Zöld Közlekedés
TerraClean: Magyarországon is elérhető a forradalmasított motortisztítás!
A TerraClean egy, a járművek számára létrehozott tisztító szolgáltatás, amely autószervizek és mobilszolgáltatók hálózatán keresztül elérhető Európában, Kanadában, az Egyesült Államokban és most már Magyarország egész területén is.
De miben is egyedi ez a technológia?
Az évek elteltével a belsőégésű motorok használata során karbon és egyéb lerakódások keletkeznek az égéskamrákban, a kipufogócsonkokban, a katalizátorokban és a lambda szenzoroknál, valamint a benzinbefecskendező rendszer egyéb részein. Ezek a szennyezőanyagok negatív hatással vannak a gépjármű motorjának hatékonyságára, melyek megtorpanáshoz, fulladáshoz, nehéz induláshoz, illetve egyenetlen járáshoz vezethetnek.
A piacon található egyéb megoldásokkal ellentétben a TerraClean innovatív technológiája nem alkalmaz oldószert és nem “éget el semmilyen adalékot” az égéstérben, azaz nem hagy semmilyen maradékot az égéstérben. Működése átlagos kémiai reakciókon és egyedi, szabadalmaztatott technológiájú berendezéseken alapszik, már több mint 20 éve.
A TerraClean az egyetlen olyan megbontás nélküli motortisztítási szolgáltatás, amely két tisztítási lépcsővel rendelkezik.
Az első szakaszban megtisztítja az injektáló rendszert és a befecskendező szelepeket, amely visszaállítja az injektorok és az üzemanyag-nyomásszabályozó működését. Ez jobb üzemanyag nyomást, időzítést és porlasztást eredményez. A befecskendezéses motoroknál megtisztítja a szívószelepeket a lerakódásoktól, ami lehetővé teszi az üzemanyag jobb áramlását a motorban. Mindez tisztább üzemanyag keveréket eredményez, hatékonyabb égés jön létre, csökkentve a kipufogógáz szénhidrogén tartalmát, mely az üzemanyag elégtelen égése miatt van jelen.
A folyamat második szakasza az, ahol a tudomány elkezdődik. Kizárólag alifás üzemanyagot használva, a speciális TerraClean gépen keresztül folyatva, egy „kolumbikus frakciónális” eljárás következtében, az passzív negatív elektromos töltést kap. Ez felbontja az üzemanyag molekulaszerkezetét, és a folyadékot szinte gázzá alakítja. Mivel az egész rendszerben található korom alapvetően pozitív elektromos töltéssel rendelkezik, az üzemanyagot és az abból keletkező kipufogógázokat magához vonzza. A két anyag találkozásakor kémiai reakciólép fel, aminek következtében a korom széndioxiddá és vízzé alakul és a kipufogócsövön keresztül távozik. A végeredmény? Tisztább égéskamrák, tisztább kipufogógáz és lambda szonda.
A tisztítás következtében a motor hatékonyabb, finomabb és csendesebb működésű lesz, az autó kevesebb károsanyagot bocsát ki, valamint üzemanyagot takarít meg.
A dízelmotorok tisztítása technikájában kicsit eltérő a benzinmotorhoz képest, azonban a folyamat lépései megegyeznek. A gépkocsi motorja a szabadalmaztatott TerraClean tisztító géphez csatlakoztatva kerül megtisztításra. Az eljárás során a gépjármű motorját az egyedülálló speciális üzemanyaggal működtetik, annak érdekében, hogy az égés előtti, az üzemanyag égése során érintett részek, valamint az égést követő részek is kitisztuljanak. Az alkatrészek megtisztulása az előzőekben felsorolt előnyökkel jár.
A TerraClean termékcsaládján belül a megelőző karbantartási eljárás mellett egyes problémák felmerülése esetén is találunk megoldást. A szervizekben elérhetőek az alábbi szolgáltatások: DPF tisztítás, EGR tisztítás, indukciós tisztítás.
A TerraClean tisztítás szinte minden járművön elvégezhető és hatásos, de természetesen az eredmények a jármű modelljétől, életkorától és a megtett kilométerektől függően változnak. Legyen szó kamionokról, mezőgazdasági gépekről, építőipari gépekről, kisteherautóról, autóról, buszról, motorkerékpárról vagy hajómotorokról! Mindegyik esetében sikerrel és érzékelhető eredménnyel elvégezhető.
Az eljárás időtartama annak típusától függ, de nagyjából egy órát vesz igénybe, és előzetes bejelentkezés után (+36 20 450 9998) a TerraClean szervizeiben végzik, melynek listája a terraclean-group.com oldalon érhető el. (A szervizek hálózata folyamatosan bővül.)
Érdemes időről időre megismételni a tisztítást, hiszen az ideális állapothoz közeli üzemeléssel meghosszabbíthatjuk a motor élettartamát és az autó jövőbeli értékét, valamint jelentős költségeket takaríthatunk meg.
