Zöld Közlekedés
Versenyautó, egy kicsit másképp

A kora tavaszi napsütés finoman melegíti a BME repedezett aszfaltját. Diákok sietnek az ódon épületek között a dolgukra, csak egy kis csapat szöszmötöl a tér közepén.
Autókat készítenek fel, mert gyorsulási verseny következik, de nem akármilyen. Ezeknek a gépeknek csak három kereke van, azokból is csupán egy hajtott. Cserébe nem égetnek sem fosszilis energiahordozót, sem ampert, a légnyomás repíti őket, de nem tréfadolog ez, akár ötvennel is mennek. Az autó-motoros Dombóvári Mihály ül a régi kocsiban, én az újban, amely vagy harminc kilóval könnyebb. A kezemben érzem a győzelmet…
Miután beszámolnak a rajthoz, lenyomom a gázpedált – ami itt inkább légpedál –, néhány pillanatig majd’ 200 newtonméter lök hátba, de ellenfelem elhúz, és jó 6-8 métert ver rám a célvonalig. Az igazsághoz persze hozzá tartozik, hogy ő a Műegyetem csapatának tavalyi autójával ment, amely hiába nehezebb, sokkal bejáratottabb konstrukció. Az idei versenyautóra például még a fékek is csak aznap kerültek fel.
Gőzerővel készülnek a srácok, hiszen május nyolcadikán és kilencedikén Egerben kell bizonyítaniuk. Azért ott, mert az egész VIII. Nemzetközi Aventics Pneumobil Versenyt szervező Aventics hazai gyártóegysége és központja is a Heves megyei városban található. Szerencsére a csapat az előző generációs gépet is kihozta, így jól megfigyelhető a fejlődés. Az idei futamra szánt modell sokkal összeszedettebb, profibb benyomást kelt, bár a működési elve ugyanaz.
A teljes cikk itt olvasható.

Zöld Közlekedés
A BYD bemutatta az eddigi leggyorsabb elektromosjármű-töltő platformját
A kínai BYD hétfőn bemutatta az elektromos járművek (EV) továbbfejlesztett, 1000 voltos nagyfeszültségű platformját, amely olyan gyorsan tölti majd az autókat, mintha benzinnel tankolnának – közölte a vállalat elnöke.

0 forintos villanyszámla? Napelemes rendszerrel lehetséges! Kalkuláljon itt ingyenesen. (x)
Vang Csuan-fu, a BYD elnöke egy élőben közvetített eseményen ismertette az új platformot, amely elmondása szerint az első olyan technológia az iparban, amely 1000 voltos nagyfeszültséget és ultragyors töltést tesz lehetővé. A szuper e-platform 1000 kilowatt (kW) csúcs töltési sebességre lesz képes: egy másodperc alatt 2 kilométerhez elegendő maximális töltést biztosít.
Az iparágban korábban öt perc töltéssel lehetett elérni a 255 kilométernyi hatótávot, de az új technológiával ugyanennyi ideig tartó töltéssel már több mint 400 kilométernyi hatótávot képes felvenni a szuper e-platformmal működő autók akkumulátora – magyarázta Vang Csuan-fu.
A vállalat közlése szerint az új platform várhatóan először a Tang L és a Hang L prémium modellekben jelenik meg. A tervek szerint több mint 4000 ultragyors töltőállomást építenek Kínában, hogy a technológiát országszerte elérhetővé tegyék – fűzték hozzá.
-
Zöldinfó7 nap telt el a létrehozás óta
Komplett napelemes szettet dobtak piacra, magunk is telepíthetjük!
-
Zöld Energia5 nap telt el a létrehozás óta
Az energiatárolás jövőjét hozza el egy brit fejlesztés
-
Zöld Energia3 nap telt el a létrehozás óta
Nem erre számítottak a napelemek vizsgálatakor a kutatók!
-
Zöldinfó1 hét telt el a létrehozás óta
Új olajmezőt fedezett fel a Mol a Dunántúlon
-
Zöld Energia1 hét telt el a létrehozás óta
Energiatárolás lehetőségeit vizsgálták, megoldást találtak?
A hozzászólás írásához bejelentkezés szükséges Bejelentkezés