Kapcsolatfelvétel

Zöldinfó

DiCaprio bort iszik és vizet prédikál?

Létrehozva:

|

Az ENSZ Közgyűlésén tartott beszédében a klímapolitika mellett szállt síkra, ugyanakkor magánemberként luxuséletvitel jellemzi és magánrepülőgépeken utazik évente akár két tucatszor is.

“Vagy történelmet csinálsz, vagy gonosznak kiált ki a történelem”, mondta az ENSZ Klímacsúcsán tartott nyitóbeszédében a 39 éves Oscar-jelölt sztár. Az eseményhez még a szakállát is óriásira növesztette, hogy ilyen törzsfőnökszerű imázzsal vonuljon be a történelemkönyvek lapjaira.

Csak éppen a tettei nincsenek szinkronban a szónoklatával. Toyota Priust és 100 000 dolláros Fisker elektromos autót vezet ugyan – biciklizni is gyakran szokott – , s New Yorkban “ökobarát” lakása van, de emellett óriási villák vannak a tulajdonában, magánrepülőgépen furikázik és egy olajmilliárdostól béreli a világ ötödik legnagyobb jachtját, állítja a Daily Mail brit bulvárlap. Idén például kétszer járt Franciaországban vakációzni, de megfordult New Yorkban, Brazíliában (a futball-világbajnokságot nézni), Londonban és Tokióban is (utóbbi kettő a Wall Street farkasa promóciós turnéjának állomásai voltak). 2014-ben eddig 20 utat tett világszerte.

A VB-t nyaralással is összekötötte Leo barátunk, s az Egyesült Arab Emírségekben működő Mansour bin Zayed Al Nahyan olajkrőzustól bérelt 146,9 méter hosszú jachtot, a Topázt, mely a világ ötödik legnagyobb jacthjának számít.

A napilap szerint ha DiCaprio hagyományos repülőjáratokon közlekedne – mint minden földi halandó – , akkor is 40 millió tonna üvegházgáz kibocsátásához asszisztált volna (hozzátehetjük: ez azonban megoszlana az utasok között, tehát ennek egy kis hányadáért lenne DiCaprio személy szerint felelős).

A PJTV riportere, Michelle Fields megszólította DiCapriót a New York-ban rendezett Klíma Felvonuláson, ahogy egy transzparenst cipelt másokkal együtt. DiCaprio komoly arccal elregélte a kamerának, hogy új politikai attitűdre van szükség, de amikor a második kérdés az életmódját firtatta, a tömegből néhány másodpercen belül odafurakodott egy férfi és arrébb nyomta az újságírót. Lehetséges, hogy nem a rendezők egyike volt, hanem DiCaprio stábjának beépített embere. A színész persze nem kurjantott a riporter után, hogy válaszoljon. Némán haladt tovább a tüntető tömeggel.

Advertisement

A felvonuláson mintegy 400 000 ember vett részt hathatós klímapolitikát sürgetve.

Talán önmaga felmentéseként is értelmezhető ENSZ-béli beszédének mondata: “A probléma jóval nagyobbra nőtt, mint az egyén döntései.”

A sztár kettős mércéje, illetve képmutatónak ítélhető viselkedése már korábban is feltűnt a sajtónak, amikor 2007-ben a Cannesi Filmfesztiválon mutatta be Az utolsó óra című filmet az éghajlatváltozásról és a média azt firtatta, vajon hagyományos utasszállító géppel, vagy magánrepülővel érkezett-e a francia Riviérára.

EZT MONDTA LEO
(Az ENSZ-székházban elhangzott beszéd rövidített változata)
“Az amerikai hadsereg csendes-óceáni parancsnoka, Samuel Locklear admirális nemrég azt mondta, hogy az éghajlatváltozást tartja a legnagyobb biztonsági veszélynek.”
“Ez már nem arról szól, hogy azt mondjuk az embereknek, cseréljék ki a villanykörtéiket vagy vásároljanak hibridautót. Ez a katasztrófa túlnőtt az egyén döntésein. Ez már az iparágakról, a kormányokról szól, melyeknek határozott, nagy léptékű döntéseket kell hozniuk. Be kell áraznunk a karbon-kibocsátást és el kell törölnünk a szén-, a gáz- és az üzemanyagárak állami támogatásait. Véget kell vetnünk annak, hogy az ipari szereplők a szabadpiac nevében ingyen szennyezhessenek. Nem érdemlik meg az adónkat, a szigorúságunk járna nekik inkább.”
“A kutatások azt mutatják, hogy 2050-re a teljes mértékben tiszta, megújuló energiák láthatnák el energiaigényünk 100 %-át, mindezt a meglévő technológiákkal. A válság megoldása nem politikai kérdés. Morális kötelességünk. Nyilvánvalóan óriási kötelezettség. Csak egy bolygónk van. Közös otthonunk felesleges pusztításáért az emberiségnek elszámoltathatóvá kell válnia, tömeges, kollektív szinten. Én színészkedek a megélhetésemért. Önök nem. Az emberek hallatták a hangjukat. Kérem, hogy bátran nézzenek ezzel szembe. És őszintén. Köszönöm.”

