Zöld Közlekedés
Félmillió regisztrált felhasználója van a bécsi közbringarendszernek

Új rekordot döntött a bécsi közbringarendszer, a Citybike: a napokban köszöntötték az ötszázezredik regisztrált felhasználót. A tizenkét évvel ezelőtt kitalált szolgáltatás mára igazi exportslágerré vált.
Tizenegy éve helyezték üzembe az osztrák főváros közbringarendszere, a Citybike első dokkolóit és kerékpárjait – azóta töretlen sikernek örvend a szolgáltatás. Olyannyira, hogy a napokban köszöntötték a Citybike ötszázezredik regisztrált felhasználóját, Atasever Nebit, akit egy elektromos kerékpárral is megajándékoztak.
Az ünnepi alkalomból Maria Vassilakou, Bécs polgármester-helyettese elmondta: „a Citybike-kal olyan úttörő teljesítményt ért el Bécs, amely azóta világszerte számos követőre talált. A rendszert minden nap több ezer ember használja, és nemcsak a turisták számára fontos szolgáltatás, hanem a bécsiek körében is sokat használt, nélkülözhetetlen közlekedési eszköz lett”.
A Citybike koncepcióját 12 évvel ezelőtt dolgozta ki a Gewista, Ausztria legnagyobb kültéri reklámcége, amely azóta is üzemeltetője a közbringarendszernek. Jelenleg 118 dokkolóállomáson 1.450 kerékpár áll a felhasználók rendelkezésre, de az a cél, hogy 2014 végére 120 dokkolóállomásra és 1.500 biciklire emelkedjen ez a szám. Tavaly a közbringákat 790 ezerszer használták és összesen 2,5 millió kilométert tettek meg velük. Az ötlet pedig annyira sikeres lett, hogy világszerte hatvan metropoliszba exportálták, Párizstól Brisbane-ig.

Zöld Közlekedés
Vége a kamionzajnak Tokajban – jön a vasúti kőszállítás
Ismét jelentősen csökken Tokaj környékén és a Bodrogközben a lakosságot érő zaj- és forgalomterhelés.

Töltse ki a napelem-kalkulátort, és tudja meg, mennyibe kerülhet Önnek! Ingyenes kalkulálás itt (x)
Az alternativenergia.hu közölte: a 2010-es évek elejétől a lakosságot érintő zajterhelés miatt megszűnt a nemzetközi irányú tranzit teherforgalom a tokaji és a bodrogi térségben a közlekedésért felelős minisztérium intézkedésének köszönhetően. Ezt a döntést felülvizsgálva további nagytömegű szállításokat szüntet meg az ÉKM.
A követ szállító nehézgépjárművek sem vehetik igénybe ezentúl a térség közútjait, ilyen jellegű fuvarozásra nem adható ki engedély, az Alföld felé irányuló kőszállítás a jövőben a környezetbarát és lakosságot kevésbé terhelő vasúton történhet. Eddig ugyanis évente 900 ezer tonna követ szállítottak itt teherautók közúton. A kormány és a szakminisztérium ugyanakkor elkötelezett a lakosság életminőségének fenntartásáért illetve javításáért, amit ez az intézkedés is elősegíthet – írták.
-
Otthon1 hét telt el a létrehozás óta
Épületeink energiahasználata a technológiai szemléletváltáson múlik
-
Zöldinfó5 nap telt el a létrehozás óta
Nem fogod elhinni, milyen felszereltségű kukásautók járnak már a Tisza-tónál
-
Zöldinfó1 hét telt el a létrehozás óta
Elektromos járművek és szigorú szabályok: így lett Hollandia uniós zöldpélda
-
Zöldinfó6 nap telt el a létrehozás óta
Egyre több bolt csatlakozik: új lendületet kap a visszaváltás vidéken is
-
Zöld Közlekedés1 hét telt el a létrehozás óta
Csehországban építi első elektromosautó-üzemét Európában a Toyota
A hozzászólás írásához bejelentkezés szükséges Bejelentkezés