Zöld Közlekedés
Újabb részletek láttak napvilágot a Tesla Cybertruckról
Elon Musk 2019-ben rántotta le a leplet a futurisztikus Cybertruckról, azóta nem sok jó hírt hallani a termékről.
Elon Musk 2019-ben rántotta le a leplet a futurisztikus Cybertruckról, azóta nem sok jó hírt hallani a termékről – írta az Iflscience. Újabb nehézségbe ütközött a Tesla Cybertruck könnyű teherautójának megalkotása. A futurisztikus elektromos járműről 2019-ben rántotta le a leplet Elon Musk, akkor azt ígérték, a modell 39 990 dollárba fog kerülni. A Tesla vezérigazgatója a közelmúltban viszont arra utalt, a végső verzió specifikációi és ára nem illeszkedik majd a korábbi tervekhez. Musk a Tesla részvényeseinek 2022-es ülésén szólalt fel augusztusban. Mint elmondta, a gazdasági nehézségek a Cybertruckra is kihatnak, a pick-up specifikációi és ára pedig el fog térni az eredeti ígéretektől. Musk az eseményen kiemelte, a 2019-es bemutató óta sok idő telt el, a milliárdos szerint nincs mód a tapasztalható infláció, illetve a különböző nehézségek előrejelzésére.
A vállalkozó néhány homályos megjegyzésen kívül kevés részletet közölt a Cybertruck megjelenésével kapcsolatban. Úgy tűnik, a körülmények dacára igyekezett népszerűsíteni a teherautót. „Annyit mondhatok, a Cybertruck bitang egy termék lesz” – tette hozzá. Az akkumulátoros jármű papíron 3 másodperc alatt képes 0-ról 100 kilométer per órára gyorsulni. A modell dizájnja egészen szokatlan, szögletes, részben emiatt, részben Musk showmansége miatt a pick-up már bemutatásakor sokak érdeklődését felkeltette. A leleplezés nem sikerült tökéletesre, az Cybertruck elvileg „páncélüvegét” egy előben megtartott teszt során Franz von Holzhausennek, a Tesla fő tervezőjének sikerült is betörnie. Musk természetesen megpróbálta elviccelni a félresikerült bemutatót.
A futurisztikus jármű úgy vált pillanatok alatt népszerűvé, hogy még csak nem is került forgalomba, a Cybertrucknak máig egy kisebb rajongótábora is van. 2019 óta ugyanakkor nem sok újdonság derült ki a járműről. Eredetileg 2021 őszén akarták elkezdeni a gyártást, azóta pedig folyamatos a csúszás. A jelenlegi állás szerint 2023 tavasza tűnik tarthatónak, de könnyen elképzelhető, hogy a befektetői ülésen Musk már az újabb késés bejelentését készítette elő.
Zöld Közlekedés
Drágulás és modernizáció a használtautó-piacon: emelkedett az átlagár, fiatalodnak a modellek
Fiatalodik a magyar használtautó-kínálat, nő az elektromos és hibrid modellek aránya a piacon.
Töltse ki a napelem-kalkulátort, és tudja meg, mennyibe kerülhet Önnek! Ingyenes kalkulálás itt (x)
Fiatalodik a magyar használtautó-kínálat, nő az elektromos és hibrid modellek aránya a piacon – közölte a Használtautó.hu járműhirdetési portál csütörtökön az MTI-vel a KSH együttműködésében készített októberi adatok alapján. Az alternativenergia.hu kiemelte, hogy az októberi adatok a magyar használtautó-piac lassú szerkezetváltását jelzi. A kínálat fiatalodott, nőtt az alternatív hajtású modellek aránya, az árstruktúra is átalakult, csökkent az olcsóbb autók részesedése, és emelkedett a magasabb árkategóriák súlya. Részletezték, hogy a személygépkocsi-hirdetések 2025 októberében 37,8 százalékában tartoztak 2,5 millió forint alatti árkategóriába, 27,6 százalék 2,5 -5 millió forint közé, 22,1 százalék a 5-10 millió forintos sávba esett, míg 12,5 százalék 10 millió forint feletti áron szerepelt. Egy év alatt a legolcsóbb szegmens hozzávetőleg 4 százalékkal zsugorodott, miközben a 2,5-5 millió forint közötti kínálat kismértékben, az 5-10 milliós kategória pedig 2,5 százalékkal nőtt. A kínálati átlagár októberben 5,6 millió forintra nőtt a tavalyi 5,4 millió forinthoz képest, ami egyértelműen a drágább modellek térnyerését tükrözi – írták a közleményben. Hozzátették, a meghirdetett autók összetétele továbbra is a hagyományos hajtásláncok túlsúlyát mutatja, ugyanakkor egyre markánsabb az alternatív meghajtások térnyerése. A hirdetések közel fele, 54 500 darab benzinmeghajtású autó volt, a dízelek pedig 45 500 darabbal szerepeltek a kínálatban. A hibridek 4900, az elektromos autók 5600 hirdetéssel voltak jelen.
