Zöldinfó
Kutya és ember kapcsolata

Úgy tartja a mondás, hogy a kutya az ember legjobb barátja. Az is általánosan elfogadott tény, hogy a kutyák és a farkasok rokonok. De azt talán kevesen tudják, hogy a kutyák nem a farkasokból fejlődtek ki, hanem a két fajnak közös őse volt.
Ez az ősi egyed mára már kihalt, de ez a kapocs a szóban forgó vadállatok és háziállatok között. Csupán tucatnyi kutyafajról mondható el, hogy több ezer éves múltra vezethető vissza a megjelenésük. A ma regisztrált kutyafajták közül körülbelül 400-500 van, ezek viszonylag gyorsan, 100-150 év alatt fejlődtek ki az úgynevezett alapfajokból. A kutyák háziasítása 10 000 – 100 000 évvel ezelőtt kezdődhetett, és ez az elválás elsősorban viselkedésbeli volt. Az OzoneNetwork csütörtöki Egyenlítő című műsorának vendége Kubinyi Enikő etológus arról mesél, hogy az ipari forradalom előtt a kutyákat azért tartották, mert funkciójuk volt. A jóléttel viszont megjelent a kedvtelési kutyatartás. A műsor másik vendége Pongrácz Péter etológus szerint a kutyatartás szomorú eredménye a kutyakiállításra való tenyésztés. A szervezett kutyatenyésztés talán legrégebbi formája, melyben kizárólag a küllemi jegyek a meghatározók, a tenyésztés során is csak erre fókuszálnak, és nem veszik figyelembe az ebek egészségét.

Zöldinfó
Mesterséges intelligencia a rezsicsökkentés szolgálatában
Már több tízezren használják az MVM mesterséges intelligencia alapú rezsiasszisztensét.

Töltse ki a napelem-kalkulátort, és tudja meg, mennyibe kerülhet az Ön rendszere! Ingyenes kalkulálás itt (x)
Alig több mint egy hónapja indult el és már több tízezren használják az MVM Csoport új, mesterséges intelligencia alapú ügyféltámogató megoldását, az úgynevezett REZSIŐR az ügyfeleknek segít a rezsicsökkentéssel, valamint az áram- és földgázszámlákkal összefüggő kérdésekben – közölte az MVM az MTI-vel. Az alternativenergia.hu kiemelte, hogy a REZSIŐR nem helyettesíti, hanem kiegészíti a személyes és online ügyintézést, mivel kifejezetten az energiafogyasztással, számlázással kapcsolatos kérdésekben nyújt támogatást. Jelezték ugyanakkor, hogy a REZSIŐR nemcsak tájékoztat, hanem felkészíti az ügyfeleket az ügyintézésre, például megmutatja, milyen dokumentumokra lehet szükség, így kevesebb időt és energiát vesz igénybe az ügyintézés. A közlemény szerint a próbaidőszak során szerzett tapasztalatok és a növekvő felhasználói szám visszaigazolja, hogy a digitális asszisztens – amelyet a YoloAI fejlesztett, az MVM számlázási rendszerére és a rezsicsökkentés szabályaira szabva – valódi segítséget nyújt az energiaszolgáltatással összefüggő ügyintézéshez.
Fontos, hogy a REZSIŐR-ön keresztül nem lehet adatokat módosítani, diktálni vagy névátírást kezdeményezni, erre továbbra is az MVM online ügyfélszolgálata és az MVM Next applikáció áll rendelkezésre, a mesterséges intelligencia alapú ügyféltámogató megoldás azt azonban megmutatja, hol és hogyan lehet ezeket a lépéseket a leggyorsabban megtenni. A szolgáltatás az mvmnext.hu/rezsior oldalon, a számlaborítékokon található QR-kód és az e-számla-értesítőkben elhelyezett link segítségével is hozzáférhető – olvasható az MVM Csoport közleményében.
-
Zöldinfó4 nap telt el a létrehozás óta
Életveszély és milliós károk: barnamedvék uralják a közép-erdélyi térséget
-
Zöldinfó1 nap telt el a létrehozás óta
Így verik át az MVM ügyfeleit hamis számlákkal és fenyegető levelekkel
-
Zöldinfó4 nap telt el a létrehozás óta
Aranysakálok jelzik a környezet mikotoxinszennyezését a dél-magyarországi térségben
-
Zöldinfó1 nap telt el a létrehozás óta
Egyszerű ügyintézéssel kínál korszerű klímát az MVM
-
Zöldinfó6 nap telt el a létrehozás óta
A hálózattól az otthonig: a Swatten új szintre emeli az energiatárolást
A hozzászólás írásához bejelentkezés szükséges Bejelentkezés