Kapcsolatfelvétel

Zöld Közlekedés

Sci-fibe illő járművet mutatott be a Hyundai

Létrehozva:

|

A Hyundai automatizált, zöld hidrogénnel hajtott járművei nem csupán a szállításban jelenthetnek segítséget.

Szeptember elején, a Hyundai hidrogén tematikájú fórumán mutatták be az ambiciózus Trailer Drone koncepciót, amely egy üzemanyagcellás járművön, az e-Bogie-n alapul – írja a CNET. A megoldás lényege a zöld közlekedés mellett az automatizáltság, a technológia célja pedig az, hogy alapjaiban változtassa meg azt, amit a teherszállításról és a logisztikáról gondolunk. Az e-Bogie a forgóvázra (angolul: boogie) épül, a megoldás leginkább a vasúti kerekek miatt lehet ismerős – a forgóváz lényegében a vasúti járművek futó- és hordművének egyik típusa. A Hyundai ötlete nem is annyira teherautó, inkább egy szállításra tervezett robot, amely hidrogénes üzemanyagcellával működik. A négy kerék külön mozog, a rendszer ily módon ügyes manővereket tud elvégezni.

A technológia különösen érdekessé válik, ha több járművet kapcsolnak össze. Ha például két robotot egy utánfutó egység két végére helyeznek, létrejön a Hyundai által Trailer Drone-nak nevezett formáció. A két, függetlenül működő jármű együtt egy olyan szállítót alkot, amely nemcsak a rakodó udvarokon, hanem akár a városi központokban és az autópályán is könnyedén mozoghat. Mindegy, hogy a két e-Bogie közül melyik található elöl, a rendszerhez viszont speciális utánfutó egységre van szükség, amelyben szenzorok helyezkednek el. A cég becslése alapján a járművek egyetlen töltéssel mintegy ezer kilométert tehetnek meg.

Az érkezést követően a lekapcsolás is automatikusan történik, az utánfutó megemeli magát, míg a robotok kigurulnak alóla. Sőt, az egység további három részre is szétválhat, melyeket aztán az e-Bogie-k külön-külön szállíthatnak tovább. A Hyundai egy olyan koncepciót is bemutatott, amelyben a járművet vészhelyzeti, például katasztrófakezelő vagy tűzoltó eszközként lehet használni. A robot tetején ilyenkor egy drón is landolhat, ráadásul a további felszereléseknek, illetve az esetleges sérült személynek is kialakíthatnak helyet. Azt egyelőre nem tudni, hogy mennyire jár a vállalat a megvalósítástól. A koncepció mindenesetre újabb eszköz lehet arra, hogy a Hyundai népszerűsítse a zöld hidrogén jövőjével kapcsolatos elképzeléseit. A cég vonatkozó törekvéseit az anyaországa, Dél-Korea is nagyban támogatja.

Zöld Közlekedés

Ennél jobb elektromos SUV-ot most keresve sem találni

Létrehozva:

|

Szerző:

A Rivian R1S utakra és terepre egyaránt tökéletes választás.

A Rivian R1S elektromos utcai terepjárójáról (SUV) írt ismertetőt az Inside EVs. A lap összességében nagyon megelégedett a kocsival, amely városi környezetben és terepen egyaránt jól szerepelt a teszteken. Mint írják, az autó egy Range Rover, a Mercedes G osztály és egy Lamborghini Urus legjobb tulajdonságait ötvözi. A SUV 135 kilowattórás lítium-ion akkumulátorral készül, hatótávja 508 kilométer. Az R1S a kezdetekben testvéréhez, az R1T-éhez hasonló 835 lóerős, négymotoros, összkerékhajtású rendszerrel lesz kapható. Ahogy az R1T esetében, úgy a gyártó a SUV-nál is 2024-ben egy olcsóbb, kétmotoros, 600 lóerős verziót is be akar vezetni.

0 Ft-os villanyszámla napelem rendszerrel. Kalkuláljon itt ingyenesen! (x)

Az Inside EVs a hosszú tesztelést követően arra jutott, hogy az új R1S még az R1T-nél is jobb választás a terepre. Ennek fő oka a rövidebb tengelytáv és teljes hossz, miközben a hajtáslánc és teljesítmény azonos. Az R1S könnyebben irányítható, ami off-road környezetben mindenképp komoly előny. A modellhez különböző vezetési módok is tartoznak, amelyek optimalizálják az egyes tényezőket, például a lengéscsillapítást. A vezetési élmény a tesztek alapján inkább egy sporszedánéra emlékeztet.

A Rivian szerint az R1S idővel kisebb akkumulátorcsomaggal is elérhető lesz, ennek teljes kapacitása 105 kilowattóra, ami 418 kilométeres hatótávot tesz lehetővé. Emellett ugyanakkor egy maxi típust is be akarnak vezetni, itt 180 kilowattórás, 643 kilométer feletti hatótávú akkumulátoros rendszerről beszélhetünk. Minden Rivian modell 32 amperes, hordozható töltőkábellel érkezik, ezzel töltve, 240 volt adapterrel óránként 24 kilométer hatótáv érhető el, de persze egyéb módszerek is adottak az akkumulátor töltésére.

Az Inside EVs szerint a teljesítménybeli tulajdonságok mellett az autó megjelenése és a kényelemérzete is kimagasló. A kezelőfelület, a saját operációs rendszer, a vakfoltokra néző kamerák, illetve a fejlett vezetősegítő rendszerek (ADAS) tovább fokozzák a vezetési élményt. A modell az Egyesült Államokban 84 500 dolláros (mintegy 34 millió forintos) ártól érhető el. Később az R1S olcsóbb, kisebb teljesítményű verzióit is bevezetik majd a piacra.

Advertisement
Tovább olvasom

Ezeket olvassák