Kapcsolatfelvétel

Zöld Közlekedés

A BYD bemutatta az eddigi leggyorsabb elektromosjármű-töltő platformját

A kínai BYD hétfőn bemutatta az elektromos járművek (EV) továbbfejlesztett, 1000 voltos nagyfeszültségű platformját, amely olyan gyorsan tölti majd az autókat, mintha benzinnel tankolnának – közölte a vállalat elnöke.

Létrehozva:

|

0 forintos villanyszámla? Napelemes rendszerrel lehetséges! Kalkuláljon itt ingyenesen. (x) 

Vang Csuan-fu, a BYD elnöke egy élőben közvetített eseményen ismertette az új platformot, amely elmondása szerint az első olyan technológia az iparban, amely 1000 voltos nagyfeszültséget és ultragyors töltést tesz lehetővé. A szuper e-platform 1000 kilowatt (kW) csúcs töltési sebességre lesz képes: egy másodperc alatt 2 kilométerhez elegendő maximális töltést biztosít.

Az iparágban korábban öt perc töltéssel lehetett elérni a 255 kilométernyi hatótávot, de az új technológiával ugyanennyi ideig tartó töltéssel már több mint 400 kilométernyi hatótávot képes felvenni a szuper e-platformmal működő autók akkumulátora – magyarázta Vang Csuan-fu.

A vállalat közlése szerint az új platform várhatóan először a Tang L és a Hang L prémium modellekben jelenik meg. A tervek szerint több mint 4000 ultragyors töltőállomást építenek Kínában, hogy a technológiát országszerte elérhetővé tegyék – fűzték hozzá.

Zöld Közlekedés

Az amerikai vámok negatívan hatnak a német járműipar üzleti hangulatára

A német járműipari vállalatok üzleti hangulatát jelző mutató csökkent áprilisban a müncheni ifo gazdaságkutató intézet felmérésének eredményei szerint.

Létrehozva:

|

Szerző:

Spóroljon a villanyszámláján! Kérje ingyenes napelem kalkulációnkat itt! (x)

Az ifo intézet (ifo Institut – Leibniz-Institut für Wirtschaftsforschung an der Universität München e.V.) honlapján olvasható összefoglaló alapján az ágazat vállalatainak az üzleti környezetről alkotott véleményét számszerűsítő mutató értéke mínusz 30,7 pontra csökkent áprilisban a márciusi mínusz 30,5 pont után. Az április elején életbe lépett amerikai vámok gyakorlatilag elfojtották a kezdeti pozitív üzleti fejleményeket, különösen az európai piacon – idézte az ifo közleménye Anita Wölflt, az ifo ágazati szakértőjét. A németországi járműipari vállalatok aktuális helyzetének megítélését tükröző indikátor mínusz 36,4 pontra javult a márciusi mínusz 39,6 pontról, azonban a mutató továbbra is meglehetősen alacsony szinten áll.

Ezzel szemben az ágazat vállalatainak a következő hat hónapra vonatkozó üzleti várakozásai romlottak az előző hónaphoz képest, a mutató mínusz 24,8 pontra süllyedt az év negyedik hónapjában az előző havi mínusz 20,9 pont után. Az ifo felméréséből ugyanakkor az is kiderült, hogy a németországi járműipari vállalatok jelentősen kedvezőbben ítélték meg rendelésállományukat, mint egy hónappal korábban: a mutató a márciusi mínusz 49,5 pontról mínusz 26,8 pontra javult áprilisban, ám még így is nagyon alacsony szinten áll.

A javulásban kétségtelenül fontos szerepet játszik az euróövezetből érkező megrendelések múlt év vége óta történő növekedése, hiszen ezek a megrendelések adják a német autóipari export egyharmadát – nyilatkozta Anita Wölfl.

Az ágazat üzleti kilátásait azonban rontják az április elején életbe lépett amerikai vámintézkedések, ennek megfelelően a német járműipar exportvárakozásai meredeken romlottak az előző havihoz képest: a vonatkozó mutató mínusz 13,7 pontra esett az előző havi mínusz 1,9 pontról. A negyedévente közölt kapacitáskihasználtság a januári 80,3 százalékról 79,2 százalékra romlott áprilisban. Az ifo közleménye szerint bár a német járműpari vállalatok továbbra is csökkentik a munkahelyek számát, a leépítések üteme lassult az előző hónapokhoz képest: a vállalatok foglalkoztatási várakozásait jelző mutató áprilisban mínusz 18,7 pontra javult, miután márciusban mínusz 47,0 ponton többéves mélypontot ért el.

Tovább olvasom

Ezeket olvassák