Kapcsolatfelvétel

Zöldinfó

Jól fogadták a bulizók a csatlakozást a klímavédelmi kampányhoz

Létrehozva:

|

Az első visszajelzések alapján a közönség örömmel fogadta, hogy a Sziget és a VOLT fesztivál csatlakozott az Áder János köztársasági elnök által kezdeményezett Élő bolygónk kampányhoz – mondta Lobenwein Norbert, a VOLT fesztivál vezetője az M1 aktuális csatorna vasárnap esti műsorában.

Lobenwein Norbert elmondta: a portfóliójukba tartozó 5 nagy fesztiválon és több mint 20 egyéb rendezvényen összesen mintegy 1,2 millió embert, többségükben fiatalokat tudnak elérni, így igazán széles körben tudják terjeszteni az éghajlatvédelem fontosságát.
Kiemelte, hogy tapasztalataik szerint a fesztiváljaikon résztvevő fiatalok amellett, hogy szórakozni akarnak, szeretik, ha megszólítják őket, és nagyon nyitottak a fontos és új témák iránt. Példaképpen említette, hogy a VOLT fesztiválon minden évben országos rekordot döntenek véradásból, és Zacher Gábor orvos előadásai is nagyon népszerűek.

Mint mondta, Gerendai Károllyal, a Sziget fesztivál vezetőjével szombaton találkoztak Áder Jánossal a Sándor-palotában az Élő bolygónk kampány ügyében. ,,A megállapodás tartalommal való feltöltése a következő napok kérdése. Ötleteink bőven vannak, és 3 hét múlva kezdődik a VOLT fesztivál, addig el kell indulnunk ezzel” – fogalmazott.

Advertisement
Hozzászólás küldése

A hozzászólás írásához bejelentkezés szükséges Bejelentkezés

Hozzászólás

Zöldinfó

A környezetvédelem természetes része a tudatos pénzkezelésnek

Egy magatartáskutatás alapján, aki takarékos, az zöldebben él.

Létrehozva:

|

Szerző:

Töltse ki a napelem-kalkulátort, és tudja meg, mennyibe kerülhet Önnek! Ingyenes kalkulálás itt (x)

A pénzügyileg takarékos emberek nagyobb valószínűséggel viselkednek környezettudatosan. Aki viszont imád vásárolni, az hajlamos kevésbé figyelni a környezeti szempontokra – derült ki a Budapesti Corvinus Egyetem friss tanulmányából, amely részleteit olvashatjuk az alternativenergia.hu. A kutatás szerint a pénzügyi tudatosság nemcsak a pénztárcának, hanem a bolygónak is jót tesz: a pénzügyi takarékosság ugyanis közvetlenül hozzájárul a zöld viselkedéshez, és azok, akik odafigyelnek kiadásaikra, hajlamosabbak takarékosan bánni a természeti erőforrásokkal is, legyen szó energiafogyasztásról, hulladéktermelésről vagy a vásárlási szokásaikról. A takarékossági attitűd a legerősebb előrejelzője a környezettudatos magatartásnak, és ez fontosabb, mint az, hogy környezettudatosnak vallja-e magát az illető – áll a Corvinus kutatóinak tanulmányában. Ezzel szemben a vásárlásorientált szemlélet – az, hogy valaki szeret költeni, új termékeket vásárolni – gyengíti a környezetbarát viselkedés iránti hajlandóságot, bár ez a kapcsolat nem erős, mégis statisztikailag kimutatható: minél inkább a fogyasztás áll valaki életében a középpontban, annál kevésbé valószínű, hogy környezettudatos döntéseket hoz.
A tanulmány szerint a környezetvédelmi és környezettudatos magatartást ösztönző üzenetek önmagukban nem elegendőek, mert erősebb a hatásuk a gazdasági növekedésre és fogyasztásra buzdító narratíváknak.

A kutatás egyik legfontosabb következtetése, hogy a környezetvédelem nem feltétlenül igényel külön erőfeszítést, hanem a tudatos pénzügyi magatartás természetes velejárója. Másképp fogalmazva: aki figyel a pénzére, az a bolygóra is jobban figyel, de a környezettudatos viselkedést nem lehet pusztán oktatással vagy információval formálni. A szerzők szerint a kognitív ösztönzőkön túl kell lépni, mert legalább ennyire meghatározóak a szokások (például a takarékosság) és az érzelmi attitűdök (mint például a vásárláshoz való viszony). Példaként említik, hogy a túrázás a természetben élménye a gyermekkorban később a felnőtt életben erősebb környezetvédelmi attitűdök kialakulásához vezethet, mint a közvetlen környezetvédelmi oktatás. A kutatók szerint a cégek is sokat tehetnek azzal, ha a takarékos és fenntartható viselkedést támogatják, akár belső képzésekkel, akár ösztönzőprogramokkal, ilyen lehet az energiahatékonysági tréning, a hulladékmegelőzési ötletpályázat vagy az otthoni környezettudatos viselkedés jutalmazása.

A környezet védelme érdekében a vállalatoknak érdemes mellőzniük a felesleges vásárlást ösztönző üzeneteket, és népszerűsíteniük javítási, újrafelhasználási lehetőségeket és a közös használatú szolgáltatásokat, mint például az autómegosztást vagy a közösségi kerékpározást – áll a kutatásban.

Advertisement
Tovább olvasom

Zöldtrend a Facebookon

Címkék

Ezeket olvassák