Kapcsolatfelvétel

Zöld Közlekedés

Magyar gyártmány: M55 elektromos kerékpár

Létrehozva:

|

Már régen nem foglalkoztunk a magyar M55 elektromos kerékpárral. Most viszont találtunk apropót.

A weboldalukon bóklászva jutottunk el egy általunk eddig nem ismert termékhez, amitől leesett az állunk. Úgy hívják, hogy Riviera. Inkább a kedves Olvasóinkra bízzuk, hogy véleményt mondjanak a bringáról. Álljanak itt a száraz tények:

  • titán váz
  • BionX PL 250 HT motor
  • Schlumpf váltó (nem tudod, mi az? A cipőd sarkával bökdösöd a pedál tengelyét. Itt olvashatsz róla magyarul, itt pedig a gyártó oldalát láthatod)
  • Gates szíj
  • Brookes kiegészítők

Az ára csak 10.000 Eur, az áfásan 3,8 millió Ft környékén lehet. (Csak összehasonlítás gyanánt, ebből 4 darab Grace szíjas, 45 km/h-ás modellt lehet vásárolni…) A bringák nyújtotta életérzést pedig ez a videó tudja igazán jól megfogalmazni:

forrás: hatszel.hu

Advertisement
Hozzászólás küldése

A hozzászólás írásához bejelentkezés szükséges Bejelentkezés

Hozzászólás

Zöld Közlekedés

Magyar álláspont érvényesült a Műszaki Alkalmassági Csomag tárgyalásán

Maradna a kétéves vizsgáztatási ciklus a tíz évnél idősebb autóknál is.

Létrehozva:

|

Szerző:

Töltse ki a napelem-kalkulátort, és tudja meg, mennyibe kerülhet Önnek! Ingyenes kalkulálás itt (x)

A közlemény szerint elfogadta az Európai Unió Közlekedési, Távközlési és Energiaügyi Tanácsa december 4-i ülésén a Műszaki Alkalmassági Csomagnál az időszakos műszaki vizsgálatokra vonatkozó tagállami megközelítéseket – írja az alternativenergia.hu. Az Európai Bizottság javaslata ellenére ezzel a tanács hivatalosan is elutasította a 10 évnél idősebb személy- és kisteherautók évenkénti vizsgáztatását, így lehetőség adódik arra, hogy megmaradjon a kétéves vizsgáztatási periódus. Mindez jelentős könnyebbséget jelent a magyar gépjárműtulajdonosoknak. Kiemelték, hogy Magyarország üdvözölte és támogatta a Műszaki Alkalmassági Csomag esetében az ülésre benyújtott általános megközelítéseket, amelyek jelentős előrelépést jelentenek a közlekedésbiztonság, a környezetvédelem és a digitalizáció terén azzal együtt, hogy a végleges tervezetből kikerültek a korábbiakban megfogalmazott aggályos részek. Magyarország számára sarkalatos pont volt, hogy az eredeti bizottsági javaslathoz képest, az “általános megközelítés” dokumentumában a szövegből törölték a 10 évnél idősebb személy- és kistehergépkocsik esetében az évenkénti jármű-műszaki vizsgálatok megkövetelését.

Az Európai Unióban jelenleg megkövetelt kétéves periódus helyett bevezetendő évenkénti időszakos vizsgálat jelentős költségeket rótt volna a polgárokra anélkül, hogy kellőképpen megalapozott közúti biztonságra vagy légszennyezésre vonatkozó előnyökkel járna. Így különösen megnyugtató Magyarország számára, hogy a szövegből törölték a kötelező éves vizsgálatokat a 10 évnél idősebb személy- és kistehergépkocsiknál, továbbá, hogy a kistehergépkocsikra vonatkozó kibocsátásvizsgálatok éves bevezetését elhagyták. Fontos ugyanakkor, hogy a mostani döntés a tanács álláspontja – ami Magyarország és a tagállamok szakmai álláspontját tükrözi –, a végleges jogszabályt azonban az Európai Parlament alkothatja meg, ebben a folyamatban a műszaki vizsgáztatás gyakoriságának kérdésköre ismételten előjöhet. Ebben az esetben az Építési és Közlekedési Minisztérium ugyanúgy képviseli a magyar álláspontot, ahogy eddig is – olvasható az ÉKM közleményében.

Advertisement
Tovább olvasom

Zöldtrend a Facebookon

Címkék

Ezeket olvassák