Kapcsolatfelvétel

Zöld Közlekedés

Két ember évente egymilliárd fát tud elültetni

Létrehozva:

|

Ipari méretű erdősítési programot akar indítani a NASA egykori mérnöke, Lauren Fletcher, aki szerint drónokkal évente egymilliárd magot lehet célba juttatni.

Jó volna, ha ez tényleg így működne, mert minden évben 26 milliárd fát vágnak ki világszerte, és csak 15 milliárdot ültetnek újra. A BioCarbon nevű vállalat természetesen nem csak annyit tesz, hogy drónokkal leszór egy zsáknyi magot a földre, és lesz ami lesz, mert ez nem túl eredményes. A drónokkal először felmérik a terepet, és kiválasztják azokat a területeket, amelyek alkalmasak az erdősítésre. A következő körben egy magokat és növekedést serkentő tápanyagokat tartalmazó lövedéket lőnek bele a talajba.

Fletcher szerint a módszer nem olyan alapos, mint amikor kézzel ültetnek, de sokkal gyorsabb. Számításai szerint két operátor, fejenként több drónt is irányítva, naponta akár 36 000 fát is el tud ültetni, a hagyományos módszer árának 15 százalékáért. A vállalat abban bízik, hogy nyár végére elkészül a teljesen működőképes prototípusuk, amivel zöldellő erdőket lőhetnek a kopár pusztaságokra.

forrás: index.hu

2 hozzászólás

2 Comments

  1. Kati

    2015-05-03 at 09:43

    Remélem sikerül megvalósítaniuk e nagyszerű tervet. Jó lenne ha minél több fát ültetnének.

  2. Meridaboy

    2015-05-11 at 08:28

    Remélem mihamarabb megvalósúl és minél nagyobb hatásfokkal kivitelezhető lesz, de!
    Ez kétélű fegyver!
    És azt se felejtsük el, hogy !évtizedek! mire egy erdő megnő!!!

A hozzászólás írásához bejelentkezés szükséges Bejelentkezés

Hozzászólás

Zöld Közlekedés

Ennél jobb elektromos SUV-ot most keresve sem találni

Létrehozva:

|

Szerző:

A Rivian R1S utakra és terepre egyaránt tökéletes választás.

A Rivian R1S elektromos utcai terepjárójáról (SUV) írt ismertetőt az Inside EVs. A lap összességében nagyon megelégedett a kocsival, amely városi környezetben és terepen egyaránt jól szerepelt a teszteken. Mint írják, az autó egy Range Rover, a Mercedes G osztály és egy Lamborghini Urus legjobb tulajdonságait ötvözi. A SUV 135 kilowattórás lítium-ion akkumulátorral készül, hatótávja 508 kilométer. Az R1S a kezdetekben testvéréhez, az R1T-éhez hasonló 835 lóerős, négymotoros, összkerékhajtású rendszerrel lesz kapható. Ahogy az R1T esetében, úgy a gyártó a SUV-nál is 2024-ben egy olcsóbb, kétmotoros, 600 lóerős verziót is be akar vezetni.

0 Ft-os villanyszámla napelem rendszerrel. Kalkuláljon itt ingyenesen! (x)

Az Inside EVs a hosszú tesztelést követően arra jutott, hogy az új R1S még az R1T-nél is jobb választás a terepre. Ennek fő oka a rövidebb tengelytáv és teljes hossz, miközben a hajtáslánc és teljesítmény azonos. Az R1S könnyebben irányítható, ami off-road környezetben mindenképp komoly előny. A modellhez különböző vezetési módok is tartoznak, amelyek optimalizálják az egyes tényezőket, például a lengéscsillapítást. A vezetési élmény a tesztek alapján inkább egy sporszedánéra emlékeztet.

A Rivian szerint az R1S idővel kisebb akkumulátorcsomaggal is elérhető lesz, ennek teljes kapacitása 105 kilowattóra, ami 418 kilométeres hatótávot tesz lehetővé. Emellett ugyanakkor egy maxi típust is be akarnak vezetni, itt 180 kilowattórás, 643 kilométer feletti hatótávú akkumulátoros rendszerről beszélhetünk. Minden Rivian modell 32 amperes, hordozható töltőkábellel érkezik, ezzel töltve, 240 volt adapterrel óránként 24 kilométer hatótáv érhető el, de persze egyéb módszerek is adottak az akkumulátor töltésére.

Az Inside EVs szerint a teljesítménybeli tulajdonságok mellett az autó megjelenése és a kényelemérzete is kimagasló. A kezelőfelület, a saját operációs rendszer, a vakfoltokra néző kamerák, illetve a fejlett vezetősegítő rendszerek (ADAS) tovább fokozzák a vezetési élményt. A modell az Egyesült Államokban 84 500 dolláros (mintegy 34 millió forintos) ártól érhető el. Később az R1S olcsóbb, kisebb teljesítményű verzióit is bevezetik majd a piacra.

Advertisement
Tovább olvasom

Zöldtrend a Facebookon

Címkék

Ezeket olvassák