

Zöld Közlekedés
TIM: Mobilitási Hét – A kormány idén is támogatja a tiszta és fenntartható közlekedés népszerűsítését
A kormány célja a teljes klímasemlegesség elérése 2050-ig, aminek megvalósításában kiemelt szerepet játszik a közlekedés zöldítése, mert Magyarországon a károsanyag-kibocsátás ötödéért a közlekedés felel. Idén Európa legnagyobb közlekedéssel összefüggő környezetvédelmi kampánya szeptember 16. és 22. között zajlik, az ehhez kapcsolódó programokhoz a Technológiai és Ipari Minisztérium (TIM) összesen 180 millió forint összegű támogatási lehetőséget hirdet a települések számára.
A közlemény szerint Palkovics László technológiai és ipari miniszter elmondta: a kormányzati intézkedéseknek köszönhetően egyre többen ismerik és használják a környezetbarát és fenntartható városi közlekedési lehetőségeket. Emellett a hazai települések is évről évre nyitottabbak a környezetkímélő közlekedést népszerűsítő, az egészség megóvására ösztönző programok iránt. Ezek hozzájárulnak ahhoz, hogy megvalósítsuk a Klíma- és Természetvédelmi Akciótervben foglalt szén-dioxid kibocsátás-csökkentési célunkat – fogalmazott a miniszter.
A támogatást az önkormányzatok, illetve önkormányzati tulajdonban álló szervezetek igényelhetik az Európai Mobilitási Hét, illetve az Autómentes Nap megtartásához kapcsolódó tudás-élmény alapú programok, vetélkedők, versenyek (futóverseny, bicikli verseny és ügyességi verseny) szervezéséhez. A települések lakosságszámuktól függően kaphatnak támogatást, az 5000 fő alatti települések legfeljebb 500 ezer forintot, az 5000 és 15 ezer közötti lélekszámúak 1 millió, a 15 és 50 ezer fő közöttiek 1,5 millió, míg az 50 ezer lelkesnél nagyobb települések 2 millió forintot. Az igényeket a HUMDA Magyar Autó-Motorsport és Zöld Mobilitás-fejlesztési Ügynökség Zrt. honlapján lehet benyújtani szeptember 7. és 16. között – közölte a TIM.
mti

Zöld Közlekedés
34%-kal több használt elektromos autó a magyar piacon egy év alatt
Egy év alatt 34%-kal nőtt a használt elektromos autók kínálata a magyar piacon, miközben a benzines és dízel modellek aránya csökkent.

A használt autók piacán a személygépkocsik csaknem 90 százalékát 10 millió forint alatt hirdették meg júniusban: a Magyarországon megjelent hirdetések 40,2 százaléka 2,5 millió forint alatti, 26,4 százaléka 2,5-5 millió forint közötti, 20,5 százaléka 5-10 millió forint közötti és 12,9 százaléka 10 millió forint fölötti értékű személygépjárművet kínált – közölte a Központi Statisztikai Hivatal (KSH) és Használtautó.hu a júniusi adatokból nyert második közös statisztikájuk alapján hétfőn az MTI-vel. A KSH tájékoztatása szerint az összes hirdetést figyelembe véve idén júniusban a kínálati átlagár 5 millió 400 ezer, az előző év azonos időszakában pedig 5 millió 200 ezer forint volt. Hozzátették, hogy a használt autók internetes piacán megjelent hirdetések alapján júniusban csaknem 50 százalékban (53 910 darab) benzinmeghajtású, 41,6 százalékban (45 420 darab) dízelmeghajtású személygépjárműveket kínáltak. A hibrid meghajtású gépjárművek (benzin és dízel együttesen) 3,7 százalékban (4080 darab), az elektromosok 5 százalékban (5440 darab), az egyéb meghajtásúak pedig 0,2 százalékban (250 darab) szerepeltek a kínálatban. 2024 júniusához képest 5650-nel kevesebb használt gépjármű volt elérhető.
A Használtautó.hu választékában az előző év azonos időszakához viszonyítva az elektromos meghajtású autók száma 34,3 százalékkal, míg az egyéb meghajtásúaké 13,6 százalékkal nőtt. Emellett a benzinmeghajtásúaké 5,6 százalékkal, a dízelmeghajtásúaké 7,6, míg a hibrid meghajtású autók száma 3,8 százalékkal csökkent. Rámutattak, hogy a meghirdetett benzines autók átlagosan 157 ezer, a dízel autók 222 ezer kilométert tettek meg. A hirdetésekben szereplő benzines autók átlagosan 14,1, a dízeles autók 12,3 évesek voltak, előbbiek átlagéletkora egy év alatt 2,2 százalékot, míg a dízeleseké 4,2 százalékot nőtt.
Arra is kitértek, hogy a leggyakrabban előforduló márkák a Használtautó.hu oldalon meghirdetett gépkocsik között 2025 júniusában a Volkswagen, a BMW, majd az Opel volt. Mindhárom esetén 8 ezer és 11 ezer közötti hirdetésszám található a honlapon. Az első három márkát sorrendben a Ford, a Mercedes-Benz, az Audi, a Škoda, a Toyota, a Renault és a Suzuki követte.
-
Zöldinfó1 hét telt el a létrehozás óta
Sorra pattannak ki a földrengések: különös jelenség zajlik a Dél-Alföldön
-
Zöldinfó1 hét telt el a létrehozás óta
Kazah és azeri nyersanyaggal vált függetlenebbé a MOL – új kőolaj érkezett Horvátországba
-
Zöld Energia1 hét telt el a létrehozás óta
Napelemek és legelő juhok: így valósítja meg Bécs a klímabarát városi jövőt
-
Zöldinfó2 nap telt el a létrehozás óta
Megkezdődött a vízpótlás a gemenci erdőben a Duna árhulláma nyomán
-
Zöldinfó1 hét telt el a létrehozás óta
Tisztább levegő, hűvösebb utcák: így változtatja meg a várost a „Sétáló erdő” projekt