Kapcsolatfelvétel

Zöldinfó

Híd épülhet a Balaton fölé, kezdődik az építkezés!

2025 májusában megkezdődik egy 1500 méteres híd építése a Balatonon Tihany és Szántód között, amely 2026 nyarára készül el, kerékpárúttal, járdával és felnyitható szerkezettel.

Létrehozva:

|

Spóroljon a villanyszámláján! Kérje ingyenes napelemes rendszer kalkulációnkat itt! (x)

A Balatoni Hídépítők Egyesületének (BHE) kezdeményezésére született egy új kormányhatározat, amely szerint 2025. év májusában el kell kezdeni az 1500 méteres híd építését a Balaton fölé. 2026-es nyári szezon elejéig elkészül a Balatonra tervezett híd, a Tihany és Szántód között közlekedő komp helyére. A Balatoni Hídépítők Egyesületének (BHE) kezdeményezésére született egy új kormányhatározat, amely szerint 2025. év májusában el kell kezdeni az 1500 méteres hid építését a Balaton fölé. A híd két oldalán kerékpárút és járda is fog épülni kilátókkal, illetve a híd közepe felnyitható lesz mint a londoni Tower Bridge. „Nagy öröm számunkra, hogy megvalósulhat ez az óriás beruházás a Balatonon, ezzel is segítve a térségben élők munkába járásának feltételeit. Reményeim szerint a híd elkészülte után, Fonyód és Badacsony között is megvalósulhat egy hasonló híd. ” – nyilatkozta a CsodalatosBalaton.hu megkeresésére Kenesei Zánka, a BHE elnöke. Az érintett területek lakóit és a közvéleményt 2025. április 1-én értesítette az illetékes hatóság az építési munkálatok megkezdésének szükségességéről.

( a hír természetesen áprilisi tréfa)

 

Advertisement

 

Advertisement

Zöldinfó

Tavaszra indulhat a sorozatgyártás a CATL debreceni akkumulátorgyárában

A jövő év március-áprilisában kezdik a sorozatgyártást a CATL debreceni akkumulátorgyárában.

Létrehozva:

|

Szerző:

Töltse ki a napelem-kalkulátort, és tudja meg, mennyibe kerülhet Önnek! Ingyenes kalkulálás itt (x)

Jövőre, az engedélyektől függően várhatóan márciusban vagy áprilisban megkezdődik a sorozatgyártás a CATL debreceni akkumulátorgyárában – közölte a cég európai működésért felelős ügyvezető igazgatója Debrecenben. Matt Shen azt mondta, 2024-től elindult a modul összeszerelés Debrecenben, eddig már harmincezer elektromos autót ellátó modult gyártottak a helyi üzemükben. Célegyenesbe jutott a cellagyártás: folyamatosan zajlik a gyártósorok beszerelése, hogy mielőbb elkezdhessék a sorozatgyártást. Ennek érdekében a jelenlegi ezer fős dolgozói létszámot a jövő év első negyedében ezerötszázra növelik – írja az alternativenergia.hu. Matt Shen kitért arra is, hogy Európában egyre népszerűbbé válnak az elektromos autók: a kontinensen értékesített járművek 26 százaléka elektromos, ez az arány 29 százalék lehet az év végére. A 15 éve alapított kínai CATL globális piacvezetővé vált, kétszáz autógyártó van a partnereik között, a piaci részesedésük 37,9 százalék – ecsetelte.

Hozzátette: elkészült az európai piacra tervezett akkumulátoruk, amellyel egy töltéssel több mint 750 kilométert tehetnek meg az autók, és extrém hidegben is rövid a töltési idejük. Európában Németországban már működik a gyáruk, hamarosan indul a debreceni sorozatagyártás, és “fejlesztés alatt van” a harmadik gyáregységük Spanyolországban. Szilágyi Balázs közügyekért felelős vezető a sajtótájékoztatón jelezte: az idén harmadik változatban nyújtották be a debreceni gyár környezetvédelmi engedélyét. Ebben a korábbihoz képest 43 százalékkal csökkentették a kibocsátott anyagok teljes mennyiségét, harmadával csökkentették az ivóvízfelhasználás mennyiségét a gyártáshoz, és ugyancsak harmadával csökkentették a gyártás fajlagos energiaigényét – sorolta.

A szürkevíz felhasználásról elmondta: a tavasz folyamán készül el a telepük vezetékes csatlakozása a helyi vízművel. Addig felszíni vizet – a Tisza vizét, illetve esővizet – használnak, utána pedig a felszíni víz és a tisztított szennyvíz meghatározott arányú keverékét, a szürkevizet használják a gyártáshoz. Kérdésre válaszolva kiért a veszélyesnek tekintett N-metil-pirrolidon (NMP) mesterséges szerves vegyületre, amit oldószerként használnak az akkumulátorgyártásban. Azt mondta, az NMP határértékét jelentősen csökkentették, köbméterenként egy milligrammra. Kitta Alexandra toborzási vezető jelezte: folyamatosan toborozzák az új munkaerőt, a jelenleg foglalkozatott ezer fő kétharmada helyi munkavállaló, egyharmada külföldi. Az a céljuk, hogy minél több helyi munkaerőt alkalmazzanak, a dolgozók 80 százaléka fizikai, 20 százaléka szellemi dolgozó – tette hozzá megjegyezve, hogy stratégiai együttműködési megállapodásuk van a Debreceni Szakképzési Centrummal és a Debreceni Egyetemmel, de kiveszik a részüket a város kulturális életéből is.

Advertisement
Tovább olvasom

Ezeket olvassák