Kapcsolatfelvétel

Zöld Közlekedés

TerraClean: Magyarországon is elérhető a forradalmasított motortisztítás!

Létrehozva:

|

A TerraClean egy, a járművek számára létrehozott tisztító szolgáltatás, amely autószervizek és mobilszolgáltatók hálózatán keresztül elérhető Európában, Kanadában, az Egyesült Államokban és most már Magyarország egész területén is.

De miben is egyedi ez a technológia? 

Az évek elteltével a belsőégésű motorok használata során karbon és egyéb lerakódások keletkeznek az égéskamrákban, a kipufogócsonkokban, a katalizátorokban és a lambda szenzoroknál, valamint a benzinbefecskendező rendszer egyéb részein. Ezek a szennyezőanyagok negatív hatással vannak a gépjármű motorjának hatékonyságára, melyek megtorpanáshoz, fulladáshoz, nehéz induláshoz, illetve egyenetlen járáshoz vezethetnek.

A piacon található egyéb megoldásokkal ellentétben a TerraClean innovatív technológiája nem alkalmaz oldószert és nem “éget el semmilyen adalékot” az égéstérben, azaz nem hagy semmilyen maradékot az égéstérben. Működése átlagos kémiai reakciókon és egyedi, szabadalmaztatott technológiájú berendezéseken alapszik, már több mint 20 éve.

A TerraClean az egyetlen olyan megbontás nélküli motortisztítási szolgáltatás, amely két tisztítási lépcsővel rendelkezik.

Az első szakaszban megtisztítja az injektáló rendszert és a befecskendező szelepeket, amely visszaállítja az injektorok és az üzemanyag-nyomásszabályozó működését. Ez jobb üzemanyag nyomást, időzítést és porlasztást eredményez. A befecskendezéses motoroknál megtisztítja a szívószelepeket a lerakódásoktól, ami lehetővé teszi az üzemanyag jobb áramlását a motorban. Mindez tisztább üzemanyag keveréket eredményez, hatékonyabb égés jön létre, csökkentve a kipufogógáz szénhidrogén tartalmát, mely az üzemanyag elégtelen égése miatt van jelen.

benzines melytisztitas

A folyamat második szakasza az, ahol a tudomány elkezdődik. Kizárólag alifás üzemanyagot használva, a speciális TerraClean gépen keresztül folyatva, egy „kolumbikus frakciónális” eljárás következtében, az passzív negatív elektromos töltést kap. Ez felbontja az üzemanyag molekulaszerkezetét, és a folyadékot szinte gázzá alakítja. Mivel az egész rendszerben található korom alapvetően pozitív elektromos töltéssel rendelkezik, az üzemanyagot és az abból keletkező kipufogógázokat magához vonzza. A két anyag találkozásakor kémiai reakciólép fel, aminek következtében a korom széndioxiddá és vízzé alakul és a kipufogócsövön keresztül távozik. A végeredmény? Tisztább égéskamrák, tisztább kipufogógáz és lambda szonda.

A tisztítás következtében a motor hatékonyabb, finomabb és csendesebb működésű lesz, az autó kevesebb károsanyagot bocsát ki, valamint üzemanyagot takarít meg.

A dízelmotorok tisztítása technikájában kicsit eltérő a benzinmotorhoz képest, azonban a folyamat lépései megegyeznek. A gépkocsi motorja a szabadalmaztatott TerraClean tisztító géphez csatlakoztatva kerül megtisztításra. Az eljárás során a gépjármű motorját az egyedülálló speciális üzemanyaggal működtetik, annak érdekében, hogy az égés előtti, az üzemanyag égése során érintett részek, valamint az égést követő részek is kitisztuljanak. Az alkatrészek megtisztulása az előzőekben felsorolt előnyökkel jár.

DPF tisztítás

A TerraClean termékcsaládján belül a megelőző karbantartási eljárás mellett egyes problémák felmerülése esetén is találunk megoldást. A szervizekben elérhetőek az alábbi szolgáltatások: DPF tisztítás, EGR tisztítás, indukciós tisztítás.

