Kapcsolatfelvétel

Zöld Közlekedés

Új centrum a Formula E-ben a helyszín, Donington Park

Létrehozva:

|

A Formula E kategóriában versenyző valamennyi csapat egy “fedél” alá kerül a jövőben annak a megállapodásnak a nyomán, amelyet a Formula E és a Donington Park Racing Circuit képviselői megkötöttek.

Ennek megfelelően Angliában lesz a széria központja, nevezetesen a híres Donington Parkban, ahol a nevezett csapatok tesztelésre is használhatják a híres pályát, írja az alternativenergia.hu. Hivatalosan ugyan csak a közelmúltban jelentették be a két fél közötti egyességet, de az új létesítmény építése már az év második napján megkezdődött. Mit nyújt majd a csapatoknak az egyedülállónak tekinthető központ? Széleskörű kiszolgálást: mind a tíz csapat kap irodákat, viszonteladói helyiségeket és nyilvánvaló módon a szereléshez szükséges garázsokat. A több mint 150 főt foglalkoztató Formula E saját csapata is az épületben fog dolgozni.

Tesztelés céljából is igénybe vehetik majd a pályát az istállók, így a közös “fedél” alatt próbálgathatják a Spark-Renault SRT-01E-t. A Western Paddock részen helyezkedik majd el központ, mindössze 100 méterre magától a pályától. Az építkezés alapkövetelménye a fenntarthatóság, ennek szem előtt tartása elsődleges. Ílymódon az épület eleget fog tenni a BREEM néven futó tanúsítvány “nagyon magas” fokozatának.

Alejandro Agag promóter kijelentette: “A Donington Parkban megvalósuló új létesítmények egy tökéletes központot biztosítanak a Formula E működtetéséhez. Számos helyszínt megnéztünk Európában, de a brit motorsportipart a legjobbként tartják számon a világon, így könnyű döntés volt hogy Angliában legyen a központ.” Agag kiemelte azt is, hogy a DHL központjának közelsége és a East Midlands Airport is kezükre játszott az elhatározásban, ugyanis így nagymértékben csökkenteni tudják a CO2 kibocsátást a szállítás során. Ha minden a tervek szerint halad, várhatóan április végén ér véget az építkezés és az első csapatok május elsején már költözhetnek is szálláshelyükre.

Advertisement

forrás: alternativenergia.hu

Advertisement
Hozzászólás küldése

A hozzászólás írásához bejelentkezés szükséges Bejelentkezés

Hozzászólás

Zöld Közlekedés

A Chery a leggyorsabban növekvő kínai autóexportőr

A kínai Chery autógyártó új, nemzetközi növekedési szakaszba lépett.

Létrehozva:

|

Szerző:

Töltse ki a napelem-kalkulátort, és tudja meg, mennyibe kerülhet az Ön rendszere! Ingyenes kalkulálás itt (x)

A Chery Group az idén január és október között 2 288 929 járművet adott el, ami 13 százalékos éves növekedés; a vállalat globális felhasználói bázisa már meghaladja a 18 milliót, köztük több mint 5,56 millió külföldi vevővel, ezzel a Chery egy új minőségű, nemzetközi növekedési szakaszba lépett – ismerteti a vállalat közleményében, amelyet magyarországi importőr partnere, a Grand Automotive Central Europe Kft. juttatott el az MTI-hez. Októberben a Chery Group 281 161 járművet adott el, ami 3,3 százalékos éves növekedés – írja az alternativenergia.hu. Az új energiával hajtott járművek (NEV) értékesítése 110 346 darabra emelkedett, ez 54,7 százalékos növekedés az előző év azonos időszakához képest. A külföldi szállítások elérték a 126 434 járművet, ami 13 százalékos éves növekedés – immár hat egymást követő hónapban haladta meg az export a 100 000 darabot. Az összesített export jelenleg 1 062 862 járműnél tart, amivel a Chery kínai autógyártóként a leggyorsabban érte el egy naptári éven belül az egymillió exportált járművet – írták.

A közleményben kiemelik, hogy a vállalat áttörést ért el az új energiahajtású üzletág méretében és növekedési ütemében, sikeresen alakítva ki egy népszerű, piacképes modellportfóliót. A folyamatos technológiai innovációnak tulajdonítják, hogy a Chery Group január és október között 697 891 NEV-et értékesített, ami 73,1 százalékos éves növekedés. Ezzel megerősítette pozícióját a legjobb öt autógyártó között a NEV-ek értékesítési volumene alapján – mutattak rá. A Chery dinamikusan halad előre Európában globális stratégiájának megvalósításában. A vállalat felgyorsította európai terjeszkedését: az év első tíz hónapjában 171 147 járművet értékesített az EU és az Egyesült Királyság piacain, ami 2,4-szeres növekedés az előző évhez képest. Emlékeztettek: a Chery az első kínai márka, amely helyi gyártást valósított meg Európában, már működik Spanyolországban, Olaszországban és az Egyesült Királyságban, most pedig Franciaországban és Németországban terjeszkedik.

A Chery autómárka piacra lépését Magyarországon az idén áprilisban jelentette be a Grand Automotive vállalat, amellyel a vezérképviseleti feladatokról kötött megállapodást a kínai Chery Automobile. Az értékesítés az év második felében megkezdődött, október végéig eddig több mint 750 autót adtak el Magyarországon. A Chery márkával már rövid távon a top 10 eladott márka közé kívánnak bekerülni Magyarországon, középtávon pedig ennél is ambiciózusabb terveik vannak – közölték az MTI kérdésére. Jelenleg 14 értékesítési pontot érhetők el a kínai márka modelljei. A Grand Automotive tájékoztatása szerint december közepéig további 5 márkakereskedés nyílik, és a jövő év során folytatják a hálózat bővítését. Jelenleg a márka kínálatában három hibrid és két benzin meghajtású modell szerepel, a paletta novemberben egy újabb tölthető hibriddel egészül ki. A tájékoztatás szerint a Chery egyelőre nem hoz Magyarországra tisztán elektromos autót, hanem vagy hagyományos belső égésű motorra szerelt, vagy az úgynevezett új energiahajtású (tölthető hibrid, öntöltő hibrid) modelleket. Az eddigi eladásokban a NEV modellek értékesítési aránya meghaladta az 50 százalékot.

Advertisement
Tovább olvasom

Zöldtrend a Facebookon

Címkék

Ezeket olvassák