Zöld Közlekedés
Energiahivatal: jelentősen nőtt a nyilvános elektromos töltőállomásokon felhasznált energiamennyiség az első negyedévben
A Magyar Energetikai és Közmű-szabályozási Hivatal (MEKH) adatai szerint csaknem 130 százalékkal több energiát töltöttek a nyilvános elektromos töltőállomásokon a járművekbe a felhasználók az idei első negyedévben, mint 2021 első három hónapjában, a töltőberendezések száma pedig 29 százalékkal nőtt egy év alatt.
A hivatal keddi közleménye szerint az idei első negyedév végére 1912-re nőtt a nyilvános, engedélyköteles tevékenység keretében üzemeltetett töltőberendezések száma. Ezeken a töltőberendezéseken 3832 csatlakozó áll az elektromos gépjárművet használók rendelkezésére az országban. Minden megyében emelkedett a nyilvános töltők száma az előző év azonos időszakához képest. Békés megyében 83,3 százalékkal, Hajdú-Bihar megyében 52,1 százalékkal, Pest megyében pedig 46,7 százalékkal több elektromos töltő üzemelt, mint egy évvel korábban. A darabszámot tekintve Budapesten volt a legnagyobb a növekedés, itt 95 új töltőt helyeztek üzembe, majd Pest megye következik 79 és Győr-Moson-Sopron megye 32 új töltővel – ismertette a MEKH. A közleményben jelezték azt is, hogy a zöld rendszámmal rendelkező autók száma csaknem 60 százalékkal nőtt az egy évvel korábbihoz képest a Belügyminisztérium adatai szerint; 47 859 zöld rendszámú gépkocsit, és 24 795 tisztán elektromos gépkocsit tartanak nyilván.
A töltések száma, valamint a töltésre fordított energia mennyisége is jelentősen emelkedett az előző évi adatokhoz képest. Az első negyedévben 4207 megawattórányi (MWh) áramot töltöttek az autósok a nyilvános elektromos töltőállomásokon, ez csaknem 130 százalékkal több, mint 2021 azonos negyedévében, és 11,6 százalékkal több az előző negyedévhez viszonyítva. A töltések darabszáma 159 041-ről 375 625-re nőtt egy év alatt. Komárom-Esztergom megyében több mint megnégyszereződött az elektromos autókba töltött villamos energia, Tolna, Veszprém, Zala, Vas és Borsod-Abaúj-Zemplén megyében több mint háromszorosára nőtt. A legkisebb mértékben Győr-Moson-Sopron, Nógrád és Jász-Nagykun-Szolnok megyében nőtt a töltésre fordított energia mennyisége. A nyilvános töltőállomásokon elfogyasztott energiamennyiség 61,8 százalékát Budapesten és Pest megyében használták fel, a többi megye részaránya egyenként kisebb mint 5 százalék – közölte a MEKH. Magyarországon nyilvános elektromos töltőberendezést a MEKH által kiadott engedély birtokában lehet üzemeltetni. A töltőállomások interaktív térkép formájában is megtalálhatók a hivatal internetes oldalán.
mti
Zöld Közlekedés
Budapest 82 új e-buszt kap 2027-ig: hétfőn kezdődik a tesztüzem
Hétfőn indul az új elektromos buszok próbajárata a fővárosban.
Töltse ki a napelem-kalkulátort, és tudja meg, mennyibe kerülhet az Ön rendszere! Ingyenes kalkulálás itt (x)
Hétfőn indul az új elektromos buszok próbajárata Budapesten, a járművek a tervezettnél korábban, már december elejétől forgalomba is állhatnak – közölte a Főpolgármesteri Hivatal az MTI-vel. Az alternativenergia.hu azt írta, a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) megrendelésére 2027-ig összesen 82 új elektromos autóbusz érkezik Budapestre. Az ArrivaBus Kft. tulajdonában és üzemeltetésében 58 szóló és 24 csuklós busz közlekedik majd. Jelezték, a fővárosi közösségi közlekedésben történő utazások kétharmada már most is elektromos járművel valósul meg, de nagy kihívás, hogy a buszágazatban is növekedjen az elektromos járművek száma. Előrelépést jelent, hogy az új flotta részeként az országban egyedülálló módon jelentős számú csuklós elektromos busz is forgalomba áll Budapesten, amelynek köszönhetően a fővárosi lesz az ország legnagyobb csuklós flottája – írták.
Az új elektromos buszok alacsony padlósak, klimatizáltak, és olyan modern asszisztensrendszerekkel is fel vannak szerelve, mint a holttérfigyelő, a kerékpáros- és gyalogosérzékelő és a vezetői fáradtságot figyelő funkció. A járművek tágas elsőbbségi teret biztosítanak kerekesszékesek és babakocsisok számára, alkalmasak kerékpárszállításra, és számos USB-töltőpontot is kínálnak. A buszok olyan modern töltési rendszerrel rendelkeznek, ami képes optimalizálni a járművek éjszakai töltését a reggeli forgalomba állásukkal és a napközbeni üzemeltetésükkel. Közölték, az új járműveket a vezetőknek és a karbantartó személyzetnek is meg kell ismerniük, mert ezek a buszok másképp működnek, mint a jelenleg forgalomban lévők, ezt a célt szolgálja a hétfői próbaüzem. A tesztelés a 105-ös és a 210-es útvonalakon zajlik, ahol az elektromos buszok december elejétől a forgalomban is megjelennek.
-
Zöldinfó1 hét telt el a létrehozás ótaEnergetikai korszerűsítés: már több ezer család részesült támogatásban országszerte
-
Zöld Közlekedés6 nap telt el a létrehozás ótaMinden harmadik autós dízelt választana, az elektromos járművek iránt továbbra is csekély az érdeklődés
-
Zöldinfó6 nap telt el a létrehozás ótaA természetes erőforrások állapota közvetlenül befolyásolja a világgazdaság több mint felét
-
Zöldinfó5 nap telt el a létrehozás ótaA természet nem tőlünk független, a magyar nemzeti parkok új korszakba lépnek
-
Zöld Közlekedés6 nap telt el a létrehozás ótaTizenkétszeresére nőtt a zöld rendszámos autók száma az évtized eleje óta
