Kapcsolatfelvétel

Zöld Közlekedés

Új centrum a Formula E-ben a helyszín, Donington Park

Létrehozva:

|

A Formula E kategóriában versenyző valamennyi csapat egy “fedél” alá kerül a jövőben annak a megállapodásnak a nyomán, amelyet a Formula E és a Donington Park Racing Circuit képviselői megkötöttek.

Ennek megfelelően Angliában lesz a széria központja, nevezetesen a híres Donington Parkban, ahol a nevezett csapatok tesztelésre is használhatják a híres pályát, írja az alternativenergia.hu. Hivatalosan ugyan csak a közelmúltban jelentették be a két fél közötti egyességet, de az új létesítmény építése már az év második napján megkezdődött. Mit nyújt majd a csapatoknak az egyedülállónak tekinthető központ? Széleskörű kiszolgálást: mind a tíz csapat kap irodákat, viszonteladói helyiségeket és nyilvánvaló módon a szereléshez szükséges garázsokat. A több mint 150 főt foglalkoztató Formula E saját csapata is az épületben fog dolgozni.

Tesztelés céljából is igénybe vehetik majd a pályát az istállók, így a közös “fedél” alatt próbálgathatják a Spark-Renault SRT-01E-t. A Western Paddock részen helyezkedik majd el központ, mindössze 100 méterre magától a pályától. Az építkezés alapkövetelménye a fenntarthatóság, ennek szem előtt tartása elsődleges. Ílymódon az épület eleget fog tenni a BREEM néven futó tanúsítvány “nagyon magas” fokozatának.

Alejandro Agag promóter kijelentette: “A Donington Parkban megvalósuló új létesítmények egy tökéletes központot biztosítanak a Formula E működtetéséhez. Számos helyszínt megnéztünk Európában, de a brit motorsportipart a legjobbként tartják számon a világon, így könnyű döntés volt hogy Angliában legyen a központ.” Agag kiemelte azt is, hogy a DHL központjának közelsége és a East Midlands Airport is kezükre játszott az elhatározásban, ugyanis így nagymértékben csökkenteni tudják a CO2 kibocsátást a szállítás során. Ha minden a tervek szerint halad, várhatóan április végén ér véget az építkezés és az első csapatok május elsején már költözhetnek is szálláshelyükre.

forrás: alternativenergia.hu

Zöld Közlekedés

Szupercsöndes drónt alkottak

Létrehozva:

|

Szerző:

Sokak számára zavaró a drónok búgása, egy amerikai vállalat ezt figyelembe véve hozott létre egy eszközt.

Sok szakértő véli úgy, hogy a drónok a jövőben komoly feladatokat kaphatnak mindennapi életünkben, részt vehetnek például a csomagok szállításában. Az ilyen típusú eszközök ellen szól ugyanakkor, hogy viszonylag zajosak, ami hosszú távon zavaró lehet. Mérnökök egy csoportja a közelmúltban csendes, teljesen elektromos, nulla kibocsátású drónt hozott létre – számol be az Interesting Engineering. Az eszközt a floridai tech startup, az Undefined Technologies készítette. A Silent Ventus nevű drón ionmeghajtással működik. „A Silent Ventus szemléletes példája azon szándékunknak, hogy fenntartható, progresszív és kevésbé zajos városi környezetet teremtsünk” – mondta Tomas Pribanic, a vállalat alapítója és vezérigazgatója. A drón közelebb viszi a céget végső céltermékének megvalósításához, és megmutatja a vállalat technológiájának kettős felhasználását.

Az eszköz egy olyan technológiai szabadalmat használ, melynek köszönhetően képes aktiválni a környező ionfelhőt. Ily módon jelentős iontolóerő keletkezik, meghajtva a gépet. A drón szinte zajtalanul képes mozogni. A szerkezet fejlesztése jó ideje tart már, a munka tavaly decemberben ért el egy fontos mérföldkövet. Az eszköz ekkor egy 2 percen és 30 másodpercen át tartó tesztrepülésen vett részt, a szakértők pedig kipróbálhatták teljesítményét, repülési dinamikáját, állóképességét és zajszintjét. A mérnökök arról számoltak be, hogy a szerkezet ötször tovább tudott a levegőben maradni, mint a korábbi prototípus, és 85 decibelnél is kisebb zajszintet hozott létre. Pribanic akkor azt mondta, hogy drónjuk egy lépéssel közelebb került a piaci bevezetéshez.