forrás: piacesprofit.hu

Advertisement
2 hozzászólás

2 Comments

  1. Padma

    2014-10-20 at 15:05

    Jobb lenne inkább a pozitívat látni benne, hogy egy híresség így felemeli a szavát a környezetrombolás ellen. Amit eddig meg bírt tenni az ügy érdekében, megtette. Bízzuk rá, mikor fejlődik tovább, mikor tesz még nagyobb lépéseket. Nem álszent ettől. Jó lenne megtanulni örülni a jónak a világban, és nem mindent és mindenkit folyton szétkritizálni. Na, EZ AZ, ami ellenszenves.

  2. Dávid

    2015-01-12 at 08:45

    A cikk íróját nagyon gyötri az irigység. Sajnálom őt, rossz lehet így élni.
    DiCaprio mindannyiunk példaképe lehet, hiszen egy híres ember szava mindig több emberre van hatással.

A hozzászólás írásához bejelentkezés szükséges Bejelentkezés

Hozzászólás

Zöldinfó

Fenntarthatóság a pályán és azon kívül: Az Ausztrál Open hivatalos partnere lett a Waterdrop

A waterdrop a világ egyik legnevesebb teniszversenyével és a „Summer of Tennis” eseménysorozattal való együttműködés révén bizonyítja elkötelezettségét a teniszsport iránt, és bemutatja exkluzív Player kulacsát.

Létrehozva:

|

Szerző:

Az ausztriai waterdrop vállalat többéves partnerséget jelentett be az Ausztrál Opennel. Az eseménysorozat Hivatalos Kulacs Partnereként a vállalat újrahasználható rozsdamentes acélkulacsokat biztosít a játékosoknak, a csapataiknak és a Grand Slam torna alkalmazottainak, ezzel fontos lépést téve a fenntartható folyadékfogyasztásért folytatott küzdelemben. Januárban minden szem Melbourne-re szegeződik, amikor az Ausztrál Open, az év első Grand Slam tornájaként elindítja a teniszévet. A bécsi székhelyű Microdrink italkocka- és italkiegészítő-gyártó márka, a waterdrop ezúttal a torna Hivatalos Kulacs Partnereként vesz részt az eseményen. A játékosoknak és a személyzetnek biztosított kulacsok mellett a waterdrop a különböző helyszíneken a szurkolók számára is lehetővé teszi a személyre szabott kulacsok beszerzését, a legújabb Microdrink italkockák megkóstolását, illetve számos programmal is készül, például közönségtalálkozók szervezésével a waterdrop nagykövetekkel.

2025. január 12. és 26. között az Ausztrál Open nemcsak a kiemelkedő sportteljesítmények színtere lesz, hanem a fenntarthatóságra is összpontosít, mivel a waterdrop újrahasználható rozsdamentes acélkulacsai jelentős mennyiségű egyszer használatos műanyag palackot váltanak ki. A fenntartható folyadékfogyasztás köztudatba emelésének és gyakorlatának megerősítése érdekében a waterdrop a „Summer of Tennis” eseménysorozattal is együttműködik, köztük a perthi és sydney-i United Cuppal, a Brisbane International, Canberra International, Adelaide International és Hobart International tornákkal. 2024-ben az Austral Open 99%-os csökkenést ért el az egyszer használatos műanyag palackok használatában a versenyzők által használt területeken, ahol több mint 5600 liter vizet (1452 gallon) töltöttek fel fenntartható módon a waterdrop Player Kulacsok segítségével. Közvetlenül a pályán közel 800 játékosnak volt lehetősége újratölteni a kulacsát kiváló minőségű szűrt melbourne-i csapvízzel. Emellett a helyszínen több mint 280 vízadagolót helyeztek ki, így minden látogató éjjel-nappal ingyenesen hozzáférhetett az ivóvízhez.

„Amikor 2016-ban megalapítottuk a waterdrop-ot, soha nem álmodtunk arról, hogy egy nap partnerséget köthetünk a világ egyik legnagyobb teniszeseményével. Az Austral Open kultikus státuszt foglal el a sportolók és a rajongók szívében, hiszen nemcsak a legmagasabb szintű teniszt testesíti meg, hanem egy nagyon különleges légkört is biztosít, amely méltó a »Happy Slam« becenévre. Rendkívül megtisztelő, hogy csatlakozhatunk ehhez a rangos eseményhez, és a tenisz világában is kulacsról kulacsra haladva hozzájárulhatunk a fenntarthatósághoz” – nyilatkozta Martin Murray, a waterdrop alapítója és vezérigazgatója.

