Egyéb
Fantasztikus siker: A Sziget a nemzetközi sztárok kedvenc fesztiválja
Január 11-én, a késő esti órákban osztották ki a 2016-os évadot értékelő, a nemzetközi fesztiválszakma legnívósabb díjának számító European Festival Awardot. A Sziget Szervezőiroda ismét több kategóriában, a legjobbak közt várta a végeredményt.
A szerda esti gálán, a hollandiai Gröningenben ismét hatalmas magyar siker született: a Sziget lett a “Fellépők Kedvenc Fesztiválja”. Ezzel – a korábbi elismerésekkel együtt – a Sziget már minden kategóriát megnyert, amit csak lehetett. “Korábban a fesztiválszakma és a közönség, most pedig a nemzetközi fellépők is ránk voksoltak. Büszke vagyok, hogy a Sziget immár – egyedülálló módon – minden olyan kategóriában, amiben jelölhető, megnyerte a fődíjat”- mondta Gerendai Károly, a díj átvétele után. “Ez persze nagy felelősség is, hisz’ ezt a teljes körű bizalmat meg is kell tartani. Szerencsére a jelek azt mutatják, hogy a közönség bizalma töretlen, az viszont nagyon fontos visszajelzés, hogy a nemzetközi sztárok is szeretik a fesztiválunkat. Talán azért is, mert a Sziget sokszínű, és sokszínű a közönsége is, akik nem csak egy-egy koncert, hanem a változatos élmények miatt érkeznek hozzánk, így a zenekarok nem csupán saját közönségükkel, hanem egy sokkal tágabb zenarajongó körrel találkozhatnak nálunk” – tette hozzá a főszervező. A Sziget olyan fesztiválok közt győzedelmeskedett ebben a kategóriában, mint a Rock Werchter, a Pukkelpop vagy a Primavera Sound.
Az European Festival Awards véghajrájában a Sziget Szervezőiroda több kategóriában is az élmezőnyben várta a végeredményt. A Sziget Fesztivál két csoportban is, a “Legjobb Nagyfesztivál” illetve a “Fellépők Kedvenc Fesztiválja” kategóriába került az előkelő mezőny legjobbjai közé, a B.my.Lake a “Legjobb Kisfesztivál” kategóriába várta a végeredményt az első tíz között, míg a Sziget nyáron elhunyt munkatársa, Dan Panaitescu, amellett hogy korábban neki ítélték az “European Festival Awards “Életmű Díját”, két további kategóriában is a nomináltak közé került. Az European Festival Awards záróakkordjaként adták át az idei év “Életmű Díját”, amit – az mint korábban ismeretes – a Sziget idén nyáron tragikus autóbalesetben elhunyt munkatársa, Dan Panaitescu kapott. “Büszkeség és fájdalmas szomorúság egyben átvenni Dan nevében ezt a díjat. Nagy öröm azonban látni, hogy a nemzetközi szakma mennyire szerette és elismerte Dant és munkáját. Ilyenkor érzi az ember, mekkora veszteség az Ő halála, amikor a szakma színe-java állva, könnybelábadt szemekkel emlékezik meg Róla” – mondta Gerendai Károly, aki a Panaitescu özvegyével közösen vette át az Életmű Díjat.
Mint ismeretes, az elmúlt években a Sziget már két alkalommal nyerte el a “Legjobb Nagyfesztiválnak” járó trófeát és egy alkalommal pedig a “Best Line Up” kategóriában bizonyult a legjobbnak. Kategóriájában győzedelmeskedett már a Sziget Szervezőiroda több fesztiválja: a Telekom VOLT Fesztivál, a Balaton Sound is és a B.my.Lake pedig indulásának évében elhozta a “Legjobb Új Fesztiválnak” járó díjat.
Egyéb
Mi tesz vonzóvá egy építőipari vállalatot a fiatal tehetségek számára?
Az építőipar világszerte, így hazánkban is komoly kihívással néz szembe: a munkaerő elöregszik, a fiatal generációk (Y és Z) bevonzása pedig egyre nehezebb feladatnak bizonyul. A „piszkos, nehéz és elavult” iparág képe még mindig élénken él a köztudatban, miközben a valóságban a szektor soha nem látott technológiai forradalmon megy keresztül. A verseny a tehetségekért éles, és ma már nem elég egy jó fizetést kínálni.
Technológia és innováció
A mai pályakezdők már okostelefonnal a kezükben nőttek fel, számukra a technológia nem kiegészítő, hanem az élet alapvető része. Egy építőipari cég, amely még mindig papíralapú tervekkel, elavult szoftverekkel és lassú folyamatokkal dolgozik, azonnal elriasztja a fiatalokat. Ezzel szemben azok a vállalatok, amelyek a BIM (Building Information Modeling), a drónok, a kiterjesztett valóság (AR/VR) vagy a 3D nyomtatás alkalmazását helyezik előtérbe, izgalmas játszótérnek tűnnek számukra.
Az innovációra való nyitottság azt üzeni a jelöltnek, hogy a cég halad a korral, és van jövője. A fiatal tehetségek részt akarnak venni a modernizációban, szeretnék használni a legújabb applikációkat a műszaki ellenőrzéshez vagy a projektmenedzsmenthez.
