Kapcsolatfelvétel

Zöld Közlekedés

Bringásoké lesz a város?

Létrehozva:

|

A városi közlekedésben egyre inkább visszaszorul az autózás, jóllehet ennek infrastrukturális háttere kapott elsődleges támogatottságot sok-sok évtizede.

Mind többen választják azonban a kerékpárt közlekedési eszközként, és ez a tendencia elkerülhetetlenné teszi a városi közlekedés megújítását. A kerékpárosok igényéhez alkalmazkodniuk kell a városoknak, érdemben tenniük kell a bringásokért. Természetesen, ahogyan az autósok számára megteremtették a megfelelő “mozgásteret”, immáron a nyeregbe szállók számára kell biztonságos, jól használható útvonalakat tervezni és kiépíteni.

Az alternatív közlekedés térnyerése világjelenség és ebben a megújulásban elsősorban a kerékpárosok járnak az élen. Ők képviselik az úgymond zöldebb, egészségesebb közlekedési kultúrát. Ezt figyelembe véve sorra hozzák meg döntéseiket a városvezetők, adnak megbízásokat a közlekedéstervező mérnököknek az új igények kiszolgálására, a biztonságos és barátságos útvonalak megtervezésére. Amerikában, ahol az autózást szinte tömegközlekedésként tartották számon, ennek rendelték alá az útvonalak kiépítését, mára a kerékpárosok számának megnövekedésével nagyon sok államban új irányt vett a városi közlekedés kialakítása. A pennsylvaniai Pittsburghban és a Dél-Karolina-i Charlestonban is úgy döntöttek előnyt élveznek a jövőben a kerékpárosok. Számottevően csökkent ugyanis ezekben a városokban az autósforgalom, miközben látványosan megszaporodtak az utakon a biciklisek. Ezúttal az erős infrastruktúra értük készül el. Szemet gyönyörködtető bringás utakat terveznek, a biztonságos tekerés támogatását fényvisszaverő oszlopok és LED közvilágítás szolgálja.

 

Advertisement
Hozzászólás küldése

A hozzászólás írásához bejelentkezés szükséges Bejelentkezés

Hozzászólás

Zöld Közlekedés

34%-kal több használt elektromos autó a magyar piacon egy év alatt

Egy év alatt 34%-kal nőtt a használt elektromos autók kínálata a magyar piacon, miközben a benzines és dízel modellek aránya csökkent.

Létrehozva:

|

Szerző:

A használt autók piacán a személygépkocsik csaknem 90 százalékát 10 millió forint alatt hirdették meg júniusban: a Magyarországon megjelent hirdetések 40,2 százaléka 2,5 millió forint alatti, 26,4 százaléka 2,5-5 millió forint közötti, 20,5 százaléka 5-10 millió forint közötti és 12,9 százaléka 10 millió forint fölötti értékű személygépjárművet kínált – közölte a Központi Statisztikai Hivatal (KSH) és Használtautó.hu a júniusi adatokból nyert második közös statisztikájuk alapján hétfőn az MTI-vel. A KSH tájékoztatása szerint az összes hirdetést figyelembe véve idén júniusban a kínálati átlagár 5 millió 400 ezer, az előző év azonos időszakában pedig 5 millió 200 ezer forint volt. Hozzátették, hogy a használt autók internetes piacán megjelent hirdetések alapján júniusban csaknem 50 százalékban (53 910 darab) benzinmeghajtású, 41,6 százalékban (45 420 darab) dízelmeghajtású személygépjárműveket kínáltak. A hibrid meghajtású gépjárművek (benzin és dízel együttesen) 3,7 százalékban (4080 darab), az elektromosok 5 százalékban (5440 darab), az egyéb meghajtásúak pedig 0,2 százalékban (250 darab) szerepeltek a kínálatban. 2024 júniusához képest 5650-nel kevesebb használt gépjármű volt elérhető.

A Használtautó.hu választékában az előző év azonos időszakához viszonyítva az elektromos meghajtású autók száma 34,3 százalékkal, míg az egyéb meghajtásúaké 13,6 százalékkal nőtt. Emellett a benzinmeghajtásúaké 5,6 százalékkal, a dízelmeghajtásúaké 7,6, míg a hibrid meghajtású autók száma 3,8 százalékkal csökkent. Rámutattak, hogy a meghirdetett benzines autók átlagosan 157 ezer, a dízel autók 222 ezer kilométert tettek meg. A hirdetésekben szereplő benzines autók átlagosan 14,1, a dízeles autók 12,3 évesek voltak, előbbiek átlagéletkora egy év alatt 2,2 százalékot, míg a dízeleseké 4,2 százalékot nőtt.

Arra is kitértek, hogy a leggyakrabban előforduló márkák a Használtautó.hu oldalon meghirdetett gépkocsik között 2025 júniusában a Volkswagen, a BMW, majd az Opel volt. Mindhárom esetén 8 ezer és 11 ezer közötti hirdetésszám található a honlapon. Az első három márkát sorrendben a Ford, a Mercedes-Benz, az Audi, a Škoda, a Toyota, a Renault és a Suzuki követte.

Advertisement
Tovább olvasom

Zöldtrend a Facebookon

Címkék

Ezeket olvassák