Kapcsolatfelvétel

Zöld Közlekedés

Független Benzinkutak Szövetsége: még mindig megoldatlan a kisbenzinkutak helyzete

Létrehozva:

|

A Független Benzinkutak Szövetségének (FBSZ) számos tagja még nem kapta meg a jogszabályban meghatározott kormányzati támogatást, emiatt arra kell számítani, hogy benzinkútjaiknál készlethiány lép fel a hatósági áras termékekből.

A készlethiányt csak úgy tudják egyensúlyba hozni a szabályozás által rájuk erőltetett nyitvatartással, ha napi szintű mennyiségi korlátozást vezetnek be – jelezték. A szövetség tájékoztatott arról, hogy a tagságuk értékelte a kormányzati ígéretet, amely szerint a kisbenzinkutak számára meghatározott támogatásokat augusztus végéig kifizetik, és megállapította, hogy november elején még mindig jelentős azok száma, akik még nem kaptak semmit, emellett olyanok is vannak, akik a támogató okiratot ugyan megkapták, de a pénzt még nem. Sérelmezik továbbá, hogy 2022 IV. negyedévére még nincs döntés a támogatás mértékéről, a kifizetés módjáról, határidejéről, felelőséről, a szükséges pénzügyi keret rendelkezésre állásáról.

A szövetség hangoztatja: a támogatás hiányában csak úgy tudják fedezni a hatósági nagykereskedelmi áron (480 forint /liter) beszerezhető, és hatósági kiskereskedelmi áron (480 forint/liter) eladható üzemanyagon keletkező rezsiköltségeket (beleértve az extraprofit adót is), ha napról napra kevesebb árut vásárolnak, és az így felszabaduló forgóeszközöket felélik. Az FBSZ szerint a tagoknak tartalékaik már régen nincsenek, veszteségeik elérhetik a 100 milliárd forintot. A szövetség rámutat: az ellátás biztosítása tőlük nem várható, nem rajtuk múlik. Egyben vásárlóik megértését kérik, hogy miközben nyitva lenniük kötelező, esetleg nem tudnak árut szolgáltatni. Az FBSZ-nek mintegy 400 cég a tagja, amelyek 500-600 kutat üzemeltetnek országszerte.

Advertisement

Zöld Közlekedés

Negatív hangulat a német járműiparban – az elektromos autók fénye sem tünteti el az árnyakat

Augusztusban emelkedett a német járműipari vállalatok üzleti hangulatát jelző mutató a müncheni ifo gazdaságkutató intézet felmérésének eredményei szerint.

Létrehozva:

|

Szerző:

Töltse ki a napelem-kalkulátort, és tudja meg, mennyibe kerülhet Önnek! Ingyenes kalkulálás itt (x)

Az ifo intézet (ifo Institut – Leibniz-Institut für Wirtschaftsforschung an der Universität München e.V.) honlapján olvasható összefoglaló alapján az ágazat vállalatainak az üzleti környezetről alkotott véleményét számszerűsítő mutató értéke mínusz 15,5 pontra emelkedett augusztusban az előző havi mínusz 23,0 pont után. A javulás ellenére azonban az index továbbra is erősen negatív tartományban van – hangsúlyozta az alternativenergia.hu. Az elektromobilitás pozitív fejleményei szemben állnak az Egyesült Államokkal folytatott kereskedelem kihívásokkal teli kilátásaival – idézte az ifo közleménye Anita Wölflt, az ifo ágazati szakértőjét. A németországi járműipari vállalatok aktuális helyzetének megítélését tükröző indikátor mínusz 16,9 pontra javult a júliusi mínusz 26,8 pontról.

Az elektromos járművek iránti kereslet új csúcsokat ért el 2025 első felében, és úgy tűnik, ez a trend folytatódik. A vállalatok augusztusban jóval kevésbé voltak elégedetlenek rendelésállományukkal, mint az előző hónapban, bár a vonatkozó mutató a javulás ellenére is bőven negatív tartományban maradt. Az ágazat vállalatainak a következő hat hónapra vonatkozó üzleti várakozásai ugyancsak javultak az előző hónaphoz képest, a mutató mínusz 14,1 pontra emelkedett az év nyolcadik hónapjában az előző havi mínusz 19,2 pont után. A javulásban fontos szerepet játszik, hogy az euróövezetből érkező megrendelések jelentősen nőttek 2025 első felében, hiszen ezek a megrendelések adják a német autóipari export egyharmadát. Tekintettel arra, hogy a német autógyártók és beszállítók számára fontos az amerikai piac, az ágazat üzleti kilátásainak szempontjából fájdalmas a 15 százalékos vám – nyilatkozta Anita Wölfl. Ennek megfelelően a német járműipar exportvárakozásai romlottak az előző havihoz képest: a vonatkozó mutató mínusz 8,8 pontra esett az előző havi mínusz 5,1 pontról.

Advertisement
Tovább olvasom

Ezeket olvassák