Kapcsolatfelvétel

Zöld Közlekedés

A Budapest Airport bővíti a repülőtéri e-töltő infrastruktúráját

A Budapest Airport 83 elektromos töltőállomást telepít – 102 töltőponttal – a reptéren, 1,3 milliárd forint beruházással a repülőtér-üzemeltető flottájába tartozó járművek és a légikikötőben tevékenykedő partnercégek kiszolgálására – közölte a Budapest Airport szerdán az MTI-vel.

Létrehozva:

|

A költségek felét az Európai Unió 650 millió forintos támogatása adja, a másik felét a társaság önerőből biztosítja. A tájékoztatás szerint a töltőpontokat 2025. augusztus 31-ig, három ütemben telepítik. A közleményben felidézik, hogy a Budapest Airport 2022-ben pályázott az Európai Unió CEF 2 Transport – Alternative Fuels Infrastructure Facility elnevezésű támogatási programjára a Net Zero Airport című projektjével, ennek keretében írták alá a közelmúltban a 83 töltőállomás telepítéséről szóló támogatási szerződést. A közleményben ismertetik, hogy a Budapest Airport már eddig 66 elektromos autótöltőpontot telepített, amelyből 35 a repülőtér nyilvánosság előtt elzárt területén, míg 31 a repülőtér egyéb helyén található.

A Budapest Airport hangsúlyozta: évek óta fejlesztik az elektromosjármű-töltő infrastruktúrát, és a partnervállalatokat is ösztönzik az e-mobilitásra. A repülőtér-üzemeltető emlékeztetett: a közelmúltban 134 földi kiszolgáló járművet, illetve 24 flotta- és menedzserautót cseréltek hagyományos meghajtásúról elektromos vagy hibrid modellre, ezzel évi 412 000 liter üzemanyag, és megközelítőleg 1080 tonna szén-dioxid-kibocsátás takarítható meg. Kitér arra, hogy a Főtaxi, a Budapest Airport szerződött partnere is kiemelten kezeli az e-mobilitás előmozdítását, és flottájának 30 százalékát már elektromos vagy hibrid járművekre cserélte. A Főtaxi repülőtéri pufferparkolójában már hat ultragyors elektromos töltőpont működik, amelyek száma 2025 végéig várhatóan 26 töltőponttal bővül.

Advertisement

Zöld Közlekedés

A Chery a leggyorsabban növekvő kínai autóexportőr

A kínai Chery autógyártó új, nemzetközi növekedési szakaszba lépett.

Létrehozva:

|

Szerző:

Töltse ki a napelem-kalkulátort, és tudja meg, mennyibe kerülhet az Ön rendszere! Ingyenes kalkulálás itt (x)

A Chery Group az idén január és október között 2 288 929 járművet adott el, ami 13 százalékos éves növekedés; a vállalat globális felhasználói bázisa már meghaladja a 18 milliót, köztük több mint 5,56 millió külföldi vevővel, ezzel a Chery egy új minőségű, nemzetközi növekedési szakaszba lépett – ismerteti a vállalat közleményében, amelyet magyarországi importőr partnere, a Grand Automotive Central Europe Kft. juttatott el az MTI-hez. Októberben a Chery Group 281 161 járművet adott el, ami 3,3 százalékos éves növekedés – írja az alternativenergia.hu. Az új energiával hajtott járművek (NEV) értékesítése 110 346 darabra emelkedett, ez 54,7 százalékos növekedés az előző év azonos időszakához képest. A külföldi szállítások elérték a 126 434 járművet, ami 13 százalékos éves növekedés – immár hat egymást követő hónapban haladta meg az export a 100 000 darabot. Az összesített export jelenleg 1 062 862 járműnél tart, amivel a Chery kínai autógyártóként a leggyorsabban érte el egy naptári éven belül az egymillió exportált járművet – írták.

A közleményben kiemelik, hogy a vállalat áttörést ért el az új energiahajtású üzletág méretében és növekedési ütemében, sikeresen alakítva ki egy népszerű, piacképes modellportfóliót. A folyamatos technológiai innovációnak tulajdonítják, hogy a Chery Group január és október között 697 891 NEV-et értékesített, ami 73,1 százalékos éves növekedés. Ezzel megerősítette pozícióját a legjobb öt autógyártó között a NEV-ek értékesítési volumene alapján – mutattak rá. A Chery dinamikusan halad előre Európában globális stratégiájának megvalósításában. A vállalat felgyorsította európai terjeszkedését: az év első tíz hónapjában 171 147 járművet értékesített az EU és az Egyesült Királyság piacain, ami 2,4-szeres növekedés az előző évhez képest. Emlékeztettek: a Chery az első kínai márka, amely helyi gyártást valósított meg Európában, már működik Spanyolországban, Olaszországban és az Egyesült Királyságban, most pedig Franciaországban és Németországban terjeszkedik.

A Chery autómárka piacra lépését Magyarországon az idén áprilisban jelentette be a Grand Automotive vállalat, amellyel a vezérképviseleti feladatokról kötött megállapodást a kínai Chery Automobile. Az értékesítés az év második felében megkezdődött, október végéig eddig több mint 750 autót adtak el Magyarországon. A Chery márkával már rövid távon a top 10 eladott márka közé kívánnak bekerülni Magyarországon, középtávon pedig ennél is ambiciózusabb terveik vannak – közölték az MTI kérdésére. Jelenleg 14 értékesítési pontot érhetők el a kínai márka modelljei. A Grand Automotive tájékoztatása szerint december közepéig további 5 márkakereskedés nyílik, és a jövő év során folytatják a hálózat bővítését. Jelenleg a márka kínálatában három hibrid és két benzin meghajtású modell szerepel, a paletta novemberben egy újabb tölthető hibriddel egészül ki. A tájékoztatás szerint a Chery egyelőre nem hoz Magyarországra tisztán elektromos autót, hanem vagy hagyományos belső égésű motorra szerelt, vagy az úgynevezett új energiahajtású (tölthető hibrid, öntöltő hibrid) modelleket. Az eddigi eladásokban a NEV modellek értékesítési aránya meghaladta az 50 százalékot.

Advertisement
Tovább olvasom

Ezeket olvassák