Zöld Közlekedés
Elektromos autókat tölt fel a kínai napelemes autópálya

Egyelőre 1 kilométer hosszú tesztszakasz két sávját látták el napelemekkel. A projekt még tavaly december végén indult el és most a Qilu Transportation Development nevű gyártó nyilvánosságra hozta az első eredményeket.
Mint kiderült, a napelemeket 1080 méter hosszan két sávban integrálták az autópályába. A tesztszakaszon naponta 45 000 autó halad át. Minden napelemet egy olyan átlátszó réteggel fedtek le, amelynek az aszfalthoz hasonló tulajdonságai vannak és az élettartama 15 év. A Qilu tájékoztatása alapján a napelemek annyi energiát termelnek, amely elegendő 800 lakóház és a közvilágítás áramellátásának a biztosítására. Emellett a termelt áram segítségével olyan fűtőtesteket is működtetnek, amelyek télen hó- és jégmentesen tartják a tesztszakaszt. A mesterséges aszfaltréteget úgy alakították ki, hogy a jövőben alkalmas legyen az elektromos autók feltöltésére is. Egyelőre azonban a tesztszakasz még túl rövid ahhoz, hogy észszerű legyen ilyen célokra alkalmazni. Emellett még nincsenek sorozatgyártásra alkalmas elektromos gépkocsik, amelyek támogatnák az induktív feltöltést. Ettől függetlenül a Qilu Transportation Development már tárgyalásokat folytat a járműgyártókkal.
A kísérleti útszakaszba olyan szenzorokat építettek be, amelyek mérik a hőmérsékletet, a forgalmat és az áthaladó autók súlyát. Az utóbbit arra használják, hogy megkülönböztessék egymástól a személy- és a tehergépkocsikat. A megszerzett adatokat a kínai kormány elképzelései alapján egy intelligens közlekedési rendszer létrehozására használnák fel. A kínai úthálózat ugyanis már elérte a terhelhetősége határait és az új intelligens rendszer segíthet a jövőben az óriási dugók elkerülésében. Ahhoz, hogy mindez megvalósulhasson a járművek egymás között is megosztanák az adatokat. Ideális esetben pedig mind a napelemes autópálya, mind az önállóan közlekedő autók adatait közösen értékelnék ki, hogy egymáshoz igazíthassák az útvonaltervezéseket és a forgalmat ellenőrző intézkedéseket. A tesztszakasz létrehozása átszámítva 5,2 millió euróba került, ez négyzetméterenként körülbelül 900 eurós árnak felel meg. Amennyiben megvalósulhat a teljes napelemes autópálya, akkor a költségek lecsökkenhetnek négyzetméterenként 387 euróra.
forrás: alternativenergia.hu

Zöld Közlekedés
Tovább folytatódik a hazai elektromos autóflotta bővítése
Továbbra is nagy sikerrel dübörög a cégeket az elektromos autók megvásárlásában támogató program.

Spóroljon a villanyszámláján! Kérje ingyenes napelem kalkulációnkat itt! (x)
Czepek Gábor kiemelte, beérkezett a 8000. gépkocsira vonatkozó kérelem, és már a kisteherautókból is több mint 1700-hoz igényeltek forrást a vállalkozások – írja az alternativenergia.hu. A 30 milliárd forintos keretösszegből már mintegy 26 milliárd forintra kötötték meg a szerződéseket. Hozzátette, lehet még pályázni, a vidéki cégeknek 1,5 milliárd forinttal több segítség jut. Az év első hónapjaiban a sikeres programnak is köszönhetően rekordszámú tisztán elektromos gépjármű állt forgalomba. A hazai zöldautó-flotta 2020 eleje óta a tízszeresére nőtt – írta közösségi oldalán az államtitkár.
-
Zöldinfó6 nap telt el a létrehozás óta
Zöld és barna titkok: hogyan készül az érett komposzt?
-
Zöldinfó1 hét telt el a létrehozás óta
Miért ilyen hideg a tavasz? – Megváltoztak az évszakok!
-
Zöldinfó10 óra telt el a létrehozás óta
Több mint kétmilliárd palack visszaváltva: Magyarország erősíti hulladékmentes jövőjét
-
Zöldinfó1 nap telt el a létrehozás óta
Magyarország tisztán karbonmentes energiaforrásokból fedezi igényeit
-
Zöld Energia5 nap telt el a létrehozás óta
Erkélytől az ipari méretig: új, moduláris energiatároló megoldások érkeztek
A hozzászólás írásához bejelentkezés szükséges Bejelentkezés