Zöld Közlekedés
Versenyautó, egy kicsit másképp

A kora tavaszi napsütés finoman melegíti a BME repedezett aszfaltját. Diákok sietnek az ódon épületek között a dolgukra, csak egy kis csapat szöszmötöl a tér közepén.
Autókat készítenek fel, mert gyorsulási verseny következik, de nem akármilyen. Ezeknek a gépeknek csak három kereke van, azokból is csupán egy hajtott. Cserébe nem égetnek sem fosszilis energiahordozót, sem ampert, a légnyomás repíti őket, de nem tréfadolog ez, akár ötvennel is mennek. Az autó-motoros Dombóvári Mihály ül a régi kocsiban, én az újban, amely vagy harminc kilóval könnyebb. A kezemben érzem a győzelmet…
Miután beszámolnak a rajthoz, lenyomom a gázpedált – ami itt inkább légpedál –, néhány pillanatig majd’ 200 newtonméter lök hátba, de ellenfelem elhúz, és jó 6-8 métert ver rám a célvonalig. Az igazsághoz persze hozzá tartozik, hogy ő a Műegyetem csapatának tavalyi autójával ment, amely hiába nehezebb, sokkal bejáratottabb konstrukció. Az idei versenyautóra például még a fékek is csak aznap kerültek fel.
Gőzerővel készülnek a srácok, hiszen május nyolcadikán és kilencedikén Egerben kell bizonyítaniuk. Azért ott, mert az egész VIII. Nemzetközi Aventics Pneumobil Versenyt szervező Aventics hazai gyártóegysége és központja is a Heves megyei városban található. Szerencsére a csapat az előző generációs gépet is kihozta, így jól megfigyelhető a fejlődés. Az idei futamra szánt modell sokkal összeszedettebb, profibb benyomást kelt, bár a működési elve ugyanaz.
A teljes cikk itt olvasható.

Zöld Közlekedés
Zöldforradalom a magyar utakon: elektromos autók özönlenek a cégekhez
Hétezer cég kért támogatást járműflottája zöldítéséhez – közölte az Energiaügyi Minisztérium (EM) a Facebook-oldalán.

Töltse ki a napelem-kalkulátort, és tudja meg, mennyibe kerülhet az Ön rendszere! Ingyenes kalkulálás itt (x)
A bejegyzésben azt írták, meghaladta a hétezret a vállalati e-autó programban beérkezett igénylések száma – írja az alternativenergia.hu. A pályázók mintegy felének már ki is fizették a 30 milliárd forintos keretösszeg több mint felét – tették hozzá. A kormányzati ösztönzésnek köszönhetően 8000 tiszta és csendes gépkocsival, köztük 1700 kisteherautóval bővült a hazai klímabarát állomány – tudatta a minisztérium. A posztban felhívták a figyelmet arra, hogy a kizárólag elektromos hajtású járművekből május végére már több mint 82 ezer állt forgalomba Magyarországon, ami az évtized elejéhez képest tízszeres gyarapodást jelent. Azt írták, a gazdasági társaságok decemberig igényelhetnek még járművenként akár 4 millió forintot környezetkímélő gépkocsik megvásárlásához.
-
Zöld Energia1 nap telt el a létrehozás óta
Pályázat indul energiatárolókra és napelemekre, részletek!
-
Zöld Energia1 hét telt el a létrehozás óta
Minden lakóházat érint az EU napelem szabályozása
-
Zöld Energia6 nap telt el a létrehozás óta
Megérkezett a hiányzó láncszem a fenntartható napelemes értékláncban
-
Otthon7 nap telt el a létrehozás óta
A könnyűszerkezetesek gyorsaságával épült a betontechnológiás mintaház
-
Zöldinfó1 hét telt el a létrehozás óta
A Balaton már nem ugyanaz a tó – melegszik, algásodik, és szúrós hínárok lepik el
A hozzászólás írásához bejelentkezés szükséges Bejelentkezés