Kapcsolatfelvétel

Zöld Közlekedés

Nagyon nem mindegy, milyen gumikon fut egy elektromos autó

Az elektromos modellek nagyon más kerekeket igényelnek, mint egy hagyományos kocsi.

Létrehozva:

|

Nagyobb féktáv, gyorsabb kopás, eltérő hatótáv: ez csak néhány tényező azok közül, amelyek miatt érdemes körültekintően gumit választani elektromos autónk számára. Egy elektromos modell esetében nagyobb terhelés éri a gumikat, ezért érdemes körültekintően választani. Az elektromos és alacsony kibocsátású hibrid autók látványosan átalakítják a közlekedést. Az ilyen járművek sokkal kisebb terhelést jelentenek a környezet számára, halkabbak, fosszilis hordozók helyett áramot használnak, olcsóbb fenntartásuk miatt ráadásul vásárlásuk is hamar megtérül. Nem csoda, hogy egyre többen döntenek mellettük.

Népszerűségük dacára a fogyasztók még mindig viszonylag kevéssé ismerik az ilyen modelleket. Azt például kevesen tudják, hogy az elektromos kocsikhoz egyedi gumikat kell használni: az efféle autóknak számos olyan vonása van, amely nélkülözhetetlenné teszi a speciális kerekeket. A téma megértésében a Continental összefoglalója segít.

Általánosságban elmondható, hogy az elektromos autók akkumulátoruk miatt nehezebbek a hagyományos járműveknél, ami további terhelést jelent a kerekek számára. Ez egyrészt segíti a gyorsulást, ugyanakkor további nyomás alá helyezi az abroncsot. Ennek következtében az elektromos autók gumijai hamarabb elhasználódnak, hacsak nem erősebb szerkezetet, strapabíróbb alapanyagot használnak a gyártás során.

Advertisement

A nagyobb tömeg azzal is jár, hogy nő a féktáv, az elektromos modellek esetében éppen ezért különösen fontos, hogy a kerekek tapadása kimagasló legyen. Közben a gyártóknak arra is figyelniük kell, hogy a gumik segítsék a kocsi energiahatékony használatát és hatótávját. A kényelmességet tovább fokozhatják az alacsony zajszintű kerekek, amelyeknek köszönhetően az utastérben tapasztalható zaj még enyhébbé válhat. 

Az e-autóknál tehát a tulajdonosnak a gumi megválasztásakor is gondosan kell eljárnia. Első körben elengedhetetlen, hogy az ember eleve ilyen modellek számára készült termékek közül válogasson a fenti szempontokat mind figyelembe véve. Végezetül arról sem szabad megfeledkezni, hogy az elektromos kocsik kerekei ugyanúgy ellenőrzéseket, odafigyelést igényelnek, mint a hagyományos autók gumijai. A vásárlással, illetve a használattal kapcsolatban érdemes szakértő véleményét is kikérni.

Advertisement

Zöld Közlekedés

Tizenkétszeresére nőtt a zöld rendszámos autók száma az évtized eleje óta

A múlt hónapban 2935 klímabarát gépjármű kapott zöld rendszámot, kilenccel több, mint az eddigi csúcstartó márciusban.

Létrehozva:

|

Szerző:

Töltse ki a napelem-kalkulátort, és tudja meg, mennyibe kerülhet az Ön rendszere! Ingyenes kalkulálás itt (x)

A teljes flotta darabszáma a 96 ezret közelíti. Így minden bizonnyal még 2025-ben munkába áll a százezredik a leginkább környezetkímélő gépkocsikból – írja az alternativenergia.hu. A tiszta és csendes járművekből az évtized elejéhez képest tizenkétszer többet szereltek már fel világoszöld hatósági jelzéssel. Számuk 2023 ősze óta a duplájára nőtt. Már szeptemberben bizonyossá vált, hogy az idei a valaha volt legerősebb év lesz a zöldautó állomány bővítésében. Az első tíz hónapban 25,5 ezer feletti volt a gyarapodás. Az egész éves adat jó eséllyel 30 ezer darab fölött alakul majd – mutatott rá az EM. Kiemelték, hogy a kereslet élénkítéséhez nagyban hozzájárul a népszerű vállalati e-autó program. Már több mint 7000 cégnek ítéltek meg és több mint ötezernek ki is fizettek átlagosan 4,3 millió forint támogatást. A lehetőség a 40 milliárd forintra megemelt keretösszegnek köszönhetően még mindig elérhető a gazdasági társaságok számára – erősítette meg a minisztérium.

Tovább olvasom

Ezeket olvassák