„Izgatottan várjuk a waterdrop márkával való együttműködést, amely mind a fenntarthatóság iránti elkötelezettsége, mind pedig a magas minőségű termékei miatt nagyszerűen illeszkedik az Austral Open és a »Summer of Tennis« világába. A meglévő erős alapokra építve izgatottan várjuk, hogy a szélesebb körű klímamentő stratégiánk részeként milyen pozitív hatást érhetünk el együtt a következő években” – fejtette ki Cedric Cornelis, a Tennis Australia kereskedelmi igazgatója. „Az Austral Open a waterdrop együttműködésével volt az első olyan Grand Slam, amely a pályára kihelyezett újratöltő pontokkal lehetővé tette a játékosok számára, hogy a helyi csapvizet használják, ezzel jelentős mértékben csökkentve az egyszer használatos műanyagok mennyiségét. Több száz vízállomás áll rendelkezésre a versenyzők által használt területeken – például az edzőtermekben és társalgókban, valamint a torna teljes helyszínén –, amelyekből kiváló minőségű melbourne-i ivóvizet biztosítunk a tornaszemélyzet és a rajongók számára is, és bátorítjuk őket, hogy hozzanak magukkal újratölthető palackokat.”

A hidratálás jövője a teniszben

Advertisement

„Drink More Water” – a waterdrop a vízfogyasztás növelését a mindennapi életben és az élsportban egyaránt küldetésének tekinti. Az ausztriai hidratációs vállalat régóta jelen van a tenisz világában. 2023-ban a teniszlegenda, Novak Djokovic befektetőként és márkanagykövetként csatlakozott a vállalathoz. A Microdrink-gyártóhoz további hat versenyző csatlakozott befektetőként: Elina Svitolina, Taylor Fritz, Andrey Rublev, Hubert Hurkacz, Sebastian Korda és Cameron Norrie személyében. A hidratálás kulcsfontosságú a teniszben, hiszen közvetlen hatással van a játékosok koncentrációjára, állóképességére és teljesítményére. A waterdrop elkötelezett a sportág iránt, és sportolókkal és szervezetekkel együttműködve népszerűsíti a fenntartható folyadékfogyasztás gyakorlatát. Idén az ATP „Hydration and Gold Partnereként” a waterdrop kulcsszerepet játszott abban, hogy a Stuttgartban megrendezett ATP Boss Open lett az első ATP-torna, amely teljesen mentessé vált az egyszer használatos műanyag palackoktól a játékosok és a rajongók által elfoglalt területeken egyaránt. Az együttműködés keretében a waterdrop újrahasználható kulaccsal támogatja az ATP legjobb 200 játékosának optimális folyadékpótlását, miközben a fenntarthatóságot is népszerűsíti.

A vállalat elkötelezettsége globális szinten is megmutatkozik, hiszen olyan nemzetközi eseményeken is képviselteti magát, mint például a hamburgi, rotterdami és washingtoni ATP-tornák, amelyek mind a tenisz fenntarthatóságáért tett pozitív környezeti változást hirdetik. 2024-ben a vállalkozás bemutató partnere volt az „ATP Mallorca Championships presented by waterdrop” tornának is. De ez még nem minden: hidratációs partnerként a cég támogatja a Rafa Nadal Akadémiát, valamint a Patrick Mouratoglou által vezetett Mouratoglou Akadémiát is.

Igyál úgy, mint egy bajnok: Exkluzív AO Player Kulacs

A Grand Slam torna a legmagasabb szintű koncentrációt és atlétikai teljesítményt követeli meg a játékosoktól. Minden részletnek tökéletesnek kell lennie, beleértve a felszerelést és a felkészülést is. Ilyen helyzetekben a megfelelő hidratálás is elengedhetetlen. A waterdrop „All-Purpose” palackjai tökéletesen alkalmasak mindezek támogatására. A kifejezetten az AO 2025-re tervezett kulacs az ikonikus teniszpálya kék színét viseli, és 1 literes/34 unciás kapacitással rendelkezik. A duplafalú rozsdamentes acélkulacs akár 24 órán keresztül hűvösen tartja a vizet még az ausztráliai napsütésben is, így biztosítva a hűsítő felfrissülést.

A Official Player Kulacs hagyományos szájnyílással rendelkező kupakkal elérhető, amely gyors és kényelmes folyadékpótlást biztosít, de kompatibilis az All-Purpose kollekció más kupakjaival, így szívószálas, kiszélesített szájrésszel ellátott és sportkupak is elérhető hozzá. Emellett ez a waterdrop® kulacs egy új praktikus tulajdonsággal is rendelkezik: egy skála került a belsejébe, amely segítségével pontosan követhetjük az elfogyasztott folyadékmennyiséget.

Advertisement

Ez a sportos és stílusos kulacs nemcsak a pályán gondoskodik a játékosok hidratálásáról, hiszen a nézők az Austral Open helyszínén is megvásárolhatják, október közepétől pedig előrendelhető lesz az AO Ticket Store-ban. A palackok november közepétől lesznek elérhetőek az AO Shopban és a waterdrop webáruházában Ausztráliában és Új-Zélandon, világszerte pedig 2025 januárjától.

Tovább olvasom

Zöldtrend a Facebookon

Címkék

Ezeket olvassák

© 2022 zoldtrend.hu | Minden jog fenntartva!