Fenntarthatóság a fókuszban
A fiatal generációk számára a klímaváltozás nem elvont fogalom, hanem a jövőjüket fenyegető valóság. Éppen ezért kritikusan fontos számukra, hogy a munkaadójuk felelősséget vállaljon a környezetért. Egy olyan építőipari cég, amelyik semmibe veszi a környezetvédelmi előírásokat, pazarolja az anyagot és nem törekszik a zöld megoldásokra, morálisan elfogadhatatlan számukra. A fenntarthatóság iránti elkötelezettség – legyen szó zöld épületek kivitelezéséről, hulladék-újrahasznosításról vagy karbonsemleges célokról – ma már alapvető vonzerő.
A fiatalok tudni akarják, hogy a munkájukkal hogyan járulnak hozzá egy jobb világ építéséhez. Építeni egy kórházat, egy iskolát vagy egy energiahatékony lakóparkot motiválóbb, mint pusztán a profitmaximalizálást látni célként. A cégeknek kommunikálniuk kell a projektjeik társadalmi hasznosságát és környezeti hatását, hogy érzelmileg is bevonják a munkavállalókat.
Nem elég zöld szlogeneket pufogtatni, a tetteknek is tükrözniük kell az elveket a mindennapi működésben, az irodai szelektív hulladékgyűjtéstől kezdve a kivitelezési technológiákig. A fenntarthatóság tehát nem PR-fogás, hanem a munkáltatói márka (employer branding) szerves része.
Karrierút, fejlődés és mentorálás
A mai fiatalok türelmetlenek, ha a karrierépítésről van szó; nem akarnak 10 évet várni az első előléptetésre. Világos, átlátható karrierutat várnak el, ahol látják, hova juthatnak el 2-3-5 éven belül, és ehhez mit kell teljesíteniük. A szakmai fejlődés támogatása képzésekkel, konferenciákon való részvétellel vagy tanulmányi szerződésekkel hatalmas megtartó erő. Az építőipar gyorsan változik, és a fiatalok érezni akarják, hogy a cégük befektet a tudásukba. A tapasztalt „rókák” tudásának átadása a fiataloknak nemcsak szakmailag hasznos, hanem a beilleszkedést is segíti.
A cégeknek fel kell ismerniük, hogy a tehetségek nem akarnak fogaskerekek lenni a gépezetben; egyéni figyelmet, személyre szabott fejlesztési terveket igényelnek. Ha egy vállalat képes megmutatni, hogyan válhat valakiből projektvezető vagy főmérnök náluk, akkor nyert ügye van a konkurenciával szemben, akik csak „embert keresnek a gátra”.
Munka-magánélet egyensúly
Az építőipar hírhedt a hosszú munkaidőről, a hajnali kezdésről és a hétvégi munkavégzésről, ami sok fiatalt elriaszt. A Z generáció számára a work-life balance (munka-magánélet egyensúly) nem luxus, hanem alapfeltétel. Bár a beton kötése nem várhat, a cégeknek törekedniük kell a rugalmasságra ott, ahol lehetséges. Az irodai, tervezői vagy előkészítői munkakörökben a hibrid munkavégzés (home office) lehetősége ma már elvárás, nem pedig extra juttatás.
A terepi munkáknál nehezebb a rugalmasság, de nem lehetetlen. A csúsztatott munkarend, a tömbösített munkaidő vagy a garantált szabad hétvégék vonzóbbá tehetik a kivitelezést is. A lényeg, hogy a munkáltató tartsa tiszteletben a munkavállaló magánéletét, és ne várja el a 0-24 órás rendelkezésre állást, hacsak nem indokolt vészhelyzet van. A kiégés elleni küzdelem közös érdek.
Az a bizonyos „cool factor”
A fiatalok irtóznak a merev hierarchiától, a tekintélyelvű vezetéstől és a bürokráciától, a lapos szervezeti struktúra, a közvetlen kommunikáció és a „nyitott ajtók” politikája sokkal vonzóbb számukra. Szeretnek csapatban dolgozni, értékelik a jó humort és a laza, de profi légkört. A munkakörnyezet minősége is számít: egy modern, jól felszerelt iroda, jó kávéval és közösségi terekkel, vagy egy tiszta, rendezett konténerváros az építkezésen alapvető igény.
Az építőiparban van egy egyedi cool factor is: az alkotás öröme. Látni, ahogy a semmiből kinő egy épület, amit mi alkottunk, hatalmas büszkeség.
-
Zöld Energia1 hét telt el a létrehozás ótaHároméves az energiaválság: a magyar lakosság jelentős része hőszivattyús fűtésre állt át
-
Zöld Közlekedés3 nap telt el a létrehozás ótaElektromos autós áttörés: a Leapmotor a miniautóktól a C-SUV kategóriáig hódít
-
Zöld Közlekedés6 nap telt el a létrehozás ótaMagyarországon is bővült az autópiac: robbanásszerűen nőtt az elektromos és plug-in hibrid értékesítés
-
Zöldinfó1 hét telt el a létrehozás ótaTuristalátványosság lett a velencei delfinből, de a hatóságok óva intenek a közeledéstől
-
Zöldinfó4 nap telt el a létrehozás ótaVízvisszatartással és modern technológiával mentik a dél-alföldi szikes tavakat

A hozzászólás írásához bejelentkezés szükséges Bejelentkezés