A TerraClean tisztítás szinte minden járművön elvégezhető és hatásos, de természetesen az eredmények a jármű modelljétől, életkorától és a megtett kilométerektől függően változnak. Legyen szó kamionokról, mezőgazdasági gépekről, építőipari gépekről, kisteherautóról, autóról, buszról, motorkerékpárról vagy hajómotorokról! Mindegyik esetében sikerrel és érzékelhető eredménnyel elvégezhető.

Az eljárás időtartama annak típusától függ, de nagyjából egy órát vesz igénybe, és előzetes bejelentkezés után (+36 20 450 9998) a TerraClean szervizeiben végzik, melynek listája a terraclean-group.com oldalon érhető el. (A szervizek hálózata folyamatosan bővül.)

Érdemes időről időre megismételni a tisztítást, hiszen az ideális állapothoz közeli üzemeléssel meghosszabbíthatjuk a motor élettartamát és az autó jövőbeli értékét, valamint jelentős költségeket takaríthatunk meg.

Hozzászólás küldése

A hozzászólás írásához bejelentkezés szükséges Bejelentkezés

Hozzászólás

Zöld Közlekedés

Bőrönd méretű eszköz töltheti az elektromos autókat

Létrehozva:

|

Szerző:

A ZipCharge fejlesztése sokkal kényelmesebbé teheti az elektromos járművek használatát.

Az elektromos járművek terjedésének egyik nagy akadálya a töltési infrastruktúra hiányossága. Számos vállalat dolgozik azon, hogy kiépüljön a megbízható hálózat, a londoni ZipCharge szerint ugyanakkor nem biztos, hogy a töltőknek feltétlenül állomásoknak kell lenniük. A cég a közelmúltban egy különleges eszközt mutatott be: ez a GoHub, a világ első hordozható, közös használatra tervezett elektromosjármű-töltője – számol be a PV Magazine. A berendezést elsősorban azoknak hozták létre, akiknek nincs utcán kívüli, saját töltőhelye. A szerkezetnek köszönhetően bármelyik parkolóhelyből rövid idő alatt töltőállomás válhat. A GoHub azokat az akkumulátorokat használja, amelyeket a ZipCharge tavaly novemberben mutatott be. A könnyű, kompakt, kerekes bőrönd méretű, 4 kilowattórás egységeknek megannyi felhasználási módja lehet, és otthon vagy egy autó csomagtartójában is könnyedén tárolhatóak. Az eszközök 30 percnyi töltéssel akár 32 kilométerre elég energiát biztosíthatnak az elektromos járművek számára.

Az akkumulátorok már elérhetőek a piacon, a GoHub keretében pedig bérelni is lehet majd őket. A GoHub egyik nagy előnye, hogy az adott közösség igényeinek megfelelően alakítható, nagyvárosi és vidéki környezetben pedig egyaránt jól alkalmazható. A rendszer további akkumulátoros kiegészítéssel ráadásul nap- vagy szélerőművel is kombinálható. A gyártó szerint az eszköz telepítése háromszor olcsóbb és gyorsabb lesz, mint a statikus utcai töltőké. Jonathan Carrier, a vállalat alapítója kiemelte, 2030-ig globálisan 100 ezer GoHubot akarnak eladni.

Az ABB és a Shell is a rugalmas és minőségi elektromos töltés elősegítésén dolgozik. A két vállalat 2019-ben megkötött partnerségének célja az infrastruktúra látványos feljavítása, a Shell 2025-ig 500 ezer, 2030-ra pedig 2,5 millió otthoni, kereskedelmi és saját kiskereskedelmi töltőt szeretne telepíteni. A Volkswagen Group kifejezetten Európában próbálja felgyorsítani a fejlesztést: 2024-ig több lépcsőben több ezer új töltőpontot telepítene Németországba, az Egyesült Királyságba és más európai országokba.

 

 

Kép: ZipCharge

Tovább olvasom

Zöld Közlekedés

Magyarországon is nő az érdeklődés az elektromos autók iránt

Létrehozva:

|

Szerző:

Minden harmadik magyar járművezető mérlegeli elektromos autó vásárlását a kedvezőbb fenntartási költségek és az alacsonyabb károsanyag-kibocsátás miatt – közölte az EY nemzetközi tanácsadó cég reprezentatív, tavaly novemberben készült kutatása alapján az MTI-vel.

