Kapcsolatfelvétel

Zöld Közlekedés

Mérföldkő a BMW márka hazai történetében: először került forgalomba több mint 5 000 új modell egy évben

A legkeresettebb modellek a BMW 4-es sorozat, a BMW X5, a BMW X3 és a BMW 3-as sorozat voltak.

Létrehozva:

|

A harmadik egymást követő évben, 2023-ban is értékesítési rekordot ért el a BMW Group Magyarország. BMW modellből tavaly 5 243, MINI modellből 678 darab állt forgalomba hazánkban – a valaha volt legmagasabb értékek mögött 10, illetve 41 százalékos éves értékesítési növekedés húzódik. A BMW 15 év után ismét Magyarország legnépszerűbb prémiummárkája lett, stabil fejlődést mutatva állt a szegmens élére. A BMW Group Magyarország ügyfeleinek több mint 15 százaléka teljesen elektromos modell vásárlása mellett döntött, ami 68 százalékos növekedést jelent egy év alatt.

„A kihívásokkal teli 2023-as év új értékesítési csúcsokat hozott, mind a BMW, mind a MINI, mind a BMW Motorrad márkáink számára, mely sikereket kiegyensúlyzott modellkínálattal, rendkívül vonzó újdonságokkal és stabil márkakereskedői háttérrel értünk el. 15 év után újra a BMW Magyarország legnépszerűbb prémium márkája és a MINI is jelentős piaci részesedést ért el. Külön büszkeség számunkra, hogy a tisztán elektromos modelljeinkkel a magyar elektromos újautó piacon második helyezést szereztünk, mely az eladásaink jó 15%-át jelenti. Tavaly számos nagyszabású eseményt szerveztünk, a szeptemberi „X meets M” programunkon sikerrel mutatkoztak be az M GmbH újdonságai a Balaton Park Circuit pályán, illetve tovább folytattuk méltán sikeres kulturális együttműködéseinket partnereinkkel. Izgalmas időszaknak nézünk ismét elébe, vadonatúj modelljeink, mint a MINI Countryman és a nemrég bemutatott új BMW 5-ös sorozat, továbbá a BMW X2/iX2 érkezése, reményeink szerint, jól indítja az új évet is” – mondta el Gombos Zoltán, a BMW Group Magyarország ügyvezető igazgatója a vállalat sajtótájékoztatóján.

Több mint 900 darab tisztán elektromos modell

A vállalatcsoport eladásaiból a tisztán elektromos modellek 68 százalékkal nagyobb szeletet szakítottak ki, mint 2022-ben. Részarányuk a teljes értékesítésből több mint 15%-ot tesz ki, ami 926-os darabszámot jelent. A hajtáslánc kategória legnépszerűbb modelljei a BMW iX3 (231 darab), a BMW i4 (215 darab), a BMW iX (208 darab) és a BMW iX1 (119 darab) voltak, MINI Cooper SE mellett 105 ügyfél döntött.

Plug-in hibrid BMW-ből 891 darabot adtak el Magyarországon tavaly, mely 15%-os növekedés a megelőző évhez képest, a legnépszerűbbek az BMW X5, BMW X3 és az BMW 5-ös sorozat voltak.

Advertisement

A BMW 4-es sorozat az élen

Új éllovast köszönthetünk a BMW márka értékesítési toplistájának csúcsán: a vállalatcsoport ügyfelei közül 794-en választották a BMW 4-es sorozat modelljeit, közülük 215-en a Gran Coupé tisztán elektromos meghajtású változatát, a BMW i4-et. A dobogó második fokán a BMW X5 áll (687 db), amit a BMW X3/iX3 követ 668 darab értékesített példánnyal. A hazánkban hosszú éveken át a legnépszerűbb BMW modellnek számító BMW 3-as sorozat a 614 darabos eredményével így éppen leszorult a dobogóról. A BMW 2-es sorozat (398 db), a BMW 5-ös sorozat (368 db), a BMW X1/iX1 (346 db), valamint az BMW X6 (309 db) is mind bőven 300 darab feletti számokat produkált.

