Zöld Közlekedés
Vettel visszatér, de ezúttal szintetikus üzemanyaggal környezettudatosan nyomul majd a legendás autókkal
Sebastian Vettel egy angliai fesztiválon vezet majd, ahol a fenntarthatóság fontosságára is felhívja a figyelmet.
A négyszeres Forma-1-es világbajnok Sebastian Vettel lesz az idei angliai Goodwood Festival of Speed főszereplője – számol be a Formula1New. A visszavonult versenyző több legendás autót is vezet majd a rendezvényen.
Ez lesz a német első fellépése a fesztiválon 2012 óta, akkor a 2011-es Red Bull RB7-es versenyautót vezette egykori csapattársa, Mark Webber oldalán, a kocsival 2011-ben bajnoki címet szerzett. Idén a fesztivált júliusban 13-16. között tartják, Vettel szereplése valójában egy rendkívül jelentős esemény, mivel a 35 éves versenyző minden egyes futamán szintetikus üzemanyagot fog használni, amivel a környezetvédelem fontosságára hívja fel a figyelmet.
A szintetikus üzemanyagok használatával Vettel a motorsport fenntartható jövőjét próbálja előmozdítani. A korábbi pilóta évek óta hangoztatja a zöld megközelítés fontosságát, miközben környezetvédelmi aktivistaként is tevékenykedik.
Az egykori Aston Martin-, Ferrari- és Red Bull-sztárt rajongók ezrei buzdítják majd a fesztiválon. Vettel várhatóan a szenzációs 15 éves F1-es karrierjének autóit fogja irányítani, a kocsikkal négy világbajnoki címet és 53 futamgyőzelmet szerzett, ezzel jelenleg a harmadik helyen áll a Formula-1-győztesek örökranglistáján.
Emellett a német ex-versenyző saját gyűjteményéből is vezet majd néhány autót, köztük Ayrton Senna 1993-as McLaren MP4/8-asát, valamint Nigel Mansell Williams FW14B-jét. Vettelnek a motorsport fenntarthatóbbá tételére irányuló törekvésének tiszteletére a Goodwood bejelentette, hogy a fesztiválon az autók 20 százaléka hidrogénnel, elektromos energiával vagy szintetikus üzemanyaggal működik majd.
Az egykori F1-es pilóta minden bizonnyal izgatott, hogy ismét részt vesz a fesztiválon, miközben alig várja, hogy bemutathassa a fenntartható üzemanyag hatékonyságát. „Nagyszerű, hogy ennyi év után visszatérhetek Goodwoodba” – mondta Vettel, hozzátéve, alig várja, hogy beülhessen a legemlékezetesebb autói volánja mögé, amelyek fenntartható üzemanyaggal fognak futni az érintett hétvégén. „Szenvedélyes versenyző vagyok, és fontos számomra, hogy ma és a jövőben is élvezzük az ikonikus versenyautókat, de mindezt felelősségteljes módon tegyük” – emelte ki.

Zöld Közlekedés
Hatalmas akkumulátorgyár létesítését tervezi a Porsche
A Porsche, a Volkswagen konszern sportkocsikat gyártó leányvállalata jelentősen növelné kapacitását az elektromos autókban használatos akkumulátorok gyártásában.

A Porsche évi 10-20 gigawattóra áramtároló kapacitással rendelkező akkumulátorcellák előállítására alkalmas üzemberuházást tervez a következő években – jelentette be Lutz Meschke, a Porsche pénzügyi igazgatója szerdán a stuttgarti vállalat féléves eredménybeszámolója alkalmából tartott telefonos konferenciabeszélgetésen. A Porsche befektetőket is toboroz beruházási terve megvalósításához. “Egy 20 gigawattórás akkumulátorcella-üzem 2-3 milliárd eurós beruházást igényel” – mondta Meschke, hozzátéve, hogy a cég számára ez túl nagy pénzügyi terhet jelentene, ezért külső befektetőket is be kíván vonni.
A Porsche májusban teljes egészében átvette a korábban a Customcells vállalattal üzemeltetett Cellforce akkumulátorcellás közös vállalatot. A közös vállalat eredetileg 100 megawattóra kapacitást tervezett létesíteni egy Reutlingen és Kirchentellinsfurt közös ipari területén fekvő üzemben. A Porsche a nagyteljesítményű cellákkal kapcsolatos terveit a Volkswagen konszern akkumulátoros leányvállalatával, a Powerco-val együttműködésben valósítaná meg. A Cellforce és a Powerco együttműködése szinergikus előnyöket kínál – mutatott rá Meschke. Egyrészt a Powerco úgynevezett “egységcellát” tervez a konszern tömegmárkái számára kialakítani, másrészt a Volkswagen konszernnek részesedése van a svéd Northvolt akkumulátorgyártó vállalatban is, amellyel együtt nagyteljesítményű cellákat akarnak gyártani Észak-Svédországban. A Porsche akkumulátorcellákat gyártó üzemének a helyszínéről még nem született döntés – mondta Meschke. Megfogalmazása szerint ehhez “szépségversenyt” rendeznek majd európai országok, valamint az Egyesült Államok és Kanada bevonásával.