A felmérés szerint a magyarok 80 százaléka még sosem vezetett tisztán elektromos meghajtású kocsit, ennek ellenére a megkérdezettek 53 százaléka egy kedvező ajánlat esetén megfontolná, hogy alternatív hajtású járműre váltson. Az e-autó mellett leginkább a kedvezőbb fenntartási költségek és az alacsonyabb károsanyag-kibocsátási értékek miatt döntenének a válaszadók, 9 százalékuk már legközelebb is ilyen autót venne, 14 százalékuk pedig mindenképpen átülne egy elektromos kocsiba a jövőben. A kutatásba bevontak 47 százaléka azt mérlegeli, hogy hibrid autót vásároljon. A potenciális vevők számára a legfőbb aggályt a magasabb árszint, valamint az akkumulátor esetleges hibáinak és cseréjének költségei jelentik. Ezen kívül aggódnak a rövid hatótáv, a lassú töltési idő, és a jármű gyorsan csökkenő értéke miatt is. A válaszadókat leginkább a vételár-támogatásokkal, az adó- és illetékkedvezményekkel, valamint a töltőállomások számának növelésével lehetne arra ösztönözni, hogy e-mobilitásra váltsanak – írják a közleményben.

László Roland, az EY üzleti tanácsadással foglalkozó területének vezetője a közleményben kiemelte, személyre szabott ajánlatokkal növelhető az elektromos és hibrid autók iránti vásárlási kedv. Ehhez azonban a kereskedőknek olyan ügyfélkapcsolat-kezelési rendszert kell üzemeltetniük, amely hatékonyan támogatja az egyedi igények kiszolgálását. Vékási Tamás, az EY adótanácsadás üzletágának vezetője a közleményben felhívta a figyelmet arra, hogy a hazai vállalatoknak lehetőségük van ösztönözni az e-mobilitás terjedését. Környezetbarát beruházásokhoz ugyanis számos kedvező adózási lehetőség érhető el cégek számára. Sokan nem tudják, hogy ebbe a kategóriába tartozik az is, ha egy munkáltató elektromos közlekedési eszközök használatát biztosítja munkavállalói részére.

Tovább olvasom

Zöld Közlekedés

Lemerült az elektromos autója? A magyar fejlesztés segít a bajban!

Létrehozva:

|

Szerző:

Kihirdették az MVM Edison startup verseny idei győzteseit; az innovatív kezdeményezéseket ötlet és érett (scale up) fázis kategóriákban díjazták – tájékoztatta az MVM az MTI-t.

Közölték, hogy az ötlet fázisban a Diverzum diákokat és márkákat összekötő platformja állt a dobogó legfelső fokára, második az automatizált otthoni kertészetet megvalósító MikroKert, a bronzérmes pedig az okos hulladékkezelésre ösztönző GreenMap csapata lett. Az érett fázisú fejlesztések között az első helyezést a városnézést új szintre emelő szabadulószoba-alkalmazás, a CityRoom érte el, második a fiataloknak ökotudatos, digitális közösségi alkotóműhelyt létrehozó RoboKaland, és harmadik az elektromos autók számára töltés-asszisztencia szolgáltatást biztosító Green Assistance csapata lett. A versenyt 2016-ban szervezték meg először, azóta minden évben megtartották; eddig összesen csaknem félezer pályázat érkezett, 59 döntőst mentoráltak és 16 csapat került a nyertesek közé. Idén 186 pályázat érkezett be a vállalathoz.

A szervezők olyan ötleteket díjaztak, amelyek valós problémákra kínálnak megoldásokat, miközben hatékonyabbá teszik az energetikai szektor működését – írták. Az érett és az ötlet fázis első helyezettjei 5 millió forintos fődíjat kaptak, a második és harmadik helyezettek pedig 3, illetve 1 millió forintot nyertek.

Tovább olvasom

Zöldtrend a Facebookon

Címkék

Ezeket olvassák