Kapcsolatfelvétel

Zöld Közlekedés

Bizarr plug-in hibrid 1979-ből (videó)

Létrehozva:

|

A rotációs kapák és fűnyírók motorjairól ismert Briggs & Stratton mérnökei már 35 évvel ezelőtt eljátszottak a hálózatról is tölthető hibrid autó gondolatával.

A Briggs & Stratton koncepciója komoly problémákra igyekezett választ adni. Ekkor már a világ nagyvárosaiban egyre nagyobb gondot jelentett a növekvő szmog, illetve az 1973-as első olajválság is figyelmeztető jel volt sokak számára. A montreali Marathon Electric Vehiclessel közösen készített prototípus egy első generációs Volkswagen Scirocco ajtóit és szélvédőjét kapta, de ezen kívül minden alkatrésze egyedi készítésű volt.

Briggs & Stratton Gasoline-Electric Hybrid ConceptAz autó különleges kinézetét a közel 500 kilós ólom-savas akkumulátornak köszönheti, amelyet a hátsó tengelyek felett helyeztek el. A masszív akkucsomag cipelését ugyanis jobb volt inkább négy hátsó kerékre bízni. A karosszéria tűzálló, üvegszál erősítésű műanyagból készült, így sikerült a jármű tömegét 1,451 kg-ra mérsékelni. Párhuzamos hibridként képes volt vagy csak a 18 lóerős, 700 köbcentis léghűtéses, kéthengeres benzinmotorral, a 8 lóerős Baldor villanymotorral, vagy a kettő kombinációjával haladni. Végsebessége megközelítette a 90 km/h-t. Regeneratív fékezésre és menet közbeni akkumulátor töltésre azonban nem volt lehetőség.

Fogyasztása a B&S szerint kizárólag benzinnel valahol 4,5-9,5 liter között volt 100 kilométerenként, hibrid módban pedig 2,77 l/100 km jött ki. Kizárólag elektromos üzemben 50-100 km-t tudott megtenni, az akkuk teljes feltöltése 6-8 órát vett igénybe.

Advertisement

Briggs & Stratton benzin-elektromos hibrid koncepcio autóA sebesség szabályzását a mai félvezető-alapú vezérlőkkel ellentétben relékkel oldották meg. Ezek kattogása elég érdekes hangulatot kölcsönzött az autónak.

forrás: energiaoldal.hu

Advertisement
Hozzászólás küldése

A hozzászólás írásához bejelentkezés szükséges Bejelentkezés

Hozzászólás

Zöld Közlekedés

A plug-in hibridek is egyre népszerűbbek

Jövőre már 116 millió elektromos jármű közlekedik világszerte.

Létrehozva:

|

Szerző:

Töltse ki a napelem-kalkulátort, és tudja meg, mennyibe kerülhet Önnek! Ingyenes kalkulálás itt (x)

Mintegy 116 millió elektromos jármű (EV) – személy- és teherautó, busz és furgon – közlekedik a világ útjain – áll a Gartner amerikai technológiai piackutató cég honlapjára felkerült jelentésben. A Jonathan Davenport, a Gartner vezető elemzője szerint annak ellenére, hogy az Egyesült Államok kormánya vámokat vetett ki az autóimportra, és számos kormány törölte az elektromos járművek vásárlására vonatkozó támogatásokat és ösztönzőket, a világ útjain közlekedő elektromos járművek száma mintegy 30 százalékkal nő jövőre az idei 89,6 millióról – írja az alternativenergia.hu.

A szakértő azzal számol, hogy a plug-in hibridek (PHEV) száma 32 százalékkal, 39,8 millióra emelkedik 2026-ban, mivel a vásárlók fontosnak tartják, hogy szükség esetén van egy tartalék benzinmotorjuk. Az akkumulátoros járművek (BEV) továbbra is az elektromos járművek nagyobbik részét adják jövőre, számuk az idei 59,5 millióról jövőre 76,3 millióra emelkedik.

Advertisement
Tovább olvasom

Zöldtrend a Facebookon

Címkék

Ezeket olvassák