Kapcsolatfelvétel

Zöld Energia

Miért tartják mérföldkőnek ezt a beruházást Ciprus energetikai modernizálásában?

A BESS típusú létesítmény egy napelemparkhoz kapcsolódva segít optimalizálni az energetikai rendszert.

Létrehozva:

|

Töltse ki a napelem-kalkulátort, és tudja meg, mennyibe kerülhet az Ön rendszere! Ingyenes kalkulálás itt (x)

3,3 MWh-s akkumulátoros energiatároló rendszert (BESS) telepítettek Cipruson – számol be az alternativenergia.hu. A hatalmas, az Apollon PV Park nevű napelemes létesítményhez tartozó akkumulátor fontos lépést jelent a szigetország energetikai modernizálásában. A napelemek az elmúlt években világszerte elképesztő robbanást tapasztaltak, ezzel együtt viszont bebizonyosodott, hogy a regionális rendszerek nem mindenhol állnak készen a fejlődésre. A fotovoltaikus eszközök közismerten nappal termelik az energiát, ami sokszor nincs összhangban a fogyasztással, emellett számos területen a hálózat sem tudott lépést tartani a napelemek terjedésével. Éppen emiatt rendeltek el korábban Magyarországon csatlakozási stopot az új rendszerekre, ez viszonylag hosszú időn át érvényben is maradt. A különféle energiatárolók hatalmas segítséget jelentenek az energia eloszlatásában, valamint a szükséges időpontban történő felhasználásban. Akkumulátorokat akár háztartások is telepíthetnek, az igazán nagy támogatást viszont a ciprusihoz hasonló, ipari méretű rendszerek jelentik.

Az Apollon PV Park energiatárolóját a Ciprusi Egyetem üzemelteti. Ez az ország eddigi legnagyobb akkumulátoros projektje, egyben az első ilyen léptékű beruházása.

A BESS típusú létesítmény egy nagyjából hat hónappal ezelőtt üzembe helyezett, 5 MWp teljesítményű naperőműhöz kapcsolódik. A napenergia- és tárolótelep együttesen fokozzák a hálózat stabilitását, mérséklik a teljesítménycsökkenést, valamint hozzájárulnak a csúcsigény kielégítését. 

Advertisement

A helyszínen készült képek alapján a rendszert egy konténeres tárolási megoldás alkotja, ez moduláris lítium-ion akkumulátorállványokat tartalmaz. A közösségi médiában közzétett fotókon látható konfiguráció és a márka jelzései arra utalnak, hogy a BESS rendszert a Sungrow készítette el.

A projektet az Európai Unió a THALIA 2021–2027 kohéziós program keretében társfinanszírozza. A beruházás a Ciprusi Egyetem egyik szélesebb körű kezdeményezésének része, amelynek célja egy alacsony kibocsátású, ellenállóbb kampusz kialakítása. Ez a későbbiekben modellként szolgálhat az egész ország energetikai átállásához.

Advertisement

Zöld Energia

Évi 617 tonnával kevesebb károsanyag: napelemes fejlesztéssel zöldül az Alstom mátranováki gyára

Az Alstom egy 1,5 megawatt kapacitású napelemparkkal zöldíti mátranováki gyárának villamosenergia-felhasználását.

Létrehozva:

|

Szerző:

Töltse ki a napelem-kalkulátort, és tudja meg, mennyibe kerülhet Önnek! Ingyenes kalkulálás itt (x)

A gyár éves villamosenergia-igényének 23 százalékát zöldárammal kiváltó beruházás során 6600 négyzetméternyi napelemet telepítenek majd a szakemberek – írja az alternativenergia.hu. A tájékoztatás szerint a napelemek 1600-1700 megawattóra zöldáramot biztosítanak majd évente gyár számára, amivel a telephely 617 tonna károsanyagkibocsátástól kíméli meg a környezetet évente. A cég emlékeztet, hogy a mátranováki gyárban négy évtizede kezdték meg a forgóvázkeretek gyártását metró- és vasúti szerelvényekhez. A Mátranovákon előállított termékek számos szerelvénytípusban megtalálhatóak Európa-szerte: a hagyományos és a nagysebességű vonatokban, elővárosi vonatokban, mozdonyokban és emeletes vasúti kocsikban.

Az Alstom a magyar vasúti közlekedés meghatározó szereplője, több mint 20 éve van jelen Magyarországon. Az ország egyik legnagyobb metrószerelvény-beszállítója, amely a budapesti metrószerelvények 50 százalékát gyártotta a 2-es valamint a 4-es metróvonalra, és az utóbbin közlekednek az első vezető nélküli metrók Közép- és Kelet-Európában. Emellett a MÁV 25 darab Traxx mozdonyt üzemeltet saját állományában, illetve számos további bérelt Alstom villamosmozdony fut Magyarországon. A vállalat ezen túlmenően modernizálta a MÁV-Start 59 elektromos motorvonatát is a legmodernebb ETCS L2 vonatbefolyásoló rendszerrel, amelynek köszönhetően ezek a szerelvények a korábbinál biztonságosabban és jóval hatékonyabban közlekedhetnek a magyar vasúti vonalakon – ismertette az Alstom.

Advertisement
Tovább olvasom

Ezeket olvassák