Zöld Közlekedés
A mai kisgyerekek gokartja – videóval
A Broon F8 egy egyszemélyes elektromos sportautó gyerekeknek. Épp olyan, mint a 20-30 évvel ezelőtti akkumulátoros négykerekűek, csak ennek állítható a futóműve, valamint beépített tablettel lehet vezérelni és nagyjából 250 ezer forint az ára.
Sok kisgyereknek volt álma 20-25 évvel ezelőtt legalább egy lábbal hajtós mini gokart, nem beszélve az akkumulátoros, teljesen műanyag és rosszul kidolgozott apró távirányítható terepjáróról, amivel ha megjelenünk cimboráink előtt, mi lettünk volna a lakótelep királyai.
Aztán ez az egész kölyköknek szánt autógyártási hullám valahogy alább hagyott a 2000-es évekre, mígnem a Henes bemutatta a Broon F8 prototípusát. Egy olyan kisautót, mely sportos kinézettel és modern felszereléssel bír, akár a mai igazi verdák, csak ez egyetlen gyereksofőrre méretezve.
A Broon F8 sok olyan dolgot tud, ami még egy rendes négykerekűnél is ritkaság. Például teljesen független felfüggesztés, állítható vezetési módok, távvezérelhető kormányzás, tisztán elektromos meghajtás, 7 collos érintőképernyő Android operációs rendszerrel – amely vezérli a szórakoztató elektronikát és az egész járművet – illetve jó oldaltartású sportülés.
A beépített bluetooth jelen esetben nem a kihangosítás végett szerepel a felszereltségi listán, hanem a szülői távirányítás lehetőségeként, ha nem akarnánk, hogy csemeténk meglógjon előlünk és veszélybe kerülhessen. Bár a miniautó egyelőre csak a videón látható prototípusként létezik, megfelelő érdeklődés esetén hamar sorozatgyártásba kerülhet 900-1000 dolláros, azaz mintegy 250 ezer forintos árcédulával.
forrás: autoblog.hu
Zöld Közlekedés
Fenntartható gokartsport felé: innovatív hajtásrendszert mutatott be a Széchenyi Egyetem
Elektromos gokarthoz fejlesztett intelligens hajtásláncot a Széchenyi István Egyetem kutatói által alapított cég.
Töltse ki a napelem-kalkulátort, és tudja meg, mennyibe kerülhet Önnek! Ingyenes kalkulálás itt (x)
Intelligens, többcélú elektromos hajtásláncot és akkumulátormenedzsment-rendszert fejlesztett ki gokartokhoz a győri Széchenyi István Egyetemen, az intézmény kutatói által alapított Quatic Technologies Kft – írja az alternativenergia.hu. A 2021-1.1.4-GYORSÍTÓSÁV-2022-00002 azonosítószámú innovációs projekt a Nemzeti Kutatási, Fejlesztési és Innovációs Alap támogatásával valósult meg 2023 februárjától idén júliusig. A vállalkozás 148,74 millió forint vissza nem térítendő támogatást nyert el, míg a teljes költség 214,31 millió forintot tett ki. A projekt keretében két összeszerelt prototípus- és nyolc előszériás hajtásrendszer készült el. A kutatók kiemelt figyelmet fordítottak az energiahatékonyságra, valamint a biztonságos és felhasználóbarát üzemeltetésre. A saját fejlesztésű akkumulátormenedzsment-rendszer precíz töltöttségbecslést és optimális energiafelhasználást biztosít. A hajtáslánc komponensei laboratóriumi és valós környezetben, intenzív teszteléseken estek át, amelyek során változatos üzemi körülmények között ellenőrizték a megbízhatóságot. A létrehozott diagnosztikai rendszer révén könnyen meghatározható a komponensek karbantartási igénye, de segítséget nyújt az élettartam-előrejelzésben is.
A megvalósításban összesen 13 kutató és fejlesztő vett részt. Az elért eredményeket több hazai fórumon és egy tudományos publikációban mutatták be. Az új technológia nemcsak a gokartsportban alkalmazható, hanem elektromos kerékpárok, rollerek, városi mopedautók vagy akár kishajók hajtásrendszereiként is széles körben hasznosítható kisebb adaptációval. A Quatic Technologies Kft. célja, hogy mindezzel hozzájáruljon a gokartsport fenntarthatóvá tételéhez, valamint versenyképes, környezetbarát alternatívát biztosítson a piaci szereplők számára.
-
Zöld Energia5 nap telt el a létrehozás ótaHőszivattyú vagy kondenzációs kazán? Melyik a jobb választás a magyar KKV-knak?
-
Zöld Energia1 hét telt el a létrehozás ótaHárom óra ingyen áram naponta – új energiaprogram indul
-
Zöldinfó1 hét telt el a létrehozás ótaTöbb mint 2000 önkormányzat csatlakozott az idei tűzifaprogramhoz
-
Zöld Energia3 nap telt el a létrehozás ótaHároméves az energiaválság: a magyar lakosság jelentős része hőszivattyús fűtésre állt át
-
Zöldinfó1 hét telt el a létrehozás ótaTartós túlkínálat alakulhat ki, miközben a kereslet növekedése lassul

A hozzászólás írásához bejelentkezés szükséges Bejelentkezés