Kapcsolatfelvétel

Zöld Közlekedés

A Toyota erősítené pozícióját a magyarországi újautó-piacon

A Toyota a magyarországi újautó-piac stagnálására számít 2025-ben, mindazonáltal reálisnak látja, hogy megtartsa többéves vezető pozícióját akár újabb értékesítési rekord elérésével, amit plug-in hibrid modelljei árának újrapozícionálásával is megtámogat – közölték a magyarországi importért felelős Toyota Central Europe Kft. vezetői Budapesten.

Létrehozva:

|

László Richárd országigazgató tájékoztatása szerint a márka erős évet zárt Magyarországon 2024-ben: 18 123 új járművet adtak el a márkakereskedések, az előző évinél 4,8 százalékkal többet. Ez 12,38 százalékos piaci részt hozott a márkának a személyautók és kishaszonjárművek szegmensében. Az eladások 76,5 százaléka hibrid hajtású volt, 17,1 százaléka benzin-, 4,3 százaléka dízelüzemű, míg a tisztán elektromos modelleké (BEV) 0,5 százalék, a plug-in hibrideké (PHEV) 1,6 százalékot tett ki. A márka a kishaszonjárművek szegmensében 14,12 százalékkal részesedik, ezzel a második legkeresettebb márka. Tavaly a forgalomba helyezett 3500 jármű 13,7 százalékos növekedést képviselt. A minősített használt autókat is forgalmazó márkakereskedői hálózat 5274 használt Toyotát értékesített tavaly. László Richárd várakozásai szerint 2025-ben az újautó-piacnak számos nehézséggel kell szembenéznie. Az európai szén-dioxid-kibocsátási célkitűzéseknek való megfelelés következményeként például számítani kell a kínálat beszűkülésére, de a lehetséges gyártói bírságok, az autógyártói profit csökkenése is az áremelések irányába hat.

Az országigazgató leszögezte, hogy a Toyota nem vonul ki a kisautó-szegmensből, ehelyett folytatja az átalakítását. Rámutatott arra is, hogy az európai gyártók gyengélkedése, a kínai gyártók térnyerése várhatóan jellemző marad, azzal együtt, hogy Kínában újabb és újabb piaci szereplők jelennek meg. A Toyota a hibrid modellek arányának növelésében megoldást lát arra, hogy a könyezetvédelmi előírásokat teljesítse, célja, hogy a következő időszakban az értékesítésben 90 százalékra nőjön a hibridek aránya, eközben a BEV-PHEV mix 7 százalékra bővüljön. Az importőr szerint a PHEV modellek vásárlását visszaveti, hogy erre a kategóriára megszűnt a zöld rendszám, amelyre a cég a PHEV stratégia átgondolásával, az árak újrapozícionálásával reagál.

A Toyota a következő két évben hat új EV modellel jelenik meg. Kárpáti László, a Lexus márkaigazgatója arról tájékoztatott, hogy a Toyota csoport luxusmárkája szintén növekedni tudott tavaly Magyarországon: 1493 járművet adtak el, míg 2023-ben 1102-őt. A prémium szegmensben ezzel a Lexus részesedése 6,7 százalékos. Az eladások 73 százaléka hibrid, 24 százaléka PHEV, 2 százaléka EV, 1 százaléka benzines modell volt. Emlékeztetett arra, hogy a prémium szegmens továbbra is stabil Magyarországon, az idén 2-4 százalékos növekedés prognosztizálható. A Toyota eladásai is bővülhetnek, elérve az 1700 darabot, amit támogatni fog, hogy az év során új márkakereskedés nyílik.

Advertisement

Zöld Közlekedés

A Toyota új modelloffenzívára készül: 2026-ban nyolc új hibrid és elektromos autó érkezik

A Toyota mintegy 14 ezer autót adott el az idén október végéig a magyarországi újautó-piacon.

Létrehozva:

|

Szerző:

Töltse ki a napelem-kalkulátort, és tudja meg, mennyibe kerülhet Önnek! Ingyenes kalkulálás itt (x)

Az év végéig eladásai elérhetik a 17 ezret is, ezzel várhatóan megtartja első helyét a márkák között. A jövő évben elektromos és hibrid modellek sorával támogatja meg az új energiával hajtott járművek térnyerését az európai utakon – írja az alternativenergia.hu. A Toyota Central Europe tájékoztatása szerint a magyarországi új személyautók és kishaszongépjárművek kategóriájában a világelső autómárka január és október között 13 933 új autót értékesített, a Magyarországon is mintegy 75 százalékban részben vagy teljesen elektrifikált autókat értékesítő japán autómárka piaci részesedése így 11,1 százalékos. A teljes magyarországi személyautó- és kishaszongépjármű-piacon az idén október végéig 125 819 új autó talált gazdára. Az importőr cég közlése szerint a személyautók szegmensében a márka 11 590 új autó eladásával, 10,9 százalékos piaci részesedést ért el, míg a kishaszonjárművek között 2333 új autó értékesítésével, 12,2 százalékos részesedéssel áll jelenleg a második helyen.

A flottapiacon a Toyota a második 9250 darabbal, ez 0,49 százalékos csökkenés az előző évhez képest, részesedése 10,2 százalék. Magyarországon az idén folytatódott a hajtásmix átalakulása: a személygépkocsik és kishaszonjárművek értékesítésében a benzin meghajtású autók aránya 30-ról 24 százalékra esett, a dízel üzemanyagot használóké 12 százalék maradt – ismertette a cég. Közben a mild hibrid járművek (MHEV) aránya 31-ről 36 százalékra nőtt, a hibrid elektromosaké (HEV) 15 százalék maradt, a plug-in hibridek (PHEV) 5 százaléka szintén nem változott, míg a teljesen elektromos járműveké (BEV) 7-ről 8 százalékra emelkedett. Adataik szerint Magyarországon ma már több mint 82 ezer elektrifikált jármű fut az utakon.

Az importőr emlékeztetett arra: piacvezető pozíciójának megtartása mellett célkitűzése volt, hogy növeli a BEV- és PHEV-értékesítést. Az idén ezt elsősorban modellfrissítések szolgálták, de a 2026-os évben a modellpaletta drasztikusan megújul, nyolc új Toyota modell érkezik, öntöltő hibridek és elektromos modellek. Magyarországon a teljes személyautó-piacon a tisztán elektromos járművek aránya eltérő a különböző szegmensekben, a D-SUV-ok kategóriájában a legmagasabb, októberig már elérte a BEV-arány a 21 százalékot, a közép- és felsőközép-kategóriában 12 százalék, a B-SUV-ok eladásainál például 8 százalék. Új modelljeivel a Toyota elsősorban ezekben a szegmensekben erősíti a termékpalettát.

Advertisement

A Toyota Central Europe – Hungary Kft. régiós importőr cég, az idén november közepéig 141 ezer Toyota és 17,1 ezer Lexus eladásában működött közre, ezzel a Toyota európai eladásaiból 13,5 százalékkal, a Lexus eladásaiból 22 százalékkal vette ki a részét. Éves árbevétele 2024-ben a nyilvános cégadatok szerint meghaladta a 207 milliárd forintot. A Toyota japán autógyártó szeptember végével mintegy 7,13 millió jármű értékesítésével vezette a világszintű eladásokat, csoportszinten pedig – a Toyota, a Lexus, a Daihatsu és a Hino márkákat is beleértve – 8,4 millió darabot meghaladó értékesítéssel globálisan az első számú autógyártó volt.

Advertisement
Tovább olvasom

Ezeket olvassák