Kapcsolatfelvétel

Zöld Energia

Naperőműveket építenének a rossz minőségű hesseni földeken

Létrehozva:

|

A német szövetségi tartományok egyre több területet szeretnének szabaddá tenni a napenergia-termeléshez.

Bajorország és Baden-Württemberg után Hessen is bejelentette, hogy a rossz minőségű földeket elérhetővé teszi a naperőműveket létrehozó vállalatok számára. A Bundesverband Solarwirtschaft e. V. (BSW) nevű szervezet üdvözölte a hírt és abból indult ki, hogy a három tartományt továbbiak fogják követni és a szükséges mennyiségben biztosítanak majd földeket a napenergiás áramtermelésre. Carsten Körnig, a BSW ügyvezetője elmondta, hogy a tető- és homlokzatfelületek hasznosítása mellett egyre inkább előtérbe kerülnek azok a szabad területek is, amelyek alkalmasak a napenergia termelésére. Ezeket a projekteket a lakosság is maximálisan elfogadja, mert alig jelentenek beavatkozást a természetbe és a tájképbe. Éppen ezért azzal számolnak, hogy a szövetségi tartományok egyre erősebben érdeklődnek majd e területek hasznosítása iránt és azt is javasolják azoknak, hogy kövessék Bajorország, Baden-Württemberg és Hessen példáját. Aki gazdaságilag is profitálni akar a növekvő ökoáram-keresletből, az hamarosan kénytelen lesz követni ezt a trendet.

A szakember hozzátette, hogy az elképzelés azokban a tartományokban is népszerűvé válhat, amelyek a közeljövőben leállítanák a szénbányászatot. A megújuló energiák ugyanis munkahelyeket és értéket teremtenek. A szénerőművekről való lemondáshoz és a sikeres regionális struktúraváltáshoz olyan tartományoknak is csatlakozniuk kellene, mint Észak-Rajna-Vesztfália, Szászország és Brandenburg. E tartományoknak ki kellene jelölniük az ilyen módon hasznosítható földterületeket. A BSW a szövetségi kormánytól arra számít, hogy ősztől végrehajtja a koalíciós szerződés 2019-re és 2020-ra tervezett pontjait, amelyek lényege, hogy az érintett régiókban enyhítenének a naperőművek helyszínével kapcsolatos előírásokon, amelyek korlátozzák a beruházásokat. A szervezet emellett azt követelte, hogy meg kell szüntetni a naperőmű-építést akadályozó piaci tényezőket, írta a solarwirtschaft.de.

 

Hozzászólás küldése

A hozzászólás írásához bejelentkezés szükséges Bejelentkezés

Hozzászólás

Zöld Energia

Mi kell a jó napelemes autókhoz?

2030-ra 60 százalékkal csökkenhetnek a napelemes autók költségei.

Létrehozva:

|

Szerző:

A Nemzetközi Energiaügynökség által 110 napelemes és autóipari szakértő körében végzett felméréssel olyan technológiákat és területeket azonosítottak, amelyek fontosak lehetnek a személygépkocsik esetében a járműbe integrált fotovoltaika (VIPV) bevezetésében – számol be a PV Magazine. A vizsgálat többek között arra is kitér, hogy a szakértők mit hajlandóak feladni a napelemes hozam tekintetében a jármű esztétikájának javítása érdekében.

A VIPV-k cellatechnológiájának megválasztásánál a kristályos szilícium (c-Si) dominált, és egyértelműen a látható fém nélküli, üveges és polimeres technológiát részesítik előnyben a résztvevők. A felmérés válaszadói azonban 2030-ra a tandem- és a vékonyréteg-technológia növekedését várják.

A napelemes autók már megtalálhatóak a kereskedelmi forgalomban, és prototípusokat is fejlesztenek, a tanulmányban ezeket vették alapul. Számos rendszerjellemzőt, köztük a színt, a töltési gyakoriságot és a költségeket rangsorolták, a legfontosabbak a hatékonyság, az évi többletkilométerek és a jármű hatótávolságának meghosszabbítása voltak.

A 3 négyzetméteres rendelkezésre álló területre vetített hatékonyságot vizsgálva a válaszadók egyetértettek abban, hogy a minimális energiaátalakítási hatékonyság legalább 20-22 százalék legyen 600 és 660 watt közötti teljesítmény mellett, míg egy nagy csoport, 29 százalék szerint meg kell haladni a 25 százalékot 750 wattos teljesítmény mellett. A megkérdezettek szerint a modulok élettartamának legalább 10-15 évnek kell lennie. A szakértők úgy vélik, hogy 2030-ra akár 60 százalékkal is csökkenhetnek a VIPV-rendszerek költségei, ami elősegítheti, hogy a napelemes autók a mainstreamet is elérjék.

Anna J. Carr, a munkacsoport társvezetője szerint a kutatás legmeglepőbb eredménye, hogy a résztvevők hajlandóak feláldozni a teljesítményt a kívánt színekért. „Azon válaszadók körében, akik szerint a fekete vagy sötétkék színnél nagyobb színválasztékra van szükség, átlagosan 24,2 százalékos teljesítményveszteséget jelöltek meg elfogadhatónak” – nyilatkozta.

Advertisement

A kutatók következő célja, hogy újabb felmérést végezzenek, ezúttal még több iparági szakértő bevonásával. Emellett a fókuszt is bővítenék, hogy bevonják a VIPV-s nehéz- és haszongépjárműveket is.

Tovább olvasom

Zöldtrend a Facebookon

Címkék

Ezeket olvassák

© 2022 zoldtrend.hu | Minden jog fenntartva!