Éves összevetésben ez azt mutatja, hogy az elektromos autók kínálata 31,8 százalékkal bővült, a hibrideké 9,2 százalékkal emelkedett, míg a benzin és dízel meghajtású modellek száma lényegében stagnál. Felhívták a figyelmet arra, hogy a futásteljesítmények és az életkor közötti összefüggések továbbra is jól látszanak. A benzines autók átlagosan 155 ezer kilométert, a dízelek közel 220 ezret futottak, vagyis a dízel modellek átlagosan 41,9 százalékkal többet járták az utakat. A benzines autók átlagéletkora 13,7, a dízeleké 12,2 év volt, és míg a dízelek futásteljesítménye kis mértékben nőtt, a benzineseknél stagnálást mutattak az adatok. A statisztika alapján a benzines autók minden egyes évvel átlagosan 6,9 százalékot, a dízelek 7,9 százalékot, az elektromosok 7,7 százalékot, a hibridek 6,4 százalékot, az egyéb meghajtásúak pedig 6,2 százalékot veszítettek az értékükből. Minden megtett ezer kilométer további 0,2 százalékos árcsökkenést eredményezett.
A legdrágább kategóriát a hibrid autók jelentik, amelyek átlagára 2025 októberében 11,91 millió forint volt. Ez a tavalyi értékhez képest 1 százalékos csökkenés, ugyanakkor továbbra is ez a hajtástípus rendelkezik a legmagasabb kínálati árszinttel. Az elektromos autók átlagára 10,9 millió forintra mérséklődött, ami éves szinten 6,1 százalékos visszaesést mutat. A hagyományos hajtásláncok ennél jóval szerényebb árkülönbséggel szerepeltek: a benzines és dízel személygépkocsik ára közel azonos szinten mozgott, a dízelek átlagosan 5,6 százalékkal drágábbak voltak, mint a benzinesek – mutatták ki. Ismertették, hogy a legtöbb hirdetéssel októberben a Volkswagen (7400) szerepelt, amelyet a BMW (6300) követett. Mögöttük a Ford és az Opel közel azonos hirdetésszámmal (6000) osztozott a harmadik és negyedik helyen, majd a Mercedes-Benz (5600) és az Audi (4800) következett. A Toyota, a Škoda és a Renault (2900-3900) változatlanul a középmezőnyben maradtak, míg a lista végén a Kia (2500) állt. A márkák átlagéletkora is enyhe csökkenést mutatott, a Renault, Opel és Volkswagen modellek továbbra is a legidősebbek közé tartoztak, míg a Kia átlagosan 9,2 éves modelljei alkották a legfiatalabb kínálatot.
A kínálati árakban is jól kirajzolódnak a különbségek: a Mercedes-BMW-Audi prémium trió továbbra is jelentősen drágább, mint a hétköznapi márkák, amelyek közül a Kia, Toyota, Škoda és Volkswagen egy csoportot alkotott, a 4,7-5,2 millió forint árkategóriában. A Ford átlagára valamivel alacsonyabb volt, míg a Renault és az Opel modelljei 3 millió forint alatti átlagárral szerepeltek a kínálatban. A Használtautó.hu közleménye szerint a tíz legnépszerűbb modell között az Audi A6 bizonyult a legdrágábbnak 6,7 millió forintos átlagárral, míg a Suzuki Swift a legolcsóbb volt, 1,65 millió forintos átlaggal. A Kia Ceed volt a legfiatalabb modell 9 év körüli átlagéletkorral, míg a Suzuki Swift közel 17,3 évvel vezette az idősebbek listáját. Az árváltozások között a Suzuki Swift mutatta a legnagyobb, 13,8 százalékos éves drágulást. Életkor tekintetében a legtöbb modell fiatalodott, kivéve az Astra J-t, amelynél stagnálást regisztráltak. A Használtautó.hu és a KSH együttműködésében minden hónapban megjelenő statisztika célja, hogy átláthatóvá tegye a magyar használtautó-piac szerkezetét, és képet adjon a keresleti-kínálati trendek alakulásáról.
-
Zöld Energia5 nap telt el a létrehozás ótaHárom óra ingyen áram naponta – új energiaprogram indul
-
Zöldinfó5 nap telt el a létrehozás ótaTöbb mint 2000 önkormányzat csatlakozott az idei tűzifaprogramhoz
-
Zöld Energia3 nap telt el a létrehozás ótaHőszivattyú vagy kondenzációs kazán? Melyik a jobb választás a magyar KKV-knak?
-
Zöldinfó1 hét telt el a létrehozás ótaTartós túlkínálat alakulhat ki, miközben a kereslet növekedése lassul
-
Zöld Energia20 óra telt el a létrehozás ótaHároméves az energiaválság: a magyar lakosság jelentős része hőszivattyús fűtésre állt át
