Kapcsolatfelvétel

Otthon

Matt Damon és a WC-bojkott

Létrehozva:

|

A bizarr kampányindító videó célja egészen egyszerű: tiszta vizet és higiéniát mindenkinek. Csak egy újabb feltűnősködő celeb vagy tényleg komolyan vehető a Water.org kampánya és kampányígérete?

A Water.org két szervezet összeolvadásával 2009-ben jött létre, Matt Damon Gary White-tal együtt alapította meg. Damon már korábban is foglalkozott a víz okozta globális problémákkal, most arra helyezik a hangsúlyt, hogy ne egy újabb, csak szlogenekkel operáló szervezet legyenek, hanem tényleges változást hozzanak, írja a vizpartifejlesztesek.blog.hu. Céljuk, hogy a vízzel kapcsolatos iparágakat változtassák meg, új finanszírozási modelleket (pl. a Nobel-békedíjas mikrohitelezés mintájára) és valódi partnerségeket alakítsanak ki. A nemrég indított kampányt Damonék kifejezetten viccesnek, könnyednek szánják, hiszen nem mást ígért meg, minthogy nem használ addig WC-t (mosdót), amíg nem jut mindenki tiszta vízhez és higiéniai szolgáltatásokhoz. A téma viszont sokkoló: minden 20. másodpercben meghal egy gyerek valamilyen vízzel kapcsolatos betegségben, a nők évente 200 millió órát töltenek azzal, hogy vizet szerezzenek, az USA lakosságának háromszorosa nem jut vízhez és több embernek van mobilja, mint WC-je. Ezt a videót több is követi majd a youtube-on, híres filmes és tv-s személyiségek bevonásával, kérdés, hogy ezt az ötletet is le kell-e húzni a WC-n, vagy működőképes és legalább figyelemfelkeltésre jó lesz.

forrás: vizpartifejlesztesek.blog.hu

Advertisement
Hozzászólás küldése

A hozzászólás írásához bejelentkezés szükséges Bejelentkezés

Hozzászólás

Otthon

Luxusnégyzetméterek Budán: akár 2 millió forint is lehet az ára

Az örökpanorámás, kulcsrakész budai villákat keresik a luxusingatlan-piacon.

Létrehozva:

|

Szerző:

Töltse ki a napelem-kalkulátort, és tudja meg, mennyibe kerülhet Önnek! Ingyenes kalkulálás itt (x)

A magyarországi luxusingatlan-piacon a prémium felszereltségű, örökpanorámás, kulcsrakész villák iránt van a legnagyobb kereslet, elsősorban a budai villanegyedekben, a belépési küszöb 300 millió forinttól indul, de az “igazi luxus” inkább az 1 milliárd forint feletti ingatlanoknál kezdődik – ismerteti az alternativenergia.hu. A kereslet elsősorban a budai I., II. és XII. kerületekre, valamint a XI. kerület Sas-hegyhez közeli részeire koncentrálódik, és egyre több új luxusingatlan épül a III. kerületben is, ám ezek értékesítése tovább tarthat. Vidéken elsősorban Pest vármegye dominál, de a Balaton térségéből Balatonfüred is megjelent. A Duna House által 2025-ben a legmagasabb ársávban értékesített lakóingatlanok adatai alapján a medián eladási ár 350 millió forint, az átlagos ár 431 millió forint, míg a csúcsár 1,8 milliárd forint volt, amely az utóbbi hónapok messze legnagyobb értékű lakóingatlan ügylete a Duna House-nál – közölték.

Ebben a szegmensben a medián négyzetméterár 1,6 millió forint négyzetméterenként, az ügyletek 41 százaléka 1,6 millió forint fölötti, 31 százaléka 2,0 millió forint fölötti négyzetméterenkénti áron zárult. Az ingatlantípusok megoszlása a házak felé billent (72 százalék), a lakások aránya 28 százalék volt. A tranzakciók 84 százaléka Budapesten, zajlott, ezen belül a II. kerület adta a forgalom 48 százalékát, majd a III. és XI. kerület 15-15 százalékkal következett, és az V. kerület 11 százalékkal, a XII. kerület 7 százalékkal. A piaci trendekről kifejtették: a luxus szegmensben a vevők nem szeretnek felújítani. Leginkább a 70-100 négyzetméteres nappalival, legalább öt hálószobával, külön vendégrésszel rendelkező okosházakat keresik, korszerű gépészeti és energiahatékony megoldásokkal, és ahol van legalább 3-4 garázs (nagyobb villáknál akár 6-8 kocsibeálló). Hozzátették: az egységes belső kialakítása – belsőépítészek és lakberendezők bevonásával – ebben a szegmensben felárat jelenthet. Az 1990-2000-es évek belső medencés, mediterrán stílusú “hodályházaira” ma alig van kereslet – jegyezték meg. Az elemzésből kiderült: a luxusingatlan-piacon a jól pozícionált, szépen fotózott, igényes ingatlanok jellemzően 2-4 hónap alatt kelnek el, míg a túlárazott vagy korszerűtlen házak akár évekig is a piacon maradhatnak.

Advertisement
Tovább olvasom

Zöldtrend a Facebookon

Címkék

Ezeket olvassák