Zöldinfó
A Bácska-Logistik Kft. 800 millió forintból fejleszti a telephelyét
A Gazdaságfejlesztési és Innovációs Operatív Program Plusz keretén belül a Pénzügyminisztérium, mint Támogató által meghirdetett GINOP Plusz-1.2.1-21 felhívásra benyújtott GINOP_PLUSZ-1.2.1-21-2021-01383 azonosító számú, „Hatékonyság növelő beruházás támogatása a Bácska-Logistik Kft-nél” című támogatási kérelem elfogadásra került, melynek keretében a Bácska-Logistik Kft. a Jánoshalmi úton lévő telephelyét, további 2,5 Ha területtel bővítette, ahol 2023. október végéig átadásra kerül egy automata nagy teljesítményű üzemanyag töltőállomás, egy önkiszolgáló jellegű étterem, egy elektromos autótöltő és helyet kap egy 1200 m2-es nagyságú újabb gyártócsarnok is. A beruházás összértéke 800 millió forint melynek nagyobbik része önerő, az elnyert – feltételesen vissza nem térítendő – támogatás összege: 306.500.502 Ft.
Barcsák Róbert tulajdonos, igazgató elmondta, hogy „ a Bácska-Logistik Kft célja mindig is a folyamatos fejlődés és fejlesztés volt, valamint a pontos precíz és versenyképes kiszolgálás fenntartása, még hasonló nehéz időkben is. Éppen ezért, a már meglévő négy kútfejes üzemanyagtöltő állomás bővítése és fejlesztésekként megépülő új töltőállomás, kifejezetten a tehergépjárművek gyors és hatékony kiszolgálását teszi majd lehetővé. A mostani benzinkút ugyanis elérte kapacitásának maximumát, növelte a várakozási időt a tankolók számára, ezért vált szükségessé a személy és teherforgalom kiszolgálási helyének szétválasztása. Az új beruházás keretében szolgáltatásainkat is bővítjük egy önkiszolgáló étteremmel és egy elektromos töltőállomással, de a megvásárolt ipari területen helyet kap majd egy 1200 m2-es gyártócsarnok is.”
A beruházás idén májusban kezdődött, jelenlegi fázisát tekintve, az étterem esetében a falazási munkálatok zajlanak, míg a benzinkútnál a védőtető alapozása elkészült, jelenleg a technológia telepítése van folyamatban. A tervek szerint a benzinkút kivitelezése az idei évben még elkészül.
Zöldinfó
A környezetvédelem természetes része a tudatos pénzkezelésnek
Egy magatartáskutatás alapján, aki takarékos, az zöldebben él.
Töltse ki a napelem-kalkulátort, és tudja meg, mennyibe kerülhet Önnek! Ingyenes kalkulálás itt (x)
A pénzügyileg takarékos emberek nagyobb valószínűséggel viselkednek környezettudatosan. Aki viszont imád vásárolni, az hajlamos kevésbé figyelni a környezeti szempontokra – derült ki a Budapesti Corvinus Egyetem friss tanulmányából, amely részleteit olvashatjuk az alternativenergia.hu. A kutatás szerint a pénzügyi tudatosság nemcsak a pénztárcának, hanem a bolygónak is jót tesz: a pénzügyi takarékosság ugyanis közvetlenül hozzájárul a zöld viselkedéshez, és azok, akik odafigyelnek kiadásaikra, hajlamosabbak takarékosan bánni a természeti erőforrásokkal is, legyen szó energiafogyasztásról, hulladéktermelésről vagy a vásárlási szokásaikról. A takarékossági attitűd a legerősebb előrejelzője a környezettudatos magatartásnak, és ez fontosabb, mint az, hogy környezettudatosnak vallja-e magát az illető – áll a Corvinus kutatóinak tanulmányában. Ezzel szemben a vásárlásorientált szemlélet – az, hogy valaki szeret költeni, új termékeket vásárolni – gyengíti a környezetbarát viselkedés iránti hajlandóságot, bár ez a kapcsolat nem erős, mégis statisztikailag kimutatható: minél inkább a fogyasztás áll valaki életében a középpontban, annál kevésbé valószínű, hogy környezettudatos döntéseket hoz.
A tanulmány szerint a környezetvédelmi és környezettudatos magatartást ösztönző üzenetek önmagukban nem elegendőek, mert erősebb a hatásuk a gazdasági növekedésre és fogyasztásra buzdító narratíváknak.
A kutatás egyik legfontosabb következtetése, hogy a környezetvédelem nem feltétlenül igényel külön erőfeszítést, hanem a tudatos pénzügyi magatartás természetes velejárója. Másképp fogalmazva: aki figyel a pénzére, az a bolygóra is jobban figyel, de a környezettudatos viselkedést nem lehet pusztán oktatással vagy információval formálni. A szerzők szerint a kognitív ösztönzőkön túl kell lépni, mert legalább ennyire meghatározóak a szokások (például a takarékosság) és az érzelmi attitűdök (mint például a vásárláshoz való viszony). Példaként említik, hogy a túrázás a természetben élménye a gyermekkorban később a felnőtt életben erősebb környezetvédelmi attitűdök kialakulásához vezethet, mint a közvetlen környezetvédelmi oktatás. A kutatók szerint a cégek is sokat tehetnek azzal, ha a takarékos és fenntartható viselkedést támogatják, akár belső képzésekkel, akár ösztönzőprogramokkal, ilyen lehet az energiahatékonysági tréning, a hulladékmegelőzési ötletpályázat vagy az otthoni környezettudatos viselkedés jutalmazása.
A környezet védelme érdekében a vállalatoknak érdemes mellőzniük a felesleges vásárlást ösztönző üzeneteket, és népszerűsíteniük javítási, újrafelhasználási lehetőségeket és a közös használatú szolgáltatásokat, mint például az autómegosztást vagy a közösségi kerékpározást – áll a kutatásban.
-
Zöld Energia3 nap telt el a létrehozás ótaHárom óra ingyen áram naponta – új energiaprogram indul
-
Zöldinfó3 nap telt el a létrehozás ótaTöbb mint 2000 önkormányzat csatlakozott az idei tűzifaprogramhoz
-
Zöldinfó6 nap telt el a létrehozás ótaTartós túlkínálat alakulhat ki, miközben a kereslet növekedése lassul
-
Zöld Energia1 nap telt el a létrehozás ótaHőszivattyú vagy kondenzációs kazán? Melyik a jobb választás a magyar KKV-knak?
-
Zöldinfó7 nap telt el a létrehozás ótaNagy átalakulások előtt áll az energiaszektor
