

Zöld Közlekedés
Akkumulátorcsere-szolgáltatásra építi piaci stratégiáját az elektromos autókat gyártó kínai NIO
A kínai NIO elektromosautó-gyártó vállalat az akkumulátorok lízingelésével és a töltőállomásokon azok azonnali cseréjével tervezi növelni piaci részesedését Európában.
A cég társalapítója és egyben jelenlegi elnöke Csin Li-hung (Quin Lihong) a Reuters hírügynökségnek adott telefoninterjúban elmondta, hogy 2025-ig cége mintegy ezer akkumulátorcsere-állomást kíván létesíteni Kínán kívül, többségében Európában. A NIO akkumulátorcsere-szolgáltatásával a járművezetők néhány perc alatt új, teljesen feltöltött akkumulátorral indulhatnak útnak a csereállomásról, ami gyorsabb megoldás bármely jelenleg rendelkezésre álló töltési technológiánál. Az elektromos járművek egyik legdrágább összetevője az akkumulátor egység. A NIO piaci stratégiája az akkumulátornak a jármű tulajdonjogától való leválasztására helyezi a hangsúlyt az elektromobilitás induló költségeinek a csökkentése érdekében. A járművek tulajdonosa az akkumulátorokat lízingeli és “töltőállomásokon” cseréli. A megoldás “hátránya” ugyanakkor, hogy az akkumulátor költségeit és használatának a kockázatait a járműgyártó cégekre hárítja. Ez az egyik oka annak, amiért a legtöbb autógyártó más utat keres az akkumulátorok költségeinek csökkentésére és a töltési hatékonyságuk növelésére. Kínában a NIO egy vállalatot hozott létre partnerekkel, köztük a CATL akkumulátorgyártó óriáscéggel, hogy megvásárolja az akkumulátorokat lízingelésre, majd előfizetési díjakat szedjen a NIO járművek tulajdonosaitól. Csin a Reuters hírügynökségnek a telefoninterjúban elmondta, hogy a NIO egy európai vagyonkezelő céggel is partnerségre kíván lépni egy akkumulátor-lízingcég létrehozásához. A cég már az idén megkezdi az akkumulátorok lízingelését. A NIO Norvégiában már végzett kísérleteket az akkumulátorok lízingelésével és cseréjével az ES8-as elektromos meghajtású SUV-modelljével. A NIO 800 SUV-modellt értékesített Norvégiában és két akkumulátorcsere-állomással rendelkezik. A NIO energiagazdálkodásért felelős alelnökének elmondása szerint Norvégiában minden vásárló, Kínában pedig a vásárlók fele az akkumulátorlízing-megoldást választotta. A NIO ebben a hónapban Magyarországon nyitotta meg első tengerentúli üzemét akkumulátorcsere-állomások gyártására, amelyeket méretük miatt költséges lenne Kínából szállítani.
mti

Zöld Közlekedés
Tízszeres növekedés öt év alatt: új lendületet kapott az eleketromos autók térnyerése
Minden idők második legjobb havi adatait hozta az elmúlt hónap a környezetkímélő gépkocsik forgalomba helyezésében.

Töltse ki a napelem-kalkulátort, és tudja meg, mennyibe kerülhet az Ön rendszere! Ingyenes kalkulálás itt (x)
Az Energiaügyi Minisztérium tájékoztatása szerint májusban 2542 tisztán elektromos jármű kapott zöld rendszámot, ennél csak idén márciusban mutatott kedvezőbben a statisztika (2926 darabbal) – írja az alternativenergia.hu. 2025 tavaszának utolsó hónapja az örökrangsor ezüstérmese a kizárólag elektromos hajtású személyautóknál is. A májusban munkába állt 2351 darabot szintén egyedül az idei március előzi (2712). Tavasszal a tavalyi azonos időszakhoz képest mintegy 40 százalékkal több tiszta és csendes gépkocsit szereltek fel világoszöld hatósági jelzéssel – hívta fel a figyelmet az EM. A kimagasló gyarapodással a leginkább klímabarát flotta darabszáma 80 ezer fölé nőtt, már több mint 82 300 egységnél jár. A zöld személyautók a 75 ezres mérföldkövet hagyták maguk mögött, számuk a 76 500-at közelíti. E két kategóriában 2025 első öt hónapjában rendre mintegy 12 ezer és több mint 11 ezer forgalomba helyezés történt.
Az időarányos előrehaladás szerint jó eséllyel lehet számítani a tavaly regisztrált éves rekordok megdőlésére is – jelezte az EM. Bejegyzésében a tárca ismertette: 2020 elejéhez képest tízszeresére nőtt a tisztán elektromos járműállomány Magyarországon. A közúti közlekedés zöldítését a kormány a vállalatok beszerzéseinek támogatásával is ösztönzi. A 30 milliárd forintos keretösszegű pályázatban már több mint 8000 gépkocsi, 6300 személyautó és 1700 haszongépjármű megvásárlásához kértek segítséget a cégek. A teljes forrásmennyiség több mint felét mostanra ki is fizették a nyerteseknek. Újabb kérelmeket még decemberig lehet benyújtani, a vidéki jelentkezők számára 1,5 milliárd forintot csoportosítottak át – írta az EM.
-
Zöld Energia1 hét telt el a létrehozás óta
Napelemes zárlat: 6 500 család várhat 2027-ig
-
Zöldinfó6 nap telt el a létrehozás óta
Brüsszeli bejelentés: új napelemes szabályozás érkezik
-
Zöld Energia1 hét telt el a létrehozás óta
Miért állnak le a lakópark napelemei? – A szolgáltató válaszolt!
-
Otthon20 óra telt el a létrehozás óta
A könnyűszerkezetesek gyorsaságával épült a betontechnológiás mintaház
-
Zöld Energia1 nap telt el a létrehozás óta
Minden lakóházat érint az EU napelem szabályozása