A BMW X modellek térnyerése tavaly tovább folytatódott: a BMW márka értékesítésének immár több mint felét, 53 százalékát a SAV/SAC modellek tették ki.

Advertisement

Közel 1000 darab BMW M GmbH modell

BMW M és M Performance modellekből 993 darab kelt el, a BMW M4 (142 db), a BMW M3 (123 db), a BMW i4 M50 és a vadonatúj BMW XM voltak a legnépszerűbbek. Sikeres rajtot vett a megújult BMW M2, a régóta várt BMW M3 Touring, illetve a tavalyi év utolsó időszakában megjelent BMW i5 M60 xDrive és BMW i7 M70 xDrive modellpáros is.

Hatalmas növekedés a MINI márkánál is

Korábban nem látott mértékű népszerűséget élvezett tavaly hazánkban a MINI: az értékesítési volumene 41%-kal emelkedett egy év alatt, ami 678 darab átadott modellt takar. A brit prémiummárka mellett döntők 55 százaléka a 3 és 5-ajtós, illetve a kabrió modellt választotta, a MINI Countryman részesedése 38, a MINI Clubmané 7 százalékos. A tisztán elektromos meghajtású MINI Cooper SE modellből 105 darab kelt el, ami mögött 30 százalékos éves növekedés áll. A MINI márka teljesen megújul 2024-ben, érkezik februárban a vadonatúj harmadik generációs MINI Countryman, tavasszal az immár MINI Cooper néven futó új, 3-ajtós modell, rögtön két elektromos változatban, Cooper E és SE verziókban, illetve bemutatkozik egy elektromos nóvum is MINI Aceman néven.

Advertisement

Új BMW Motorrad értékesítési rekord

A BMW Motorrad részlege 801 darab kétkerűt adott el Magyarországon 2023-ban, mellyel 26%-kal növelte értékesítését a megelőző évhez képest. Az 500 ccm feletti kategóriában 671 db (+26%), míg a kisebb motorkerékpárokból 130 darab (+25%) kelt el. Az BMW R1250 GS/Adventure modell továbbra is első a nagymotorok között 205 darabbal, a BMW R18 család közel 22%-os részesedést ért el a kategóriájában, de a márka egyéb újdonságai is kiválóan szerepeltek itthon.

6,5 százalékos növekedés globálisan

A BMW Group globális szinten is értékesítési rekordokat könyvelhetett el. A vállalatcsoport világszerte 2 555 341 darab BMW (2 253 835 db; +7,3% 2022-höz képest, ebből BMW M modell: 202 530 db; +14,3%), MINI (295 474 db; +0,9%) és Rolls-Royce (6 032 db; +8%) modellt értékesített. A tisztán elektromos meghajtássál szerelt BMW modellek száma 376 183 darab volt, ami 74,4 százalékos növekedést jelent egy év alatt. Szintén rekordot jelentő értékesítési eredménnyel zárta a – centenáriumi – évét a BMW Motorrad: 3,1 százalékos éves növekedés mellett 209 257 darab robogót és motorkerékpárt értékesített.

Advertisement

További információk a BMW Group globális értékesítési adatairól a BMW Group sajtóoldalán találhatók.

A BMW Group Magyarország értékesítési eredményei 2023-ban

A teljes 2023-as év (db) A teljes 2022-es évhez képest
BMW Group összes autó 5 921 +12%
BMW márka** 5 243 +10%
**ebből BMW M és M Performance 993 +53%
MINI márka 678 +41%
BMW Group hálózatról tölthető autók* 1 817 +37%
BMW Group tisztán elektromos meghajtású autók 926 68%
BMW Motorrad 801 +26%
*A tisztán elektromos meghajtású és plug-in hibrid hajtáslánc-technológiával szerelt modellek

Forrás: BMW Magyarország

Advertisement

Zöld Közlekedés

Hatótáv, ár, töltés: ezek döntik el az elektromos autók jövőjét a fiataloknál

Sok a korlátozó tényező, de vennének elektromos autót a magyar fiatalok.