Zöld Közlekedés
Hatótáv, ár, töltés: ezek döntik el az elektromos autók jövőjét a fiataloknál
Sok a korlátozó tényező, de vennének elektromos autót a magyar fiatalok.
Töltse ki a napelem-kalkulátort, és tudja meg, mennyibe kerülhet Önnek! Ingyenes kalkulálás itt (x)
A Magyar Elektromobilitási és Technológai Egyesület saját közvéleménykutatást végzett a 18-35 éves lakosság körében az elektromos autózással kapcsolatos általános vélekedésre vonatkozóan – ismertette az alternativenergia.hu. Az online kérdőív egyértelmű eredményeket mutat. Továbbra is sok a korlátozó tényező, de vennének elektromos autót a magyar fiatalok.
A válaszadók 80 százalékának van jogosítványa, illetve a jogosítvánnyal rendelkezők 90 százaléka jelenleg használ valamilyen autót a családon belül. A mindennapi ingázásban az autó kiemelt szerepet játszik, gyakran más közlekedési módokkal (tömegközlekedés, e-roller, kerékpár) kombinálva. Az éves futásteljesítmény jelentős részben 10. 000 km alatt realizálódik a hétköznapi átlagos napi távolság pedig leggyakrabban 25-50 km közé esik. A válaszadók szerint közel 90 százaléka tudja, mi a különbség a meghajtásmódok között (tisztán elektromos, plug-in hibrid, hibrid). A válaszadók 70 százaléka tájékozottnak érzi magát az elektromos autókat illetően, közel 20% rendszeresen követi az elektromos autózással kapcsolatos híreket. Az elektromos autók előnyei között a válaszadók jellemzően a környezetbarát működést, az alacsonyabb fenntartási költségeket, a csendes működését, az innovatív technológiai megoldásokat, adókedvezményeket, ingyenes parkolást, otthoni töltés kényelmét emelték ki. Sokak számára vonzó, hogy az elektromos autók lokálisan nem bocsátanak ki káros anyagokat, illetve a jövő közlekedésének kulcselemeként tekintenek rájuk.
A hátrányok oldalán ugyanakkor markánsan jelenik meg néhány korlátozó tényező. A legfontosabb a magas beszerzési ár, amelyet szinte minden válaszadó problémaként jelölt meg. Emellett gyakoriak a korlátozott hatótávval, a kevés töltőállomással, a hosszú töltési idővel és az akkumulátor élettartamával kapcsolatos aggályok. Továbbá olyan tévhitek is tartják még mindig magukat, mint a néhány évenkénti meghajtó akkumulátorcsere, az e-autók gyakori kigyulladása vagy az elektromágneses sugárzásveszély. A kitöltők 36%-a 301-400 km, 27%-a 401-600 km, további 37%-a pedig 600 km feletti hatótávot tartaná ideálisnak. A válaszadók 80 százaléka 5 éven belül szeretne elektromos autót vásárolni. 73% az árhoz köti a vásárlást (“olcsóbb lenne”, “lejjebb mennének az árak”, “ha lenne rá pénzem”), de jelentős részük a hatótáv növekedését, a töltőinfrastruktúra javulását, az állami támogatások elérhetőségét és a használtpiaci kínálat javulását is feltételként jelölte meg. A válaszadók 60 százaléka az európai és a kínai autók között nem lát egyértelmű, markáns minőségi különbséget. A következő vásárlásnál már 80% fontolóra venné a kínai e-autók vásárlását. A hagyományos belsőégésű motorral szerelt új autók 2035 utáni EU-s értékesítési tilalma tekintetében elmondható, hogy a válaszadók fele nem ért egyet a szabályozással, 30% támogatja azt, míg 20% nem tudja megítélni.
A kutatási eredmények alapján a képlet egyértelmű, az elektromos autókkal kapcsolatos korlátok és a tévhitek lebontása kizárólag edukáción keresztül valósulhat. Ennek érdekében a vállalati, állami és a civil szerepvállalás nélkülözhetetlen, az érintettek hatékony és eredményes együttműködése a kulcstényező. Civil szervezetünk egyik fő küldetése ezen tévhitek lebontása, illetve ezen keresztül a hazai elektromobilitás térnyerésének elősegítése. További részletek a civil szerveztünk honlapján elérhetőek.
-
Zöld Közlekedés3 nap telt el a létrehozás ótaElektromos járművek: most éri meg igazán váltani
-
Zöldinfó1 hét telt el a létrehozás ótaIngyenes hőszigetelés és bónuszrendszer: új lendületben a hazai épületfelújítás
-
Zöld Energia1 hét telt el a létrehozás ótaEnergiatárolás: ki pályázhat a 2,5 milliós állami támogatásra?
-
Zöldinfó4 nap telt el a létrehozás ótaFöld alá kerültek a kábelek: időjárásállóbbá vált a helyi villamosenergia-hálózat
-
Zöldinfó1 hét telt el a létrehozás ótaVízre hangolt jövő: Debrecen átfogó fejlesztésekkel válaszol a klímaváltozás kihívásaira



A hozzászólás írásához bejelentkezés szükséges Bejelentkezés