Kapcsolatfelvétel

Zöld Közlekedés

Energiahivatal: jelentősen nőtt a nyilvános elektromos töltőállomásokon felhasznált energiamennyiség az első negyedévben

 A Magyar Energetikai és Közmű-szabályozási Hivatal (MEKH) adatai szerint csaknem 130 százalékkal több energiát töltöttek a nyilvános elektromos töltőállomásokon a járművekbe a felhasználók az idei első negyedévben, mint 2021 első három hónapjában, a töltőberendezések száma pedig 29 százalékkal nőtt egy év alatt.

Létrehozva:

|

A hivatal keddi közleménye szerint az idei első negyedév végére 1912-re nőtt a nyilvános, engedélyköteles tevékenység keretében üzemeltetett töltőberendezések száma. Ezeken a töltőberendezéseken 3832 csatlakozó áll az elektromos gépjárművet használók rendelkezésére az országban. Minden megyében emelkedett a nyilvános töltők száma az előző év azonos időszakához képest. Békés megyében 83,3 százalékkal, Hajdú-Bihar megyében 52,1 százalékkal, Pest megyében pedig 46,7 százalékkal több elektromos töltő üzemelt, mint egy évvel korábban. A darabszámot tekintve Budapesten volt a legnagyobb a növekedés, itt 95 új töltőt helyeztek üzembe, majd Pest megye következik 79 és Győr-Moson-Sopron megye 32 új töltővel – ismertette a MEKH. A közleményben jelezték azt is, hogy a zöld rendszámmal rendelkező autók száma csaknem 60 százalékkal nőtt az egy évvel korábbihoz képest a Belügyminisztérium adatai szerint; 47 859 zöld rendszámú gépkocsit, és 24 795 tisztán elektromos gépkocsit tartanak nyilván.

A töltések száma, valamint a töltésre fordított energia mennyisége is jelentősen emelkedett az előző évi adatokhoz képest. Az első negyedévben 4207 megawattórányi (MWh) áramot töltöttek az autósok a nyilvános elektromos töltőállomásokon, ez csaknem 130 százalékkal több, mint 2021 azonos negyedévében, és 11,6 százalékkal több az előző negyedévhez viszonyítva. A töltések darabszáma 159 041-ről 375 625-re nőtt egy év alatt. Komárom-Esztergom megyében több mint megnégyszereződött az elektromos autókba töltött villamos energia, Tolna, Veszprém, Zala, Vas és Borsod-Abaúj-Zemplén megyében több mint háromszorosára nőtt. A legkisebb mértékben Győr-Moson-Sopron, Nógrád és Jász-Nagykun-Szolnok megyében nőtt a töltésre fordított energia mennyisége. A nyilvános töltőállomásokon elfogyasztott energiamennyiség 61,8 százalékát Budapesten és Pest megyében használták fel, a többi megye részaránya egyenként kisebb mint 5 százalék – közölte a MEKH. Magyarországon nyilvános elektromos töltőberendezést a MEKH által kiadott engedély birtokában lehet üzemeltetni. A töltőállomások interaktív térkép formájában is megtalálhatók a hivatal internetes oldalán.

 

Advertisement

mti

Advertisement

Zöld Közlekedés

85%-os kibocsátáscsökkentést ígér a BDN új H2-dízel fejlesztése

Magyar együttműködésben indul hidrogénmotor fejlesztés.

Létrehozva:

|

Szerző:

Töltse ki a napelem-kalkulátort, és tudja meg, mennyibe kerülhet az Ön rendszere! Ingyenes kalkulálás itt (x)

Japán–Magyar technológiai együttműködés a hidrogénhajtás fejlesztésében: a BDN Automotive, az iLabo Corporation és a Magyar Hidrogéntechnológia Szövetség partnerségi megállapodást írt alá – írja az alternativenergia.hu. A most aláírt megállapodás nemcsak egy technológiai partnerség kezdete, hanem egy közös jövőkép megvalósításának első lépése is, amelyben a japán precizitás, a magyar mérnöki tudás és a fenntartható mobilitás iránti elkötelezettség találkozik – hangsúlyozták az aláíró felek. Ünnepélyes keretek között együttműködési megállapodást írt alá a japán iLabo Corporation, a BDN Automotive Kft. (BDN) és a Magyar Hidrogéntechnológiai Szövetség (MHTSZ), amely a hidrogén belső égésű motorok (H2 ICE) fejlesztését és kísérleti alkalmazását célozza.

Az aláírás egyben a BDN legújabb hidrogén-dízel, kettős üzemű fejlesztésének hivatalos nyitóeseménye volt, amely a dízelmotorok utólagos átalakításával akár 85%-os CO2-kibocsátás-csökkentést tesz lehetővé a meglévő járműflotta cseréje nélkül. Az eseményt Hikariko Ono, Magyarországi Japán Nagykövet és Lepsényi István, az MHTSZ elnöke nyitották meg, akik hangsúlyozták, hogy a kezdeményezés nemcsak fontos mérföldkő a hidrogénalapú közlekedés hazai és nemzetközi elterjedésében, hanem jól példázza, hogy a hidrogén a nemzetközi innováció és gazdasági együttműködés új motorja is.

Az MHTSZ koordinációs szerepet vállal a kommunikációban, a szabályozói párbeszédben és az ökoszisztéma-építésben, ezzel elősegítve a technológia társadalmi elfogadását és a hidrogén, mint energiahordozó integrációját a gazdaságba. Lepsényi István beszédében kiemelte, hogy ezek az együttműködések és sikerek bizonyítják, hogy mennyire fontosok azok a hazai vállalatok fejlesztéseit támogató programok és rendezvények, amelyeket évről évre megrendez a Szövetség. Hozzátette, újabb hazai vállalatok előtt nyithat teret a Hydrogen Open Budapest esemény januárban, amelyre 14 országból több száz nemzetközi szakember és vállalatvezető érkezik, hogy a hidrogéntechnológia lehetőségeit, az előttünk álló szabályozási feladatokat, fejlesztési irányokat és támogatási lehetőségeket egyeztesse nemzetközi szinten.

Advertisement
Tovább olvasom

Ezeket olvassák