Létrehozva:

|

Szerző:

Töltse ki a napelem-kalkulátort, és tudja meg, mennyibe kerülhet Önnek! Ingyenes kalkulálás itt (x)

A Magyar Elektromobilitási és Technológai Egyesület saját közvéleménykutatást végzett a 18-35 éves lakosság körében az elektromos autózással kapcsolatos általános vélekedésre vonatkozóan – ismertette az alternativenergia.hu. Az online kérdőív egyértelmű eredményeket mutat. Továbbra is sok a korlátozó tényező, de vennének elektromos autót a magyar fiatalok.

A válaszadók 80 százalékának van jogosítványa, illetve a jogosítvánnyal rendelkezők 90 százaléka jelenleg használ valamilyen autót a családon belül. A mindennapi ingázásban az autó kiemelt szerepet játszik, gyakran más közlekedési módokkal (tömegközlekedés, e-roller, kerékpár) kombinálva. Az éves futásteljesítmény jelentős részben 10. 000 km alatt realizálódik a hétköznapi átlagos napi távolság pedig leggyakrabban 25-50 km közé esik. A válaszadók szerint közel 90 százaléka tudja, mi a különbség a meghajtásmódok között (tisztán elektromos, plug-in hibrid, hibrid). A válaszadók 70 százaléka tájékozottnak érzi magát az elektromos autókat illetően, közel 20% rendszeresen követi az elektromos autózással kapcsolatos híreket. Az elektromos autók előnyei között a válaszadók jellemzően a környezetbarát működést, az alacsonyabb fenntartási költségeket, a csendes működését, az innovatív technológiai megoldásokat, adókedvezményeket, ingyenes parkolást, otthoni töltés kényelmét emelték ki. Sokak számára vonzó, hogy az elektromos autók lokálisan nem bocsátanak ki káros anyagokat, illetve a jövő közlekedésének kulcselemeként tekintenek rájuk.

A hátrányok oldalán ugyanakkor markánsan jelenik meg néhány korlátozó tényező. A legfontosabb a magas beszerzési ár, amelyet szinte minden válaszadó problémaként jelölt meg. Emellett gyakoriak a korlátozott hatótávval, a kevés töltőállomással, a hosszú töltési idővel és az akkumulátor élettartamával kapcsolatos aggályok. Továbbá olyan tévhitek is tartják még mindig magukat, mint a néhány évenkénti meghajtó akkumulátorcsere, az e-autók gyakori kigyulladása vagy az elektromágneses sugárzásveszély. A kitöltők 36%-a 301-400 km, 27%-a 401-600 km, további 37%-a pedig 600 km feletti hatótávot tartaná ideálisnak. A válaszadók 80 százaléka 5 éven belül szeretne elektromos autót vásárolni. 73% az árhoz köti a vásárlást (“olcsóbb lenne”, “lejjebb mennének az árak”, “ha lenne rá pénzem”), de jelentős részük a hatótáv növekedését, a töltőinfrastruktúra javulását, az állami támogatások elérhetőségét és a használtpiaci kínálat javulását is feltételként jelölte meg. A válaszadók 60 százaléka az európai és a kínai autók között nem lát egyértelmű, markáns minőségi különbséget. A következő vásárlásnál már 80% fontolóra venné a kínai e-autók vásárlását. A hagyományos belsőégésű motorral szerelt új autók 2035 utáni EU-s értékesítési tilalma tekintetében elmondható, hogy a válaszadók fele nem ért egyet a szabályozással, 30% támogatja azt, míg 20% nem tudja megítélni.

Advertisement

A kutatási eredmények alapján a képlet egyértelmű, az elektromos autókkal kapcsolatos korlátok és a tévhitek lebontása kizárólag edukáción keresztül valósulhat. Ennek érdekében a vállalati, állami és a civil szerepvállalás nélkülözhetetlen, az érintettek hatékony és eredményes együttműködése a kulcstényező. Civil szervezetünk egyik fő küldetése ezen tévhitek lebontása, illetve ezen keresztül a hazai elektromobilitás térnyerésének elősegítése. További részletek a civil szerveztünk honlapján elérhetőek.

Advertisement
Tovább olvasom

Ezeket olvassák