioxiddal alacsonyabb környezetterhelést jelent, valamint korszerűbb, kényelmesebb, csendesebb szolgáltatást biztosít a hat város lakosai és utasai számára.
-
Zöldinfó2 nap telt el a létrehozás ótaTartós túlkínálat alakulhat ki, miközben a kereslet növekedése lassul
-
Zöldinfó3 nap telt el a létrehozás ótaNagy átalakulások előtt áll az energiaszektor
-
Zöld Közlekedés1 hét telt el a létrehozás ótaMinden harmadik autós dízelt választana, az elektromos járművek iránt továbbra is csekély az érdeklődés
-
Zöldinfó1 hét telt el a létrehozás ótaA természetes erőforrások állapota közvetlenül befolyásolja a világgazdaság több mint felét
-
Zöldinfó4 nap telt el a létrehozás ótaTartós növekedési pályán a magyar kőolaj- és földgázkitermelés

A hozzászólás írásához bejelentkezés szükséges Bejelentkezés