Zöld Közlekedés
Nagyon nem mindegy, milyen gumikon fut egy elektromos autó
Az elektromos modellek nagyon más kerekeket igényelnek, mint egy hagyományos kocsi.
Nagyobb féktáv, gyorsabb kopás, eltérő hatótáv: ez csak néhány tényező azok közül, amelyek miatt érdemes körültekintően gumit választani elektromos autónk számára. Egy elektromos modell esetében nagyobb terhelés éri a gumikat, ezért érdemes körültekintően választani. Az elektromos és alacsony kibocsátású hibrid autók látványosan átalakítják a közlekedést. Az ilyen járművek sokkal kisebb terhelést jelentenek a környezet számára, halkabbak, fosszilis hordozók helyett áramot használnak, olcsóbb fenntartásuk miatt ráadásul vásárlásuk is hamar megtérül. Nem csoda, hogy egyre többen döntenek mellettük.
Népszerűségük dacára a fogyasztók még mindig viszonylag kevéssé ismerik az ilyen modelleket. Azt például kevesen tudják, hogy az elektromos kocsikhoz egyedi gumikat kell használni: az efféle autóknak számos olyan vonása van, amely nélkülözhetetlenné teszi a speciális kerekeket. A téma megértésében a Continental összefoglalója segít.
Általánosságban elmondható, hogy az elektromos autók akkumulátoruk miatt nehezebbek a hagyományos járműveknél, ami további terhelést jelent a kerekek számára. Ez egyrészt segíti a gyorsulást, ugyanakkor további nyomás alá helyezi az abroncsot. Ennek következtében az elektromos autók gumijai hamarabb elhasználódnak, hacsak nem erősebb szerkezetet, strapabíróbb alapanyagot használnak a gyártás során.
A nagyobb tömeg azzal is jár, hogy nő a féktáv, az elektromos modellek esetében éppen ezért különösen fontos, hogy a kerekek tapadása kimagasló legyen. Közben a gyártóknak arra is figyelniük kell, hogy a gumik segítsék a kocsi energiahatékony használatát és hatótávját. A kényelmességet tovább fokozhatják az alacsony zajszintű kerekek, amelyeknek köszönhetően az utastérben tapasztalható zaj még enyhébbé válhat.
Az e-autóknál tehát a tulajdonosnak a gumi megválasztásakor is gondosan kell eljárnia. Első körben elengedhetetlen, hogy az ember eleve ilyen modellek számára készült termékek közül válogasson a fenti szempontokat mind figyelembe véve. Végezetül arról sem szabad megfeledkezni, hogy az elektromos kocsik kerekei ugyanúgy ellenőrzéseket, odafigyelést igényelnek, mint a hagyományos autók gumijai. A vásárlással, illetve a használattal kapcsolatban érdemes szakértő véleményét is kikérni.
Zöld Közlekedés
Elektromos autós áttörés: a Leapmotor a miniautóktól a C-SUV kategóriáig hódít
Gyorsan bővül a kínai Leapmotor hálózata Magyarországon.
Töltse ki a napelem-kalkulátort, és tudja meg, mennyibe kerülhet Önnek! Ingyenes kalkulálás itt (x)
A Leapmotor az elmúlt mintegy négy hónap alatt csaknem 80 autót helyezett forgalomba Magyarországon, a megrendelések száma már eléri a 130-at – írja az alternativenergia.hu. A kínai gyártó, amely a legmodernebb technológiával és versenyképes árakkal próbál részesedéshez jutni az elektromos járművek európai piacán, Magyarországon is berobbant a városi miniautók szegmensébe, további modelljeivel pedig helyet kér a rendkívül népszerű C-SUV szegmensben is. A jövő évben két újabb modellel jelennek meg a piacon. Magyarországon jelenleg a C-SUV szegmensbe tartozik az eladott új elektromos személyautók 28 százaléka, 37 márka 74 modellel versenyez a vevőkért ebben a kategóriában. A Leapmotor feltörekvő autógyártó 2015-ben alakult, elektromos járműveinek értékesítését 2019-ben kezdte meg. Immár 30 piacon van jelen, eddig több mint egymillió autót adott el világszerte. A cégben 2023-ban 20 százalékos részesedést vásárolt a Stellantis csoport. 2024 szeptemberében megkezdte működését Európában a Leapmotor International B.V., a Stellantis vezetésével létrejött vegyesvállalat, amelyben a Stellantis N.V. 51 százalékos, a Leapmotor pedig 49 százalékos részesedéssel rendelkezik. Európában a márkakereskedések és szervizpartnerek száma már eléri a 600-at.
A magyarországi Emil Frey Csoport a svájci központú Emil Frey AG cégcsoport tagja. A Stellantis járműipari konszern tíz márkájának importőre Magyarországon, mintegy százféle modellt kínál, beleértve a kishaszonjárműveket is. Több mint 100 szerződéses partnerrel – márkakereskedőkkel és szervizekkel – van kapcsolatban országszerte. Balkány György országigazgató korábbi tájékoztatása szerint az Emil Frey Hungary 2024-ben mintegy 11 ezer járművet értékesített, az idén várhatóan 12 500-at fog.
-
Zöld Energia1 hét telt el a létrehozás ótaHároméves az energiaválság: a magyar lakosság jelentős része hőszivattyús fűtésre állt át
-
Zöld Közlekedés22 óra telt el a létrehozás ótaElektromos autós áttörés: a Leapmotor a miniautóktól a C-SUV kategóriáig hódít
-
Zöld Közlekedés5 nap telt el a létrehozás ótaMagyarországon is bővült az autópiac: robbanásszerűen nőtt az elektromos és plug-in hibrid értékesítés
-
Zöldinfó1 hét telt el a létrehozás ótaA Legionella-kockázat, amit sok épület nem vesz komolyan
-
Zöldinfó1 hét telt el a létrehozás ótaTuristalátványosság lett a velencei delfinből, de a hatóságok óva intenek a közeledéstől