Az Undefined Technologies weboldala alapján az eszköz jelenlegi verziója innovatív fizikai megközelítésekre alapozva 70 decibelnél is halkabb hangot ad ki. Az Egyesült Államokban a lakó-, ipari és kereskedelmi zónákban a megengedett zajszint 50-70 decibel, ami azt jelenti, hogy ezeken a területeken az új szerkezetet tökéletesen lehetne használni. Összehasonlításképp: a mai drónok többsége 85-96 decibeles zajjal üzemel.

Tovább olvasom

Zöld Közlekedés

Elon Musk a lítiumbányászati beruházások növelését szorgalmazta

Létrehozva:

|

Szerző:

Elon Musk amerikai üzletember a lítiumbányászati beruházások növelését sürgette annak érdekében, hogy csökkentsék az elektromos járművekben használt fém kereslete és kínálata közötti szakadékot.

A Bloomberg által idézett Tesla cégvezető szerint az elektromos autók akkumulátorainak gyártásához szükséges lítium hiánya a “fő korlátozó tényező”, ami hátráltatja az elektromosautó-ipar fejlődését.
“Segítenünk kell a lítiumbányászatot. Mindenképpen bátorítanám azokat a vállalkozókat, akik megpróbálnak belépni a lítium üzletágba” -mondta Elon Musk. A londoni székhelyű Benchmark Mineral Intelligence ágazati információszolgáltató szerint a lítium globális árindexe 2021-ben 280 százalékos, 2022 első negyedévében pedig további 127 százalékos emelkedést mutatott. Ez növeli az elektromos járművek gyártóinak – köztük a Tesla – költségeit. Ezen túlmenően a lítiumgyártás kevés országban összpontosul, ami növeli a fémellátás megszakadásának kockázatát. Ausztrália és Chile adja a világtermelés 81 százalékát, 55 ezer tonnát, illetve 26 ezer tonnát.

Tovább olvasom

Zöld Közlekedés

Újrahasznosított halászhálókból és szolárpanelekből áll a leginkább környezetbarát autó

Létrehozva:

|

Szerző:

A dán-amerikai Fisker gyártó bekeményített, és legyártotta azt az autót, ami könnyen lehet, hogy a jelenleg piacon kapható legzöldebb autó a világon.

„Küldetésünk, hogy a világ leginnovatívabb és legfenntarthatóbb járműveit hozzuk létre, amelyek megfizethetőek is.  Minden a Fisker Oceannel kezdődik, ezzel teljes mértékben előrevetítjük a mindenki számára elérhető tiszta jövőt” – mondta az autó bemutatóján, Los Angelesben a Fisker vezető igazgatója, Henrik Fisker. A gyártó szerint az Ocean modelleket úgy tervezték, hogy a lehető legfenntarthatóbbak legyenek – de mit jelent ez a gyakorlatban? Az ötszemélyes autó teljesen vegán belsővel rendelkezik, újrahasznosított anyagok felhasználásával készült, többek között az összetevők listáján szerepel az újrahasznosított halászhálókból és ruhákból készült szőnyegek. A kerekek felújított gumiötvözetből készültek, újrahasznosított anyagú kerékburkolatokkal. Fisker szerint izgalmas, hogy újrahasznosított anyagokkal is minőségi terméket tudnak létrehozni – az autóra pedig tényleg jó ránézni is, ráadásul tényleg prémium kategóriásnak tűnik kívülről is, írta az alternativenergia.hu.

A kocsi természetesen elektromos, 80 kilowattórás (kWh) akkumulátorral működik, lítium-ion-foszfát (LFP) akkumulátorcellával. Az akksit a CATL, egy kínai akkumulátorgyártó szállítja, amely már üzletel a Teslával és a Volkswagennel – nem rossz a referenciája. Három modell közül választhat majd az, aki vásárlásra adja a fejét: ezek a Fisker Ocean Sport, Fisker Ocean Ultra és a Fisker Ocean Extreme. Mindegyik autó nagyon környezettudatos, de kategóriák szerint azért vannak bennük olyan extrák, amelyekkel érdemes foglalkozni.

A prémium, felsőkategóriás Ocean Extreme-et például egyedi napelemes tetővel, a FiskerSolarSky-jal alakították ki. A Fisker azt állítja, hogy ez ideális körülmények között évente körülbelül 3200 km további hatótávolságot tud biztosítani. A kocsit hivatalosan a jövő év novemberétől lehet majd megvásárolni, a tervezett ára valahol 33 150 euró és 60 822 euró között mozog, modelltől függően.

Tovább olvasom

Zöldtrend a Facebookon

Címkék

Ezeket olvassák