

Zöld Közlekedés
Magyarország nem támogatja az uniós javaslatot a tíz évnél idősebb autók éves műszaki vizsgájáról
Nem támogatja Magyarország az Európai Bizottság jogszabálymódosítási kezdeményezését, amely a tíz évesnél idősebb autók esetében évente írná elő az időszakos műszaki vizsgálatot.
Töltse ki a napelem-kalkulátort, és tudja meg, mennyibe kerülhet Önnek! Ingyenes kalkulálás itt (x)
A magyar álláspontot Nagy Bálint közlekedési államtitkár a Közlekedési Tanács múlt heti ülésén hivatalosan is megerősítette – írja az alternativenergia.hu. A tájékoztatás szerint az Európai Bizottság új, átfogó módosítási javaslatot mutatott be a gépjárművek és pótkocsijuk időszakos műszaki vizsgálatáról szóló 2014/45/EU irányelv módosítására. A javaslat egyik célja a technológiai fejlesztések – így például az elektromos és hibrid gépkocsik vizsgálatának – átvezetése a vizsgálati technológiákba. Az irányelv módosítása mindemellett a tagországok számára előírná a tíz évnél idősebb M1 (személygépkocsi) és N1 (kistehergépkocsik) kategóriájú gépjárművek éves időszakos műszaki vizsgálatát. A tervezetet a Közlekedési Tanács június 5-i ülésén tárgyalta első alkalommal. Nagy Bálint, az Építési és Közlekedési Minisztérium közlekedésért felelős államtitkára az ülésen elmondta, Magyarország támogatja a közlekedésbiztonság fokozása és a környezetvédelmi célok megerősítése érdekében tett uniós intézkedéseket, azonban a tíz évnél idősebb személygépkocsik és könnyű tehergépkocsik kötelező éves műszaki vizsgálata aránytalan anyagi és adminisztratív terhet róna az állampolgárokra és a vizsgálatokért felelős hatóságokra, különösen azokban a tagállamokban, ahol a járműállomány jelentős része az érintett korcsoportba tartozik.
Az állampolgárok terheinek növekedésével pedig nem áll arányban az intézkedéstől várható közlekedésbiztonsági és környezetvédelmi haszon, ezért Magyarország nem támogatja az időszakos műszaki vizsgálatok rendszerének tervezett változtatását – írták. A gépjárművek és pótkocsijuk időszakos műszaki vizsgálatáról szóló irányelv módosításával kapcsolatban Magyarország mellett több tagállam is jelezte aggályait, az uniós jogalkotási folyamat a Tanács illetékes munkacsoportján belül folytatódik – áll a közleményben.

Zöld Közlekedés
Benzines, dízeles, elektromos: mindegyikre nőtt az igény – itt vannak a friss számok
Folyamatosan bővül az elektromos és hibrid használt autók piaca.

Töltse ki a napelem-kalkulátort, és tudja meg, mennyibe kerülhet Önnek! Ingyenes kalkulálás itt (x)
Az alternativenergia.hu portál szerint júniusban hibrid autót 14 700-an kerestek, ami 30,1 százalékos növekedés, elektromos autók után pedig 20 300-an kutattak, ami 81,5 százalékos emelkedés 2024 júniusához képest. Kiemelték ugyanakkor, hogy a korábban stagnáló, lassú, vagy 2-3 százalékos növekedést produkáló benzines és dízeles autók iránt is nőtt az érdeklődés júniusban. Benzinesek esetében az érdeklődők száma 13 százalékkal, dízeles autóknál pedig 9,5 százalékkal nőtt. A júniusi átlagárakat vizsgálva, a hagyományos hajtásláncok közül a benzines autók ára 8,5 százalékkal, a dízeleseké pedig 5,4 százalékkal drágult az előző év júniushoz képest. A hibridek esetében elhanyagolható a változás (0,1 százaléknál az emelkedés), ugyanakkor az elektromos autók átlagára 5,1 százalékot esett, a kiugró érdeklődés részben ezzel is magyarázható – írták a közleményben.
-
Zöldinfó1 nap telt el a létrehozás óta
Közeleg az EPR adatszolgáltatás határideje – Július 20-ig kell jelenteni a negyedéves adatokat
-
Zöld Közlekedés2 nap telt el a létrehozás óta
Benzines, dízeles, elektromos: mindegyikre nőtt az igény – itt vannak a friss számok
-
Zöldinfó1 hét telt el a létrehozás óta
Elárasztás mentheti meg a jövő erdőit – a Beregben már működik
-
Zöldinfó1 hét telt el a létrehozás óta
A hazai kutatók is figyelmeztetnek a talaj vészes állapotára
-
Zöldinfó5 nap telt el a létrehozás óta
Viharpróba az MVM-nek: rekordsebességgel állították helyre az áramot